Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاروق الاسدی» نماینده پارلمان عراق از استان بصره، اعلام کرد که کنسولگری آمریکا، پشت پرده خرابکاری و آتش زدن اغلب مقرهای دولتی و حزبی و الحشد الشعبی در این استان قرار دارد.

به نوشته وبگاه خبری «المعلومة»، وی طی نشستی درباره بحران بصره اظهار داشت: کنسولگری آمریکا پشت ناآرامی‌های جاری در بصره است و از گروه‌های خرابکار برای آتش زدن ادارات دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی، حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق این سوال را پرسید که آیا اطلاع دارد که سرتیپ «جمیل الشمری» فرماندهی عملیات بصره که سرانجام دیروز برکنار شد(+)، با سرکنسول آمریکا در بصره که عامل آتش گرفتن بصره است، نشست و برخاست می کرد؟ دلیل این نشست و برخاست چه بود؟

 

الاسدی ادامه داد که وزارت خارجه نیز باید دخالت‌های آمریکایی و بین‌المللی در امور کشور و تحریک آن را محدود کند.

این در حالی است که در پی حمله شماری از افراد ناشناس تحت پوشش تظاهرات‌های مردمی در بصره، در روز جمعه گذشته،  به مراکز دولتی و ساختمان‌های احزاب و نیروهای الحشدالشعبی و کنسولگری ایران در این شهر و به آتش کشیدن آنها، مقامات مسئول مختلفی، از نقش سرویس‌های جاسوسی عربستان و آمریکا و دخالت‌های آشکار کنسولگری آمریکا و تحریک برخی مزدوران سیاسی، بعثی و داعشی در بصره، خبر دادند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رؤسای دانشگاه‌های ایالات متحده؛


سلام
در شرایطی که جهان علیه تجاوز و جنایات رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به ستوه آمده و فریاد اعتراض خود را به گوش مجامع بین‌المللی رسانده است، خبر بازداشت و برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با صد‌ها استاد و دانشجوی معترض در دانشگاه‌ها مایه بسی تأسف و نگرانی شدید اینجانب گردید.
رژیم جنایتکار صهیونیستی از ۷ اکتبر تا به امروز ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و زن بی‌دفاع را در حملاتی ناجوانمردانه به شهادت رسانده است و در این شرایط وخیم همه آزادگان جهان به ویژه اساتید و دانشجویان فهیم و خردمند سراسر جهان نمی‌توانند نسبت به این وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشند و ظلم و قساوت رژیم جعلی اسرائیل را برنمی‌تابند.
مایه حیرت است که شما به عنوان انسان‌هایی فرهیخته و دانشمند، نظاره‌گر این صحنه‌های دلخراش هستید و سکوت می‌کنید.
امروز دنیا از شما به عنوان دانشمندان روشنفکر و برجسته انتظار دارد که جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کنید.
شایسته نیست دانشجویان و همچنین استادان حق‌طلب و آزاده به طرزی بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز به دست نیرو‌های پلیس مورد آزار و اذیت قرار گیرند و به سبب آزادی بیان و دفاع از مظلومان که حق مسلّم آنان است، بازداشت و زندانی و اخراج شوند.
از شما استدعا دارم که به احترام انسانیت و با انگیزه بشردوستانه، امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم و به عنوان انسانی فرهیخته و مدافع حقوق بشر از آنان دلجویی نمایید.

با احترام
دکتر محمدنبی احمدی،
رئیس دانشگاه رازی،


دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد