Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@20:25:26 GMT

شرکت BMW خودروهای خود را به دستیار صوتی مجهز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۳۴۳۳

شرکت BMW خودروهای خود را به دستیار صوتی مجهز می‌کند

رکنا: تکنولوژی دستیار‌صوتی BMW که در سال 2019 به خودروهای این شرکت اضافه می‌شود، روش جدیدی برای ارتباط بهتر بین شما و خودرویتان است.

شرکت BMW خودروهای خود را به دستیار صوتی مجهز می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمان گذشته سفر کردن از شهری به شهر دیگر بسیار کار دشوار و طاقت‌فرسایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود وسیله نقلیه مناسب و سفر کردن با اسب، شتر و یا حتی پای پیاده دلیل این سختی بود. اما حالا با وجود وسیله‌ای به نام خودرو سختی مسافرت کردن به حداقل رسیده است. شرکت‌های خودروسازی در تلاشند با بهتر کردن عملکرد خودروها هر روز تجربه‌ی بهتری هنگام استفاده از آن‌ها به ما بدهند.

این دستیارصوتی پنج‌شنبه در رویداد TechCrunch Discident رونمایی شد. دیتر می، معاون ارشد محصولات دیجیتال، این تکنولوژی را معرفی و مهارت‌هایش را فراتر از صرفا "دستورات صوتی" اعلام کرد. وی در جلسه معرفی قابلیت جدید خودروهای این شرکت گفت: "این دستیار صوتی با شما زندگی می‌کند."

واضح است که آن را برای نمایش اطلاعاتی مانند تاریخ تولد ملکه انگلیس یا دستور پخت کیک شکلاتی نساخته‌اند. کار اصلی این دستیار کنترل کردن کیفیت رانندگی شما، دادن اطلاعات از مسیر، پیدا کردن مقصد و بهترین مسیر برای رسیدن به آن و مواردی از این قبیل است. به گفته دیتر می، این دستیار صوتی بیشتر شبیه یک کمک‌راننده است.

آن‌چه که واقعا دستیار BMW را متمایز می‌کند، مهارت‌های خودکار آن است. دیتر می می‌گوید: "دستیار شما همه چیز را درباره خودرو شما می‌داند. برای مثال اگر خودرو شما صدای عجیب ایجاد کند، چراغی شروع به چشمک زدن می کند و شما می توانید به سرعت دلیل این صدا را از دستیار خود بپرسید.

شما می‌توانید نام دستیار خود را تغییر دهید. همچنین امکان گفت‌وگو های کوچک با او نیز وجود دارد. این دستیار می‌تواند الگوهای رفتاری شما را به‌خاطر بسپارد و این توانایی موجب ارتباط بهتر با او می‌شود. از آن‌جایی که ما زمان زیادی در خودرو خود سپری می‌کنیم، سیستم هوش‌مصنوعی به سرعت الگوریتم رفتاری ما را تشخیص خواهد شد. برای مثال اگر ما همیشه در یک بازه زمانی به باشگاه برویم، پس از نشستن در خودرو نیازی به گفتن مقصد نیست و خودرو از پیش آن را می‌داند.یک نظرسنجی از شرکت مشاوره دیجیتال Capgemini نشان داد 85 درصد از کاربران دستیار صوتی ترجیح می دهند از این ابزار در حال حرکت استفاده کنند.

ما بارها شاهد توانایی خودروها در ساختن یک سفر بی‌نظیر بودیم حالا زمان آن رسیده است که با کمک این توانایی جدید با خودروهای خود صحبت کنیم و بیشتر از سفر خود لذت ببریم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز پسر جوان به زن 68 ساله همسایه / این زن هیچ شکایتی نکرد!

اتفاقی عجیب در قطار تهران - مشهد + عکس های باورنکردنی

فیلم رسوایی اخلاقی 5 عضو شورای شهر بابل در ویلا / اعتراف جدید

این پسر شیطان صفت به زن قصاب محله هم رحم نکرد ! + عکس

اعدام برای این سرباز خائن ! + عکس

فقط بگو دخترم کجاست؟ + عکس پرنیای گمشده کرجی

رهام دختر اعتشاش گر تحت تعقیب / این 4 مرد در شهر مرزی چه کردند + عکس

حاج یحیی بعد از ازدواج موقت با ثریا نفس آخر را کشید!

سهیلا عروس 8 ساله به حجله داماد نرفت! / در جنوب تهران رخ داد + عکس

ازدواج سه دقیقه‌ای زنان در ایران !

اشک های خوشحالی قاتل تینا دانشجوی پزشکی در دادگاه تهران! + عکس و جزییات

عجیب ترین تکلیف یک معلم برای دانش آموزان!

تصویری از لحظه شهادت یک پلیس / دیشب 3 مامور نیروی انتظامی شهید شدند

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فضای مجازی سفر سفر مسافرت فضای مجازی خبرنگار تکنولوژی سرعت عکس دختر بابل زن شورای شهر فیلم حمله شورای شهر بابل دستگیری دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است.

به گفته محبوب علیلو، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

کد خبر 6092431

دیگر خبرها

  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024