Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نهمین سوگواره شعر عاشورایی بر اهمیت حفظ وحدت بین فرق و مذاهب اسلامی تاکید و بیان شد: مداحان باید هنر مداحی خود را در مسیر مناسب و موردنظر انقلاب اسلامی مصرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛گردهمایی بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان و نهمین سوگواره شعر عاشورایی با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس، حاج ولی‌الله کلامی از شعرای برجسته آیینی، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی ایران و جمعی از مداحان و شعرا در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این جلسه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت جامعه مداحی استان اظهار داشت: حقیقت این بوده که جامعه مداحان امر خطیر تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دینی را بر عهده‌دارند که کاری بزرگ و ارزشمند است.   حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسکندری افزود: انتخابات کانون مداحان و شعرای استان با پایان دوره چهارساله قبل به‌زودی برگزار می‌شود و منتخبان جدید این کانون به‌زودی معرفی و از مسئولان گذشته تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.   رئیس گروه وهابیت شناسایی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی نیز با اشاره به کارکردهای فرق و مذاهب در امر مداحی تأکید کرد: با توجه به گوناگونی فرق و مذاهب در شهرهای مرزی کشور حساسیت‌های ویژه‌ای در این زمینه در امر مداحی احساس می‌شود.   ‌مداحان بر قرائت حماسی از عاشورا تکیه کنند   دبیر دائمی شعر آیینی کشور نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم بیان کرد: شاعر و مداح متعهد اهل‌بیت(ع) باید آشنایی درست با شرایط و نیازهای جامعه داشته باشد و از اشعار روز و موردپسند جامعه استفاده کند.   محمدعلی مجاهدی ادامه داد: هنر مداحی خود را در مسیر مناسب و موردنظر انقلاب اسلامی مصرف کند.   وی تصریح کرد: اشعار بعد از انقلاب اسلامی به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با 1100 سال گذشته نیست چرا که در این دوران شعر متعهد اسلامی و شیعی و معارف غنی شیعی را شکوفا و پویا کرده است، اشعاری که در دو دهه اخیر سروده شده از اشعار فاخر و برتر شیعی محسوب می‌شود.   دبیر دائمی شعر آیینی کشور با تأکید بر اهمیت توجه به اشعار حماسی بیان کرد: قرائت حماسی از عاشورا یکی از نکات مهم در امر مداحی و مرثیه‌سرایی بوده چرا که این اشعار از حواشی و افراط‌وتفریط به دور هستند.   رئیس کانون مداحان و شاعران قم نیز در ادامه این جلسه، خاطرنشان کرد: در دوره دانش‌آموزی مداحان ویژه برادران 60 نفر از مداحان کشور آموزش‌های لازم را دیده‌اند، همچنین در دوره‌های دانش آموزش ویژه خواهران نیز 85 نفر آموزش‌های لازم را در دو دوره متوسطه و مقدماتی دیده‌اند.   عباس حیدر زاده گفت: در مسئله سبک زندگی اسلامی کلاس‌ها و دوره‌هایی برای جامعه مداحی استان برگزارشده که امری ضروری و لازم بوده است، همچنین به 60 نفر از مداحان استان وام‌های 2 میلیونی اهداء شده است، 140 مداح در دو سال گذشته بیمه و کار بیمه 50 نفر نیز در دستور کار است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است