Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > آمریکا - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: راشاتودی در مطلبی به بررسی تفاوت درآمد ثروتمندترین مرد جهان با دون پایه‌ترین کارمند او در شرکت آمازون پرداخت.

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، «جف بیزوس»، کارآفرین، سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت آمازون با ثروتی حدود 150 میلیارد دلار در حال حاضر، ثروتمندترین فرد در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما موضوع اینجاست تفاوت درآمد او با دون پایه ترین کارمند او چقدر است؟

اوایل هفته جاری،شرکت تجارت الکترونیک آمازون با رشد 434میلیارد دلاری،پس از شرکت اپل درجایگاه دوم کمپانیهای هزار میلیاردی قرار گرفت. بدون شک این به معنای افزایش درآمد ساعتی بنیانگذار آمازون است.

با رشد ارزش شرکت آمازون در سال 2018، مبلغ 67 میلیارد دلار دیگر به ثروت خالص جف بیزوس اضافه شده است. همین محاسبات ساده نشان می دهد بیزوس در 250 روز از سال جاری میلادی 67 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است؛ به عبارت دیگر، او روزانه 268 میلیون دلار و هر ساعت 11 میلیون و 166 هزار و 666 دلار درآمد دارد. این درآمد میلیون ها برابر بیشتر از درآمد یک کارمند بخش انبار که کمتر از 15 دلار در هر ساعت دریافت می کند، است.

حقوق سالیانه کارمندان در آمازون از 360 هزار و 462 دلار برای رئیس بخش خلاقیت فروش آغاز می شود. دستمزد کارمندان معمولی از 146 هزار و 455 دلار تا 58 هزار و 703 دلار متغیر است. همچنین کمترین دستمزد سالیانه برای دون پایه ترین کارمند آمازون 25 هزار و 944 دلار در سال (معادل 12 دلار در هر ساعت) است.

اوایل هفته جاری، برنی سندرز، سناتور ورمونت لایحه حذف یارانه برای برخی از مشاغل و اعمال مالیات 100 درصدی را پیشنهاد داد. این لایحه در صورت تصویب شرکت های بزرگی همچون آمازون، اپل و وال مارت را هدف قرار می دهد.

 

2323

کلید واژه‌ها : ثروتمند - سایت آمازون - ثروت -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ثروتمند سایت آمازون ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی صبح پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با اشاره به موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار داشت: بررسی عدد و آمارها ب نشان می‌دهد که تعطیلی روزهای پنجشنبه می تواند ۸.۳ میلیارد دلار به تجارت بین المللی کشور ضرر برساند و این ضرر تنها مختص عده‌ای نیست.

وی ادامه داد: ضرر ۸.۳ میلیارد دلاری تجارت کشور با تعطیل شدن پنجشنبه‌ها باعث می شود درآمد ارزی کشور کاهش و نرخ ارز افرایش یابد که تاثیر آن را دقیقاً بر زندگی مردم ببینیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه اصفهان طی روزهای گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بود، خاطرنشان کرد: میزبانی اصفهان از نمایندگان ۲۲ کشور آسیایی نشان داد که بار بسیاری از مسائل کشور را می تواند به دوش بکشد از این رو به نمایندگی جامعه زحمتکش کارگری درخصوص معیشت این قشر نیز باید دست در دست یکدیگر دهیم.

کشانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد استان ما جامعه کارگری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی سال گدشته مصوبه گذراند که درآمد بالای ۱۲ میلیون تومان را مشمول مالیات کرد؛ فکر می کنم در بسیاری از جوامع سکولار هم این قسمت خوب بوده اما باید توجه داشت این مالیات ستانی از فردی که زیر خط معیشت درآمد می‌گیرد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی که خود را طرفدار تولید و کار می داند، نیست. برداشت مالیات از کسانی که روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت کار می کنند و باید ماه به ماه مالیات دهند درحالی که برخی افراد را یکی دوسال بعد برای پرداخت مالیات فراخوان می کنند، این زیبنده نظام ما نیست.

وی ابراز داشت: اینجا لازم است که کارگر و کارفرما دست به دست هم دهیم زیرا اگر دولت حداقل معیشت را عددی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است چه دلیلی دارد کسانی که با عرق جبین کار می کنند اینگونه مالیات دهند؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می شود برای دولت عدد بالایی نباشد اما برای کارگر عدد بسیار ناراحت کننده ای است. رسیدگی به این مساله پیامی که به جامعه می دهد این است که برای تولید کارگر ارزش قائل هستیم و امید است با همبستگی روز به روز بسیاری از مشکلات جامعه کار و تولید برطرف شود.

کد خبر 6094955

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی