Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@18:30:25 GMT

میزان بدهی شهرداری مرند شفاف سازی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۵۰۰۲

میزان بدهی شهرداری مرند شفاف سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی شهر مرند، شنبه شب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مرند، اظهار داشت: شهردار مرند نسبت به آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه های نیمه کاره تالار ازدواج آسان و اتاق مدیریت بحران مرند قول داده بود اما هیچ اقدام عملی تاکنون صورت نگرفته است.

مهدی علیپور همچنین با اشاره به بدهی های شهرداری مرند اظهار داشت: برخی از ادارات انتظاراتی از شهرداری مرند دارند که باتوجه به بدهی شهرداری، قابل اجرا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم روشن بودن میزان بدهی شهرداری مرند افزود: شهردار مرند باید به طور شفاف، میزان بدهی خود را روشن کند تا شاهد ارائه آمار ضد و نقیض از سوی رسانه ها نباشیم.

تعیین میزان بدهی شهرداری مرند

مقصود استادی عضو شورای اسلامی شهر مرند نیز ابراز داشت: عمده مطالب مطرح شده در آغاز به کار شورای شهر، مطالبات و بدهی شهرداری بسیار مورد بحث قرار می گرفت و همه نیز تلاش کردیم تا بدهی ها به حداقل برسد، اگر فعالیت های عمرانی در شهر صورت نمی گرفت، بدهی شهرداری دلیل آن مطرح می شد.

وی بر ضرورت شفاف سازی بدهی های شهرداری مرند تاکید کرد و افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد که بدهی های شهرداری مرند دارای سند مالی ۱۷ میلیارد و بدهی های بدون سند ۴ میلیارد است که با احتساب بدهی شهرداری مرند به تامین اجتماعی، بدهی شهرداری مرند در مجموع ۳۵ میلیارد تومان است.

انتقاد از عدم راه اندازی سایت اطلاع رسانی شورای شهر مرند

همچنین محمدتقی طهماسب پور با انتقاد از عدم راه اندازی و اطلاع رسانی سایت شورای شهر خاطرنشان کرد: با گذشت یکسال از آغاز شورای شهر مرند، هنوز سایت داخلی این نهاد، راه اندازی نشده و اطلاع رسانی صورت نمی گیرد و این برای من جای سوال است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مرند افزود: تا زمانی که ما وابسته به روابط عمومی شهرداری هستیم، اخبار شورای شهر مرند به بیرون نشر پیدا نمی کند، شورای شهر شدیدا نیازمند یک مشاور رسانه ای است که در راستای اتفاقات شهر و مصوبات شورا باالفاظ و عناوین متخصص گونه خبری صورت بگیرد که این مساله نیز تاکنون عملی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل جایگاه سی ان جی انامق، خاطرنشان کرد: یک هفته بعد از اجرای مزایده، باید نسبت به رد و تحویل مورد مزایده عمل شود، اما بعد از گذشت ۳ ماه، اسناد به صورت بریده بریده، تحویل داده شده است.

طهماسب پور با بیان اینکه شماره ثبت شرکت فرد برنده مزایده هنوز استعلام نشده است، افزود: صراحتا اعلام می کنم رد و تحویل این جایگاه با وصف کنونی، کاملا غیرقانونی است و مزایده باید مجدد برگزار شود.

سخنگوی شورای شهر مرند گفت: خبر می رسد که فوریت های پزشکی مستقر در سه راهی زنوز در شرف برچیده شدن بوده و به زنوز منتقل می شود، در صورتی که این امکانات باید با توجه به ظرفیت جاده مرند - جلفا افزایش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به تملک ملک جوار مسجد جامع مرند اذعان داشت: کاربری این ملک در قدم دوم باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود که می تواند به مکانی برای راه اندازی بازار روز تبدیل شود که رضایت شهروندان را نیز به دنبال خواهد داشت.

رشد درآمد شهرداری مرند

اکبر یحیوی عضو شورای شهر مرند نیز به میزان بدهی شورای شهر مرند اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری مرند در سه ماهه اول رشد قابل معنایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی افزود: شهرداری مرند نیز سال گذشته اعلام کرد اگر دست به دست هم بدهیم، بدهی های شهرداری مرند به اشخاص حقیقی، تا پایان شهریورماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

رئیس پیشین شورای شهر مرند گفت: اگر سه قطعه زمین شهرداری که اخیرا به مزایده گذاشته شده، تهاتر شود، پرداخت بخش اعظمی از بدهی شهرداری مرند به تامین اجتماعی محقق می شود.

یحیوی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۱ میلیارد تومان بودجه شهرداری مرند تحقق یافت، اظهار داشت: شهرداری مرند سال گذشته ۱۰ میلیارد ارزش افزوده داشت که ۴ میلیارد تومان آن درآمد بود، اما در ۵ ماهه اول امسال نزدیک به ۸ میلیارد درآمد داشتیم و ارزش افزوده به ۵ میلیارد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 4397795

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی شورای شهر مرند مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دولت گرگان مشهد شیراز شهرکرد ماه محرم یاسوج احتکار خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال

ایسنا/همدان شهردار نهاوند از رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری و بازگشت به بیت‌المال این اراضی خبر داد.

مجید یوسفی‌نوید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دهه ۶۰ شهرداری نهاوند زمین ۱۵ هکتاری برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم را خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کرد اما از همان سال‌ها تاکنون زمین بدون سند و در اختیار مالکان بوده است و به تصرف شهرداری نهاوند در نیامده بود.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو هم در این میان با اقدام به کشت و کار در این اراضی آن را به تصرف خود درآورده بودند و این زمین تقریبا حدود چهار دهه بلاتکلیف بوده است.

یوسفی‌نوید افزود: با اقدامات انجام شده، شهرداری نهاوند موفق به گرفتن سند این اراضی و رفع تصرف از آن با اخذ سند تک برگ ۱۳ هکتار این اراضی و بازگشت به بیت‌المال شد.

وی تأکید کرد: از دیگر موارد تملک اراضی، واقع در طرح بلوار دوچشمه توسط شهرداری نهاوند است که سبب اتصال بلوار شهید سلیمانی به بلوار دوچشمه شد و سبب باز شدن گره ترافیکی در پیک ترافیک در این منطقه شده است.

یوسفی‌نوید در ادامه به پرداخت بدهی ۱۱ ساله شهرداری نهاوند به اداره دخانیات اشاره کرد و گفت: میدان سردار شهید سلیمانی که در سال‌های گذشته تملک، تخریب و تبدیل به فضای سبز شده بود، به علت عدم پرداخت مبلغ ملک به حساب دخانیات که صاحب زمین بود، مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

شهردار نهاوند یادآور شد: طی سال‌های گذشته عدم پرداخت این بدهی بارها باعث مسدود شدن حساب شهرداری، توقف عملیات عمرانی و ... شده بود که این بدهی همچنان باقی بوده که به‌تازگی مبلغ بدهی بعد از حدود ۱۱ سال تسویه شد.

به گفته وی، این اقدام در راستای رفع مشکلات قدیمی که مانع از توسعه شهر می‌شوند، توسط شهرداری و با پیگیری‌های زیاد انجام گرفت و هم‌اکنون این ملک متعلق به شهروندان و شهرداری نهاوند است.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه نهضت آسفالت در خیابان‌های نهاوند همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: لکه‌گیری، اصلاح، ترمیم و نوسازی آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها برای بهبود سیمای شهر و تردد راحت شهروندان همچنان در دستور کار واحد فنی و عمران شهرداری نهاوند قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پایان یافتن روکش کامل آسفالت بلوار شهید قدوسی، لکه‌گیری و مرمت آسفالت در میدان تازه احداث سپاه، میدان هفت تیر(شهرک شهید حیدری)، بلوار استقلال و میدان نیروی انتظامی در حال اجرا است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • شفاف سازی بودجه محقق شد؟