Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران با اشاره به استفاده از نقشه برداری مغز برای درک سیستم عصبی و بیماری‌های مربوط با آن گفت: معرفی علم نقشه برداری مغز به جامعه علمی و دانشگاهی و کاربرد‌های بالینی آن در حوزه‌های مختلف از اهداف برگزاری این همایش است. دکتر مسعود طهماسیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در ارتباط با برگزاری پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران اظهارداشت: این همایش مانند سال‌های گذشته با حضور تعدادی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی هفتم تا نهم مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نقشه برداری یک علم میان رشته‌ای با مشارکت رشته‌هایی، چون علوم پزشکی، کامپیوتر، روانشناسی، ریاضیات و سایر حوزه‌های مرتبط با این علم است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به مطالعه سیستم اعصاب و مغز می‌پردازد.

دبیر علمی پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت: دانشگاه شهید بهشتی به عنوان پیشتاز این علم در کشور هر ساله یک همایش بین المللی در این زمینه برگزار می‌کند که هدف آن گردهم آوردن دانشمندان داخلی و خارجی و ایجاد فضایی در راستای بهبود تعامل و تبادل اطلاعات و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به منظور درک سیستم عصبی و بیماری‌های مربوط به آن است. همچنین این همایش در طول عمر کوتاه خود توانسته است بسیاری از نخبه‌های ایرانی در داخل و خارج از کشور را جذب کند.

طهماسیان اعلام کرد: مخاطبان این همایش متخصصین نورولوژی، جراحی اعصاب، روانپزشکی، نوروپاتولوژی، توانبخشی، دانشمندان علوم اعصاب، علوم شناختی، روانشناسان، مهندسان پزشکی، فیزیکدان‌ها و دیگر حوزه‌های مرتبط هستند.

وی بیان داشت: پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران با هدف ایجاد فرصتی برای تعامل دانشمندان بین المللی و ارایه نتایج تحقیقات خود با سخنرانی پروفسور علوی از دانشگاه پنسیوانیا، پروفسور فلمینگ و پروفسور وفایی از دانشگاه دانمارک جنوبی، پروفسور پل تامسون از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دکتر ذکایی از دانشگاه آکسفورد، پروفسور آیکوف از دانشگاه دوسلدورف، پروفسور والتر از دانشگاه توبینگن پروفسور یوسفی از دانشگاه مونیخ و. در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۷- ۹ مهر ماه ۹۷ برگزار می‌شود.

دبیر علمی پنجمین همایش نقشه برداری مغز ایران افزود: همچنین در راستای بهبود و پیشرفت علمی و عملی محققین داخلی در زمینه نقشه برداری مغز با بهره گیری از این اساتید بین المللی که در همایش امسال حضور یافته اند کارگاه‌های علمی تحلیل داده‌های EEG، تحلیل داده‌های MRI و fMRI و کارگاه متاآنالیز برگزار خواهد شد.

طهماسیان یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://www.humanbrainmapping.ir، مراجعه ویا با تلفن ۲۹۹۰۵۸۰۱ (۰۲۱) تماس و یا ایمیل ihbm@sbu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار سلامت سیستم عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه