Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، از اساتید برجسته اخلاق طی سخنانی ضمن بیان تذکراتی در زمینه ماه محرم، به انتقاد علیه صدا و سیما به دلیل پخش سخنرانی‌هایی که از منابع نامعتبر نقل می‌شوند پرداخت که در ادامه مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

ایام ماه ذی حجه و غدیر ایام غدیر است تا زمانی که هلال محرم رویت شود، در واقع تا قبل از آمدن ماه محرم، ایام شادی شیعیان است اما زمانی که هلال محرم دیده شد، روضه‌ها و سوگواری برای سیدالشهداء(ع) آغاز می‌شود و بنده توصیه می‌کنم که مردم در مجالسی حاضر شوند که چیزی نصیبشان شود و دعا می‌‌کنم که بتوانیم با عافیت عزاداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل بنده خون است از دست بعضی از کسانی که در صدا و سیما حاضر می‌شوند و بعضی از آنها نه تنها مردم را هدایت نمی‌کنند بلکه مردم را نیز عقب می‌اندازند و اصلا عقل را از دست مردم می‌گیرند، برخی از این‌ منبری‌های صدا و سیما دزد فضائل هستند. سؤال بنده این است که آنجا در و پیکر ندارد؟ حرف‌هایی میزنند که نه تنها هیچ دلیلی برای آن نیست بلکه بر ضد آنها نیز ادله وجود دارد.

اینها حضرت زهرا(س) را نعوذ بالله به اندازه یک پول بی ارزش می‌کنند، مگر نگفتید که ایشان معصوم و مطهره است؟ اینها کاری می‌کنند که حضرت شانش از زنان معمولی هم پایین‌تر رفته است و اینها از صدا و سیما نیز پخش می‌شود، آیا یک عالم و متخصص در صدا و سیما پیدا نمی‌شود که اینها را کنترل کند؟

علامه طباطبایی همسری داشتند که در زمان حیات برای اینکه علامه برای نوشتن المیزان معطل نشوند برای ایشان لقمه می‌گرفتند، نقل شده که علامه در مراسم ترحیم همسرشان زیاد گریه می‌کردند و می‌گفتند که می‌دانم که مرگ حق است اما من یاد مهربانی‌های او می‌افتم که اینقدر گریه می‌کنم، آن وقت شیخ بزرگوار آمده و در منبر می‌گوید حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) مفاخره می‌کرد و به امام(ع) می‌گفت تو علی هستی من هم زهرا هستم، تو پسر فاطمه بنت اسد هستی و من هم دختر خدیجه هستم و ...، پیامبر(ص) هم می‌آید و می‌گوید این مفاخره را تمام کنید.

با این چیزهایی که می‌گویند باید به این نتیجه برسیم که العیاذ بالله حضرت زهرا(س) از عیال علامه طباطبایی هم کمتر بوده است، در حالی که جبرئیل به ایشان نازل شده است، اینها که اینطور می‌گویند هم مستندشان چند کتاب درجه سه است، یکی از کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند «القطره» است، نویسنده این کتاب مجتهد بوده اما اهل این حرف‌ها نبوده چون اصلا محدث نبوده است.

یکی دیگر از مدارک آنها کتاب فضائل ابن شاذان است که این کتاب نیز معتبر نیست، چون با یک کتاب فضائل دیگر درآمیخته است، مدرک سوم اینها نیز مناقب ابن شهر آشوب است که خیلی به رخ می‌کشند اما به قول معروف یک چیز را می‌دانند اما خیلی چیزها را نمی‌دانند، ابن شهر آشوب انسان بزرگی بوده اما کتاب فضائلش مضطرب است، شیخ آقا بزرگ می‌گوید مناقب کتاب بزرگی بوده که یک نفر نمی‌توانسته آن را بلند که اما اکنون به دست ما نرسیده است و این کتابی که اکنون موجود است آن کتاب اصلی نیست، بنابراین متزلزل است.

اصلا حتی اگر بگوییم این کتب معتبر هم باشند باید توجه کنیم که ما یک سری اصول داریم، از جمله اینکه معتقد هستیم که حضرت زهرا(س) معصوم بوده است، لذا اگر چیزی با این اصل منافات داشته باشد باید آن را کنار گذاشت.

حضرت زهرا(س) که مادر حسنین(ع) و امام زمان(عج) است آیا این شخص می‌آید و با امام علی(ع) مفاخره می‌کند که تو علی هستی و من هم زهرا هستم و پیامبر(ص) هم مداخله می‌کند و به حضرت زهرا(س) می‌فرماید که عذرخواهی کن و ...؟ من به این‌ها می‌گویم که شما برای حضرت زهرا(س) فاطمیه می‌گیرید این شخص معصومه و مطهره است و ملائکه بر او نازل می‌شدند.

