Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور سرگئی کائیکن، رییس نمایشگاه کتاب مسکو، اوگدآکو لینیچف، رییس انجمن ادبی خیام در مسکو، ناصرطبایی، مدیر انتشارات صدرا در مسکو، مجید قیصری نویسنده رمان «سه کاهن» و جمعی از دانشجویان روسی علاقه‌مند به زبان فارسی در محل غرفه ایران برگزار شد.

رجبعلی سالاریان، مدیر غرفه ایران در این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضران به تشریح برنامه‌های ایران در سی و یکمین نمایشگاه کتاب مسکو و همچنین سابقه حضور ایران در این نمایشگاه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه طبایی، مدیر انتشارات صدرا در مسکو به سابقه فعالیت این نشر پرداخت و توضیحاتی در خصوص ترجمه رمان «سه کاهن» نوشته مجید قیصری به زبان روسی داد. این رمان روز جمعه (۱۶ شهریور) با حضور نویسنده رمان در موزه «یرمولوف» برگزیده جایزه ادبی اوراسیا شد.

مجید قیصری نویسنده رمان «سه کاهن» نیز ضمن تشکر از متصدیان این برنامه در خصوص ترجمه یک‌طرفه که بیشتر از کتاب‌ها و رمان‌های اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

وی ادامه داد: تعداد نویسندگان قبل از انقلاب بسیار محدود بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲ هزار نویسنده رسیده که تعداد زیادی از این نویسندگان را زنان تشکیل می‌دهند. حجم تولیدات هم زیاد شده است که نیاز است دنیا متوجه شود این اتفاقات خوب در ایران در حال رخ دادن است. آژانس‌های ادبی متعددی در ایران وجود دارد که این جاده یک‌طرفه ترجمه را به سمت ترجمه کتاب ایرانی به زبان‌های دیگر انجام می‌دهند و تلاش‌های زیادی هم در این خصوص انجام‌شده است. امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته باعث شود تا تعداد زیادی از کتاب‌های ایران به زبان‌های دیگر ترجمه بشود.

در ادامه اوگد آکو لینیچف، رییس انجمن ادبی خیام ضمن تمجید از فرهنگ و ادبیات ایران گفت: امسال غرفه ایران همچون سال‌های قبل پربار و فعال بوده و برنامه‌های خوبی داشته است. حضور ایران در این نمایشگاه می‌تواند کمک کند به روابط بهتر دو کشور در حوزه فرهنگی و کتاب. اکنون روابط دو کشور در سطح بالایی دست‌یافته و شرایط را برای حوزه‌های مختلف فراهم آورده است.

ریس انجمن خیام روسیه اظهار داشت: با توجه به نیاز شدید کشور روسیه پیشنهاد تشکیل انجمن فرهنگی خیام را دادم که مورد استقبال قرار گرفت. نام خیام در روسیه بسیار شناخته‌شده و نماد روشن روابط فرهنگی دو کشور است.

سی یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو امروز به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب