Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حل مسائل کشور به دانشگاه و دانشگاهیان نیازمند هستیم و انتظار جامعه از دانشگاه منطقی است، اما باید نیازهای دانشگاه را هم برآورده کرد و به اساتید و دانشجویان فرصت داد، همچنین باید در ابعاد مختلف تشکل‌های دانشجویی ورود کنند.

حبیب‌الله دهمرده، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسات هفته گذشته خود با رؤسای دانشگاه‌های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که من به عنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این جلسات مطرح کردم، این بود که دانشگاه نبض جامعه است و اولین درخواست من این بود که دانشگاه باید مسائل جامعه را حل کند و نه فقط مسائل علمی‌ را؛ هرچند کار علمی، کاری بزرگ و قابل تقدیر است اما از نظر اجتماعی و سیاسی دانشگاه باید ورود کند و من گفته‌ام که دانشگاه حتی باید به مسئله زائدات نان هم ورود کند و باید این برنامه دوطرفه باشد یعنی هم دانشگاه مسائل مملکت را حل کند و هم کمیسیون موظف است که خواسته‌های دانشگاه و مراکز علمی را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بایستی به تشکل‌های دانشگاهی فرصت داد.

وی با بیان این‌که «دانشجویان بسیار متفکر و پیشرفته و در جامعه جلودار هستند»، اظهار کرد: مردم از دانشگاه و دانشجو انتظار دارند که اگر به دوراهی رسیدند، دانشگاه است که باید مسیر را در ابعاد مختلف مشخص کند و تاکید می‌کنم که مسائل مختلف کشور باید در مراکز آموزش عالی حل شوند و دانشگاه حتی برای من هم که نماینده مجلس هستم، باید نسخه‌ای داشته باشد که به عنوان نماینده مردم چه کاری باید انجام دهم.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین گفت: باید به استاد و دانشجو فرصت داده شود اما این بدان معنا نیست که دانشجویان و اساتید از فرصت خود سوءاستفاده کنند و هرج و مرج به وجود آورند‍‌؛ با این حال تشکل‌ها باید فعال شوند و بیانیه علمی و کارشناسی دهند.

دهمرده تاکید کرد: ما برای اداره جامعه به شدت نیازمند به دانشگاه و دانشگاهیان هستیم، برای مثال در مسائل اقتصادی ما تعداد زیادی استاد و دانشجوی اقتصاد داریم که متخصص هستند و باید حرف آخر را در این زمینه بزنند؛ بنابراین توقع جامعه از دانشگاه منطقی است.

وی همچنین تصریح کرد: من این فرضیه که بینش سیاسی دانشجویان پایین آمده است را قبول ندارم؛ چراکه این حرف مبنا و معیاری ندارد و باید این فرصت را به دانشجوها داد که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف فعالیت کنند و تاکید می‌کنم که در ابعاد مختلف باید به تشکل‌های دانشگاهی اجازه‌ ورود داد؛ چراکه دانشجو ذهن فعال و پویایی دارد و مسائل مملکت برایش بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد