Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است مسئولان هیئات مذهبی به سمت بیان فضیلت‌های اخلاقی حرکت کند و تا جایی که ممکن است تلاش در جهت خرافه‌زدایی از نهضت حسینی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه مدیریت شهری در این ایام تمام قد در خدمت هیئات مذهبی خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به شروع کار هیئات مذهبی مسایل ایمنی عزداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری راهنمایی‌های لازم را به دست اندرکاران هیئات مذهبی برای تبلیغات و بنر ارایه دهد، افزود: همچنین سازمان آتش‌نشانی و اتوبوسرانی برای جابه‌جایی و خدمات ایمنی عزاداران همکاری داشته باشند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ضروری است مسئولان هیئات مذهبی به سمت بیان فضیلت‌های اخلاقی حرکت کند و تا جایی که ممکن است تلاش در جهت خرافه‌زدایی از نهضت حسینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت حق الناس باید مورد توجه برگزار کنندگان مراسم عزاداری محرم قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین در این ایام مسیر برای تردد مردم باید باز باشد از مسدود کردن مسیر توسط هیئات و کاروان‌ها خودداری شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه با توجه به مصوبه امروز شورای شهر وتصویب الحاق سه پهنه به شهر اصفهان  مالکینی که مالکیتی در این سه پهنه دارند باید مراقب باشند طعمه رانت خواران نشوند، افزود: شهروندان این مناطق باید توجه داشته باشند که معاملات را با اطلاعات لازم و با چشم باز انجام دهند .

وی به گذشت یک سال از فعالیت شورای پنجم اشاره کرد و گفت: از تمام فرهیختگان و نخبگان و فعالان سیاسی در خواست داریم انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را  برای اعتلای بیشتر اصفهان به شورای شهر منعکس کنند تا با بهره گیری از مشارکت شهروندان و افراد صاحب نظر مسئولیت خود را دنبال کنیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداران مناطق مواظب ارتباطات و اطرافیان خود باشند، اضافه کرد: از حراست و بازرسی شهرداری مرکزی  و مناطق هوشیارانه‌تر مسایل اطراف شهرداری‌ها را رصد کنند تا بتوانند دست کارچاق‌کن‌ها را از شهرداری کوتاه کنند.

وی همچنین ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظها کرد: در حقیقت می توان گفت جشنواره ماموریت اصلی خودش را بهتر از سال‌های گذشته اجرا کرد و ۲۵ هزار نفر از شهروندان از این فیلم‌ها دیدن کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خرافه شوراي شهر شهرداری اصفهان هیئت عزاداری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است