منابر و کانال‌های ما اینطور شده است، البته همه آنها را نمی‌گویم، کسانی هم هستند که کلامشان زیبا است، اما بعضی از آنها دزد عقیده و ایمان و عقل هستند و با گوش دادن به سخنان آنها عقل انسان کم می‌شود، گاهی اوقات که سخنان اینها پخش می‌شود به دوستان می‌گویم که برنامه را قطع کنند و می‌گویم به جای آن اگر خودتان آواز بخوانید بهتر است.

آدم می‌ماند که چه خاکی روی سرش بریزد، این صدا و سیما از روی خون شهید رد شده و رفته است، در این صدا و سیما خانمی با آستین حلقه‌ای حاضر می‌شد و برای مردم آواز می‌خواند، اما از برکت خون شهید آن رفته و یکی دیگر آمده که این یکی هم دارد عقل و ایمان مردم را می‌دزدد، مگر بعضی از آنها، من می‌گویم برخی از آنها را گوش کنید اما برخی هیچ ندارند.

ما باید درد دین داشته باشیم، مردم در این روضه‌هایی که می‌روند سعی کنند در مجالس خوب حاضر شوند و به کثرت جمعیت نگاه نکنند، مرحوم مطهری که بعد از شهادتش قدر و منزلتی که داشت معلوم شد کسی بود که عالمی مانند او نداشتیم و امام راحل می‌گفت تنها کسی که تمام کتاب‌هایش قابل استفاده است شهید مطهری است، در مجالسش تعداد زیادی نبودند.

کثرت ملاک نیست، با اخلاص به مجالس روضه بروید، در روضه‌ها به خداوند بگویید که اگر مانعی برای اینکه فیض امام حسین(ع) به من نرسد وجود دارد را برطرف کند، ما باید با معرفت به این مجالس برویم، البته که باید عارفاً بحقه باشد، اگر به زیارت یا مجلس حضرت زهرا(س) که معصوم و مطهره است بروید همه چیز به شما می‌دهند اما حضرت زهرا(س) که امام علی(ع) مشاجره می‌کرده اصلا خداوند نیافریده است، این شیوخ که این حرف‌ها را می‌زنند چگونه می‌خواهند پاسخ دهند؟

حضرت زهرا(س) را بشناسید، امام خمینی می‌گفت بعد از انبیا جبرئیل بر کسی نازل نشد جز بر حضرت زهرا(س)، ایشان چنین خانمی است که صحیفه فاطمی دارد، بعد باید بگویید که حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) مفاخره می‌کرد و صدا و سیما هم پخش کند؟ صدا و سیما یادت رفته که در آنجا زنان با پوشش نامناسب می‌نشستند؟ حالا که به برکت خون شهید به دست شما افتاده باید اینطور کنید؟

اما در این 10 شب اول هم باید بگویم که بزرگانی بوده‌اند که به این 10 شب چشم می‌دوختند، همه چیز را در این ایام به ما می‌دهند، اگر توبه و تحول می‌خواهیم وقت آن همین ایام است که باید مغتنم بشماریم.

یادآور می‌شود، آیت الله فاطمی‌نیا این سخنان را در تاریخ 13 شهریورماه و در مسجد جامع ازگل ایراد کرده‌ است که فایل صوتی آن، امروز در کانال تلگرامی ایشان منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه آیت الله فاطمی نیا صدا و سیما رسانه ملی سخنرانی برنامه استاد اخلاق محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زینب قلی زاده امروز در جلسه   اخلاق مهدوی که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش اخلاق در زندگی انسان، اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی که باید به آن توجه کرد، احترام به دیگران است، هر فردی حق احترام دارد و انسان‌ها علی الخصوص شما طلاب باید با دیگران به احترام و شفقت رفتار کنید.

وی با بیان اینکه هر فرد با رعایت اصول اخلاقی، می‌تواند به ارتقای اجتماع و بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کند، افزود: مطالعه کتاب معراج السعاده که شامل موضوعات دینی و اخلاقی اسلامی است و بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه اطهار نوشته شده، برای طلاب لازم و ضروری است و با مطالعه این کتاب می‌توان به احادیث و مسائلی مانند تقوا، اخلاق، عبادت، مهربانی، آرامش روحی و سعادت دنیوی و اخروی، دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ادامه داد: کتاب معراج السعادة به منظور روشن‌کردن مسیر رسیدن به خدا و پیشرفت روحی و معنوی انسان نوشته شده و تبیین اهداف اسلامی و راهبردهای دینی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی بخشی از محتوای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به عنوان یک ارزش بنیادی و اساسی در زندگی انسان‌ها باید همیشه مورد توجه و تمرین قرار گیرد و با رعایت اصول اخلاقی، می‌توان یک زندگی معنوی و ارزشمند داشت و به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین