Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:36:17 GMT

تمام مسئولیت در بحران ها بر عهده هلال احمر نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۷۷۸۰

تمام مسئولیت در بحران ها بر عهده هلال احمر نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین معزی روز یکشنبه در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: 33 سازمان در کنار هم به بحران ها رسیدگی می کنند که جمعیت هلال احمر، یکی از این سازمان هاست.
وی با بیان اینکه وظیفه هلال احمر رسیدگی و کمک به حادثه دیدگان در 72 ساعت اولیه است، اظهار داشت: اما جمعیت هلال احمر در مواقع مختلف از جمله زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه همواره روزها و ماه ها در کنار مردم قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام معزی هلال احمر را جمعیتی برای مردم و خدمت به آنان دانست و خاطرنشان کرد: هلال احمر با هدف آرامش بخشیدن به انسان های رنج دیده و آسیب دیده، به وظایف خود می پردازد و داوطلبان هلال احمر هر کدام در پایگاه های این جمعیت، دیگران را بر خود مقدم دانسته و دست نیازمندان را می گیرند.
وی بشردوستی را مسئله ای جهانی دانست و گفت: در یکصد و 80 کشور در جهان صلیب سرخ و هلال احمر فعال است که در حوادث و بحران ها به یاری آسیب دیدگان و نیازمندان می پردازند.
وی در بخش دیگری از سخنانش آرامش بخشیدن به روح و روان رنج دیدگان در حوادث و بحران ها را یکی از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عنوان و اضافه کرد: ترویج فرهنگ بشردوستی، خدمت گذاری و مسئولیت پذیری، دیگران را بر خود مقدم دانستن و ترویج فرهنگ اقامه نماز، انجام امر به معروف و نهی از منکر از جمله دیگر وظایف این حوزه است.
وی مردم، خیران، داوطلبان و جوانان را سرمایه های اصلی این جمعیت دانست و خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اجرای وقف، چگونگی مصرف کمک های مردمی، در راستای هدایت، راهنمایی ، ارتقاء فرهنگ دینی بین کارمندان این جمعیت و جامعه فعالیت می کند.
در این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام هادی موسوی، حجت الاسلام امیر چهری به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان معرفی شد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر استان سرمایه صلیب سرخ هلال احمر رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • وعده صادق معادلات پوچ صهیونیست‌ها را به‌هم زد
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • «وعده صادق» معادلات پوچ صهیونیست‌ها را به‌هم زد
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین