Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدقاسم فروغی، دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس درباره این جایزه اظهار داشت: تا به امروز حدود ۳ هزار اثر جمع‌آوری شده است که آمار نشان می‌دهد نسبت به دوره گذشته رشد ۷۵ درصدی را شاهد هستیم.
 
وی در ادامه به برخی از گروه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در برخی گروه‌ها هم شاهد رشد چشمگیر بودیم، گفت: در گروه مستند شاهد رشد سه برابری آثار نسبت به دوره گذشته بودیم ، سال گذشته در این بخش ۴۵۱ اثر واصل شد اما امسال ۱۳۷۱ اثر واصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مقابل البته در برخی گروه‌ها هم افت را شاهد بودیم و نسبت به سال گذشته آثار کمتری گردآوری شد.
 
فروغی در ادامه ضن تاکید بر اینکه در گروه تاریخ شفاهی، ادبیات کودک و نوجوان و پژوهش‌های نظامی_سیاسی متاسفانه با کاهش آثار مواجه شدیم، افزود: داوری‌ها در حال انجام است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت و احتمالا مراسم پایانی در پائیز سالجاری برگزار می‌شود.
 
فروغی در بخش دیگری از سخنانش به نشست‌های تخصصی اشاره کرد و با بیان اینکه این نشست‌ها حائز اهمیت بوده و قرار است ماحصل آنها تدوین و منتشر شود توضیح داد: از این رو نشست‌هایی برگزار شده و بزودی هم نشستی با ناشران در جهت بررسی مشکلات حوزه نشر و بررسی روند موجود خواهیم داشت.
 
 دبیر جایزه کتاب سال دفاع مقدس به انتخاب اثر شاخص در این دوره هم اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت بییشتر استان‌ها را در برنامه‌ها قرار دادیم تا از ظرفیت و امکانات آنها هم استفاده کنیم ، تصریح کرد: ما در این دوره شاهد رقابت استانی هم خواهیم بود، بنابراین در بخش مستند، خاطره، شعر و داستان استان‌ها انتخاب‌های خود را خواهند داشت و آثار برتر استانی وارد بخش ملی خواهد شد. در این مسیر دو نوع داوری صورت می‌گیرد و حداقل در هر موضوع دو اثر در رقابت استانی هر بخش خواهند بود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کتاب سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

علیرضا غضنفریان کد خبر: 1229551 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان