Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@21:14:21 GMT

نوستالژی و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۳۴۵۹

نوستالژی و مزایای آن

دانشمندان اخیراً کشف کرده‌اند که نوستالژی برای سلامت روان انسان‌ها مفید است و تأثیر مثبتی بر روحیه افراد می‌گذارد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، بسیاری از افراد در رویدادهایی مانند جشن تولد، عروسی و تعطیلات خانوادگی به یاد خاطرات گذشته می‌افتند و حسی غم‌انگیز همراه با شادی را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دلتنگی و اشتیاق عجیب و غریب برای گذشته نوستالژی نام دارد. 79 درصد مردم با یادآوری رویدادهای مهم شخصی به‌طور هفتگی حس نوستالژیک را تجربه می‌کنند.

حال سؤال اینجاست که حس نوستالژی از کجا نشأت می‌گیرد و چه عملکرد روانی دارد؟ نتایج تحقیقات اخیر درباره عملکرد شناختی و احساسات، اطلاعات جدیدی در این باره به ارمغان آورده است.

برای قرن‌ها نوستالژی نوعی اختلال محسوب می‌شد، اشتیاق غم‌‌انگیز و آرزومندانه‌ای نسبت به چیزی که از دست رفته است. اما امروزه می‌دانیم که نوستالژی مزایای روانی بسیار مهمی دارد.

با وجود این که احساسات منفی مانند تنهایی نیز می‌توانند باعث ایجاد حس نوستالژی در فرد شوند؛ اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوستالژی می‌تواند حالت روحی فرد را بهبود ببخشد و معنی دوباره‌ای به زندگی وی بدهد.

نوستالژی باعث می‌شود فرد حس دوست داشته شدن، ارتباط با دیگران و مصونیت را تجربه کند. نوستالژی می‌تواند الهام‌بخش باشد و خوش‌بینی درباره آینده را در فرد زنده کند. همچنین به فرد کمک می‌کند چیزهای خوب را درباره خود و دیگران به یاد بیاورد.

حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توان خاطرات نوستالژیک ایجاد کرد تا از مزایای آن بهره‌مند شد؟ دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که لذت بردن از تجربه‌های زندگی می‌تواند آنها را به خاطرات نوستالژیک تبدیل کند.

شاید به همین دلیل است که وقتی افراد در حال تجربه اتفاقی معنی‌دار هستند، حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا لحظه لحظه آن را به یاد بسپارند.

انتهای پیام/4056/4021/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی استان با نوارتیپ است، گفت: این نوار به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم آبیاری، آب به منطقه‌ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علف‌های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این سیستم می‌باشند.

دیانتی با اشاره به ضرورت استفاده از این سیستم آبیاری، افزود: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوارتیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگزاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی ادامه داد: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره‌برداران برای استفاده از نوارتیپ در تمامی کشت‌های بهاره هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد / انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد/ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!