Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فرابورس اعلام کرد: با هرگونه تخلف معاملاتي در بازارهاي فرابورس با استفاده از ابزارهاي کنترلي به شدت برخورد مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، بهنام محسني در نشست خبري با خبرنگاران در سي‌ونهمين نشست خبري يک ديدار يک عرضه که به تشريح ظرفيت‌هاي شرکت ‏«عطرين نخ قم»‏ ‏اختصاص داشت در پاسخ به سوال خبرنگار ايبِنا با انتقاد از بازار سازي هاي مصنوعي در بازار پايه فرابورس اعلام کرد: روند معاملات برخي شرکت ها در ساعات ابتدايي و پاياني نشان مي دهد که عده اي با سواستفاده از موقعيت بازار پايه نسبت به بازار سازي اقدام مي کنند که علاوه بر رصد، نظارت هاي هميشگي و برخوردهاي قانوي از سوي فرابورس، سرمايه گذاران نيز مي بايست اينگونه مسائل را دقيق ارزيابي و نسبت به خريد و فروش سهام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکوسيستم متفاوت بازار پايه
معاون فرابورس در اين نشست خبري با بيان اين که معاملات شرکت ها در بازار پايه فرابورس با اکوسيستم معاملاتي متفاوتي نسبت به ساير بازارها در جريان است به سرمايه گذاران در اين بازار هشدار داد که با تحليل قوي و جامع در اين بازار فعاليت کنند.
تعهدات کارگزاران
همچنين کارگزاران نيز براي ارائه خدمات معاملات آنلاين در بازار پايه موظف هستند نسبت به آگاه سازي سرمايه گذاران اقدامات لازم را انجام دهند.
هشدار درباره دفاتر غير قانوني کارگزاري
محسني درخصوص وضعيت فعلي فرابورس و تحولات آن افزود : فعاليت هاي غيرمجاز در پوشش کارگزاري ها خارج از بازار سرمايه به تازگي با سو استفاده از اعتماد سرمايه گذاران نسبت به ارائه خدمات اقدام مي کنند که اين کار غيرقانوني است و پيگيري هاي قضايي از سوي سازمان بورس اوراق بهادار و فرابورس آغاز شده است و چند مورد تخلف که صورت گرفته در مسير برخوردهاي قانوني قرار دارد.
جزييات عرضه اوليه 15درصدي
همچنين معاون فرابورس در اين نشست اعلام کرد : هفته جاري فرابورس ميزبان عرضه اوليه 15درصدي شرکت عطرين نخ قم است. وي در ادامه گفت : بعد از درج و پذيرش شرکت عطرين نخ قم در بازار دوم فرابورس، 15ميليون سهم اين شرکت که شامل 15درصد مي شود روز سه شنبه 20شهريور ماه 97هفته جاري عرضه مي شود.
روش عرضه
معاون فرابورس درباره ساير جزئيات اين عرضه سهام گفت : سرمايه اين شرکت 10ميليارد و 43ميليون تومان در آخرين صورت هاي مالي درج شده و سهام اين شرکت به صورت Book Bolding (ثبت سفارش دفتري) عرضه آن انجام مي گيرد.
حداکثر سهميه خريد سهامداران حقيقي و حقوقي
محسني درباره سهميه هر سهامدار براي خريد سهام شرکت عطرين نخ قم اعلام کرد : در عرضه اوليه 15درصدي سهام اين شرکت، هر سهامدار حقيقي و حقوقي حداکثر 300سهم مجاز به خريد هستند.
دامنه قيمتي عرضه
معاون فرابورس در اين نشست خبري با اعلام اين که کارگزاري رضوي، کارگزار عرضه کننده 15سهام شرکت عطرين نخ قم است درباره دامنه قيمت اين عرضه گفت : براي اين عرضه اوليه دامنه قيمتي 4680تا 4914ريال تعيين شده است و انتظار مي رود تا با توجه به وضعيت مثبت بازار سهام، سهامداران استقبال مناسبي از اين عرضه داشته باشند.
ميزان تسهيلات بانکي شرکت
در ادامه اين نشست خبري مدير عامل شرکت فرابورسي عطرين نخ قم در پاسخ به سوال خبرنگار ايبِنا، درباره ميزان تسهيلات دريافتي شرکت اعلام کرد : شرکت تا به امروز به ميزان 7ميليارد و 400ميليون تومان تسهيلات از سيستم‌ بانکي با نرخ 18درصد دريافت کرده است.
حامد مقدم درباره اين که آيا شرکت عطرين نخ قم تحت تاثير واردات مواد خام براي توليد محصولات خود است گفت : تقريبا 100درصد ظرفيت مواد خام براي توليدات از داخل کشور تامين مي شود و اين مساله ريسک سودآوري شرکت در بازار سهام را پوشش مي دهد
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی

دقایقی پیش سهام پرسپولیس و استقلال در بازار پایه فرابورس معامله شد تا این دو باشگاه رسما واگذار شوند و سیطره دولت بر آنها به پایان برسد.

البته سازمان خصوصی‌سازی و بازار فرابورس هنوز اطلاعیه رسمی در مورد فروش سهام این دو باشگاه را منتشر نکرده، اما براساس آنچه در بازار پایه فرابورس مشاهده می‌شود، واگذاری سهام بلوکی این دو باشگاه انجام شده است.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس معادل ۳۱۹۰ میلیارد تومان و همین مقدار از سهام استقلال با قیمت ۲۷۴۸ فروخته شده تا در آستانه موعد مقرر برای لایسنس حرفه‌ای تکلیف این دو باشگاه روشن شود.

این در حالی است که براساس اعلام قبلی، صلاحیت خریداران پرسپولیس و استقلال نیز تایید شده و آنها مشکلی برای مالکیت و اداره بزرگترین باشگاه‌های ورزشی ایران نخواهند داشت.

همچنین اگرچه هنوز به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی نشده، اما مالک جدید پرسپولیس کنسرسیوم متشکل از بانک‌های غیردولتی شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین خواهد بود و سهامدار جدید استقلال هم شرکت پتروشیمی خلیج فارس است.

با این واگذاری به نظر می‌رسد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشکلی از جهت دریافت مجوز حرفه‌ای از نظر مالکیت نداشته باشند.

منبع: ورزش سه

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس شروع شد
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد