Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:28:46 GMT

باغ سمیه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۷۹۷۳

باغ سمیه در آتش سوخت

روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز یکشنبه 18 شهریورماه یادداشتی با عنوان« باغ سمیه در آتش سوخت» را به قلم زهره مهر نوروزی منتشر کرد.

در این یادداشت می خوانیم:
شب هنگام بوی دود و چوب نیم سوز هوای خیابان سمیه و آن حوالی را آلوده کرده بود، متاسفانه محل آتش سوزی «باغ سمیه» بود، باغی بزرگ که با داشتن انبوهی از درختان انار و انجیربه «سر سبزترین باغ قم» مشهور بود، اما «منشاء آتش سوزی نامشخص» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جالب است بدانیم که حدود یک سال پیش، ظهر روز 14خرداد 1396همین اتفاق درهمین باغ رخ داد طبق اخبار موجود درآن روز گرم آتش با کمک خدمات ایمنی شهرداری قم اطفاء شد، اما نیت ها پنهان نیست ، هدف از سوزاندن، خشکاندن باغ و در نهایت تغییر کاربری با هدف منافع شخصی است ، پدیده ناگواری که در این سالها در مناطق مختلف شهر نمونه اش به وفور دیده شده است مثل «دالان بهشت»، ورودی لنگرود که امروز دیگری اثر از این مکان نیست چراکه درختانش را به صورت غیر قانونی سوزانده و یا قطع کرده اند.
حدود ده سالی است که به علت بی توجهی صاحبان امر در قالب یک سناریوی تکراری طراحی شده «باغات محدوده شهر قم به آتش کشیده می شود» ویک به یک خشک می شوند وبه جای آنها پاساژها و ساختمان های بلند مرتبه ساخته می شود. در حال حاضر مشکل حاد قم آلودگی هوا وکمبود فضای سبز است تا بتواند قدری از آلودگی های هوای موجود را مهار کند.
متاسفانه به علت گسترش شهر نشینی، مشکل کم آبی و معضلات زیست محیطی شهرمان را محاصره کرده و با توجه به شواهد و قراین موجود از نظر آلودگی شهر مقدس قم نیز در رده کلان شهرهای آلوده کشورقرار دارد به طوری که عوارض و معضلات آلودگی هوا دامن گیر مردم شهر نیز شده است.
نکته قابل توجه اینجاست که ساخت باغ های جدید هم به علت کمبود منابع آبی تقریبا امکان پذیر نیست پس تنها راهکار، حفظ باغات موجود است، اما می بینیم که به دلیل غفلت وبی توجهی مسئولان روزبه روز بر تعداد «باغات ومزارع سوخته» شهر افزوده می شود.
اگر شرایط به همین منوال پیش برود تردیدی موجود ندارد که بزودی قم به شهری غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد چرا که آتشی که امروز برپا می شود، چشمان نسل آینده را خواهد سوزاند به نظر می رسد که باید قانونی جامع و مانع برای حفظ باغات محدوده شهر ایجاد شود تا دیگری کسی به سوزانده ظرفیت های سبز قم اقدام نکند وهرسال شاهد این دست رویداد های ناگوار نباشیم که درآن موقع حسرت و پشیمانی سودی نخواهد داشت وباید پیش از آن که دیر شود «شهرداری ، شورای شهر و سازمان محیط زیست قم برای جلوگیری از این پدیده شوم اقدام کنند».
منبع: روزنامه شاخه سبز قم
/8138/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روزنامه شاخه سبز يادداشت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۶۶۰ میلیارد تومانی در مزایده سراسری اموال تملیکی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستیابی به رکورد فروش ۶۶۰ میلیارد تومانی اموال تملیکی در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی امروز (۲۶ اسفندماه)، با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم پیگیری مجدانه مقوله ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها در این زمینه، از تحقق موفقیتی مهم در این خصوص با دستیابی به رکورد فروش ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی در جریان برگزاری مزایده شماره ۵۹۷ اموال تملیکی در استان هرمزگان خبر داد.

وی افزود: در نتیجه برگزاری این مزایده، ۱۴۹ ردیف کالا شامل انواع ماشین آلات راهسازی، خودرو سواری، تجهیزات و اقلام مختلف به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان فروخته شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: مزایده سراسری فروش اموال تملیکی موجود در انبارهای استان هرمزگان، طی یک هفته برگزار شد که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسب مورد استقبال گسترده متقاضیان و خریداران قرار گرفت.

قهرمانی تصریح کرد: نظارت بر وضعیت انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تعیین تکلیف اقلام موجود در این انبارها به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار دارد تا ضمن تعیین تکلیف این کالاها در سریع‌ترین زمان ممکن از هرگونه هدر رفت اموال بیت المال جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود رئیس قوه قضاییه به موضوع انبارهای تملیکی، نهضتی در زمینه ساماندهی این انبارها شکل گرفت و موجب تعیین تکلیف فوری اموال مردم و کالاهای در معرض فساد شد.

وی همچنین تأکید کرد: با پیگیری دادگستری کل استان هرمزگان در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه اکنون بیشتر اقلام و کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تعیین تکلیف شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موجود عجیب اقیانوس‌ها که توانایی حل مسأله دارد+ فیلم
  • عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند!
  • کمبودهای دارویی هر ماه اعلام می شود/ دیگران ایجاد نگرانی می کنند
  • درخت کاری یا درخت داری؟
  • میوه شب عید به اندازه کافی در گلستان موجود است
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله، جوان‌ترین خبرنگار جنگ غزه
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رکورد فروش در مزایده سراسری اموال تملیکی استان هرمزگان
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله که در پوشش خبرنگار در غزه فعالیت می‌کند
  • فروش ۶۶۰ میلیارد تومانی در مزایده سراسری اموال تملیکی هرمزگان