Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:39:53 GMT

فیزیوتراپیست ها نقش بسزایی در سلامت جامعه دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۶۰۱۹

فیزیوتراپیست ها نقش بسزایی در سلامت جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم انتظاری، با اشاره به نامگذاری ۸ سپتامبر(۱۷ شهریور) به نام روز جهانی فیزیوتراپی، افزود: شعاری که برای این روز توسط کنفدراسیون بین المللی فیزیوتراپی نامگذاری شده، «حرکت برای ایجاد سلامتی» است.

وی گفت: فیزیوتراپی در ایجاد سلامت جامعه بسیار مهم است برای اینکه شعارش حرکت است و خوب می دانید بی حرکتی از معضلات جامعه امروز و همه کشورها است و جامعه ما هم استثنا ازاین وضعیت نیست و بی حرکتی معضلات زیادی را برای جامعه ما ایجاد کرده بنابراین انجام حرکت می تواند خیلی موثر باشد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: فیزیوتراپیست می تواند افراد و حرکاتشان را به بهترین وجه راهنمایی کند و بگوید چه حرکاتی برای چه افرادی موثر و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظاری ادامه داد: یکی از مطالبی که توسط فیزیوتراپیست ها می تواند انجام شود این است که فرد  باید از انجام ورزش و حرکاتش لذت ببرد و بداند چه حرکاتی برایش مناسب است و این فیزیوتراپیست است که می داند برای هر فرد چه تمرینی لازم است.

وی گفت: فیزیوتراپی می تواند در بهبود بسیاری از بیماری ها کمک کند مانند ضایعات، تروما، سکته های قلبی و عروقی، تصادفات، شکستگی ها، ضایعات عصبی و حتی در بیماری های زنان و زایمان و بیماری های ریوی و در اطفال، فیزیوتراپی می تواند برای سلامت جامعه مفید واقع شود.

انتظاری در پاسخ به این سئوال که بهترین راه پیشگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی چیست، افزود: بهترین پیشنهاد ورزش کردن در سنین مختلف است ولی نکته حائز اهمیت این است که حتی المقدور سعی کنیم کارهایی که باعث تنبلی ما می شود را انجام ندهیم مثل خرید اینترنتی که شاید مزایایی همچون کاهش ترافیک به دنبال داشته باشد اما باعث کم تحرکی می شود.

وی ادامه داد: وقتی کم تحرکی بیشتر می شود خواه ناخواه در تمام مفاصل خشکی خاصی پیش می آید که وقتی یک حرکت انجام می دهیم بلافاصله درد شدیدی در بدن فرد ایجاد می شود و باید استراحت کند چرا که عادت به حرکت نداشته است.

کد خبر 4397997 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن فیزیوتراپی فیزیوتراپی مردم علیه احتکار سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دارو سازمان نظام پزشکی دیابت داروسازی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیسیون بهداشت و درمان طرح تحول سلامت بیماری های قلبی و عروقی بهداشت دهان و دندان سرطان زنان پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مواد موجود در عسل به صورت طبیعی، دهان، دندان و روده را محافظت و ضد عفونی می کند و باعث سفیدی طبیعی دندان ها نیز می شود؛ عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان است که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی بسیار لذیذ، موجب زیبایی، انرژی و شادابی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: پرورش زنبور عسل در خراسان شمالی فایده موم عسل برای دندان

مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است؛ غلظت های مختلف عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی میکروب های اصلی ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری «استرپتوکوکوس موتانس» می شوند.

قندهای موجود در عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندان ها هیچ صدمه ای نمی زند، بلکه می تواند آن ها را سفید و لثه ها را محکم سازد؛ چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان ها مضر است، اما عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است، هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می کند، به همین دلیل مصرف آن برای دندان ها، به ویژه در اطفال نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229074 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می داد
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