Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گزارش «چوب حراج بانک بر دارایی سوخته «دنیا»» که روز چهارشنبه 14 شهریورماه درباره کودک 6 ساله ساروی در خبرگزاری فارس مازندران منتشر شد، توانست جرقه‌های امید را در دل خانواده دنیا روشن کند؛ به‌طوری‌که درست چند دقیقه بعداز انتشار این گزارش  پیگیری‌ها آغاز شد و مسؤولان و مردم دست به دست هم دادند که هر کدام مرهمی بر زخم‌های این کودک بگذارند و اجازه ندهند چوب حراج بانک تنها دارایی سوخته دنیا را محو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دنیا در طول هشت ماه گذشته پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی، روز خوش ندید و رنج و درد بسیاری را تحمل کرد به‌طوری‌که تحمل هر ثانیه آن برای هر فرد دیگری امکان‌پذیر نبود چه برسد به یک کودک که جای خود دارد.

از یک‌سو فشار روحی از دست دادن دو عزیز در زندگی آن هم به‌صورت ناگهانی که هر فردی را می‌تواند از پای درآورد، از سویی دیگر دردهای و رنج‌های جسمی که حتی خواب راحت را از کودک 6 ساله گرفته است.

 

 

در این مدت خیلی وقت‌ها دنیا آرزوی مرگ کرده و قصد داشت خود را از بین ببرد تا بتواند به آرامش برسد، آرامشی به اندازه یک بازی کودکانه و خوابی آرام... .

به گفته عمه دنیا در این مدت حساب تعداد جراحی‌هایی که دنیا انجام داده از دست‌شان خارج شده و تقریباً هر روز باید اقدامات درمانی از جمله ویزیت پزشک، روان‌پزشک، جلسات فیزیوتراپی، تزریق کورتون، لیزردرمانی و ... بر روی وی انجام گیرد.

 

 

تا دو سال آینده صورت دنیا گوشت اضافه می‌آورد که حتماً باید دنیا با لباس سوختگی باشد که هزینه آن حدود 15 میلیون تومان است و باتوجه به اینکه این کودک در سن رشد قرار دارد در طول سال دست‌کم سه بار باید برایش لباس تهیه شود که تأمین آن برای خانواده‌اش غیرممکن است.

واقعاً درجه سوختگی بالا و طولانی بودن روند درمان موجب شده شب و روز دنیا با درد عجین شود؛ بی‌شک این کودک اگر کنار پدر و مادرش بود، تحمل درد برایش خیلی آسان‌تر بود ولی درحال حاضر پشتش خالی شد؛ درست است پدربزرگ، مادربزرگ، عمه‌ها و عموی دنیا تلاش می‌کنند جای خالی عزیزان دنیا را برایش پُر کنند ولی هیچ چیز نمی‌تواند جای آغوش

گرم پدر و نوازش‌های مادر را برایش پُر کند.

برای اینکه زندگی سوخته و پُردرد دنیا رنگ آرامش به خود بگیرد باید روند درمان کامل شود که خود مستلزم هزینه‌های فراوانی است که به‌طور حتم تأمین آن در توان پدربزرگش نیست.

 

 

علاوه بر تأمین هزینه‌های مختلف پزشکی و انجام اقدامات درمانی که بنا به گفته عمه دنیا طی این مدت پزشکان خیلی با آنان راه آمدند و حتی در مواردی از آنان یک ریال هم نگرفتند، صورت دنیا نیاز به جراحی دارد که هزینه آن بیش از 500 میلیون تومان است.

براساس نظر پزشکان تا دو سال آینده صورت دنیا گوشت اضافه می‌آورد که حتماً باید دنیا با لباس سوختگی باشد که هزینه آن حدود 15 میلیون تومان است و باتوجه به اینکه این کودک در سن رشد قرار دارد در طول سال دست‌کم سه بار باید برایش لباس تهیه شود که تأمین آن برای خانواده‌اش غیرممکن است.

 

 

علاوه بر این تنها دارایی سوخته دنیا در رهن بانک است که پس از فوت پدرش و مادرش بلاتکلیف مانده و بانک در پی دریافت اقساط است؛ اینها مشکلاتی است که این کودک در سن کم خود تجربه کرده و به‌طور حتم تأمین آن در توان نه تنها پدربزرگ بلکه خانواده‌اش نیست.

 

 

از روز چهارشنبه تاکنون مسؤولان تلاش می‌کنند با حضور در منزل پدربزرگ این کودک گرهی از مشکلات این کودک بگشایند که همچنان نیز ادامه دارد که در گزارش «پای مهربانی به دل دنیای سوخته باز شد» به آن اشاره شده است.

سیدسعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، موسوی رئیس بهزیستی شهرستان ساری، عباسعلی رضایی فرماندار مرکز مازندران در منزل این کودک حضور یافتند و در پی رفع مشکلات این کودک برآمدند.

 

 

البته قرار است عبوری شهردار ساری، محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مازندران در منزل پدربزرگ دنیا حضور یابند.

بهزیستی مازندران قرار است هزینه لباس این کودک را تأمین کند که اکنون سفارش دادند.

پیگیری‌های مختلف برای حل مشکل مسکن دنیا انجام شده که موضوع اصلی بحث تأمین اصل تسهیلات که مبلغ 100 میلیون تومان بود، روز گذشته با حضور فرماندار مرکز مازندران و همچنین پیگیری‌های بهزیستی قرار بر این شد دوره تنفس پنج ساله برای بازپرداخت آن درنظر گرفته شود.

 

 

مستمری دنیا ماهانه مبلغ 350 هزار تومان بود که با توجه به افزایش هزینه قرار شد به 450 هزار تومان افزایش یابد و همچنین 450 هزار تومان برای تأمین هزینه‌های نگهداری و درمانی به این کودک پرداخت شود.

درحال حاضر با قول‌های مساعدی که از سوی مسؤولان در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی و حفظ تنها یادگار پدری داده شده نور امید در دل این خانواده روشن شده و به‌طور حتم برای انجام اقدامات و تکمیل فرآیند درمانی گام‌های محکم‌تری خواهند برداشت.

باتوجه به اینکه اقدامات درمانی مختلفی باید روی دنیا صورت گیرد قرار شد این کودک تحت پوشش بیمه برکت قرار گیرد که هزینه‌های درمانی آن صد در صد به‌صورت رایگان خواهد بود.

فرماندار مرکز مازندران روز گذشته نیز با حضور در منزل پدربزرگ قرار شد ملاقاتی از وزیر بهداشت برای دنیا ترتیب دهند و درباره هزینه جراحی صورت دنیا چاره‌اندیشی شود.

 

 

به گزارش فارس، درحال حاضر با قول‌های مساعدی که از سوی مسؤولان در ارتباط با تأمین هزینه‌های درمانی و حفظ تنها یادگار پدری داده شده نور امید در دل این خانواده روشن شده است و به‌طور حتم برای انجام اقدامات و تکمیل فرآیند درمانی گام‌های محکم‌تری خواهند برداشت.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت از عملکرد تصمیم گیرندگان این رژیم در جریان جنگ و شکست آن در مقابل مقاومت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در پیامی در «ایکس» نوشت: ۲۰۰ روز از جنگ می‌گذرد و این درحالی است که سه شنبه پنج موشک به «سدیروت» و ۲ موشک به «زیکیم» اصابت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: این یک نبرد واقعی در شمال (جبهه لبنان) با پرتاب بدون توقف موشک بود و آژیرهای خطر نیز در «عکا» و «کریوت» به صدا درآمدند.

لیبرمن افزود: ۱۳۳ نفر هنوز توسط حماس در بازداشت هستند. این عید آزادی نیست، هرج و مرج است.

وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که رهبران اسرائیل مسؤولیت این اتفاقات را پذیرفته و به خانه‌های خود بازگردند.

مقاومت اسلامی لبنان سه شنبه از هدف قرار دادن مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان «اغوز۶۲۱» در پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا خبر داد.

صحنه‌هایی از فرار شهرک‌نشینان از سواحل عکا بعد از شنیدن صدای آژیر هشدار منتشر شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو