Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز ارجمند، پویا سرایی، یلدا عباسی به‌ عنوان نوازنده سازهای دف، نی، سنتور و دوتار خراسان و نیلوفر پارسا بازیگر با دکلمه غزلی از حافظ با گروه آلمانی شیلر در جدیدترین آلبومشان همکاری کردند.

به گزارش ایسنا، مصطفی کبیری ـ تهیه‌کننده و نماینده گروه شیلر در ایران ـ ضمن اعلام این خبر گفت: «کریستوفر فون دیلن» سرپرست گروه آلمانی شیلر که برای ضبط جدیدترین آلبوم گروهش به ایران سفر کرده است، هفته گذشته پس از ضبط آواز حجت اشرف‌زاده بر روی یکی از کارهای آلبوم، به ضبط سازهای ایرانی برای چند اثر خود با حضور نوازندگان مطرح و همچنین دکلمه‌ای از شعر حافظ با صدای نیلوفر پارسا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری افزود: فون دیلن در دومین حضورش در ایران برای برگزاری کنسرت با هماهنگی تیم اجرایی، از موزه موسیقی بازدید کرد و در این دیدار با نوازندگی پیروز ارجمند با سازهای نی و دف آشنا شد و از همان زمان تصمیم به بهره‌گیری از سازهای ایرانی در آلبومش گرفت. از طرفی سرپرست گروه شیلر، با آشنایی با سازهای دیگر تصمیم به استفاده از دو ساز سنتور و دوتار خراسان نیز بر روی کارهایش گرفت. 

او درباره جزئیات این همکاری بیان کرد: ارجمند، سرایی و عباسی هرکدام در یک قطعه با این گروه به‌ عنوان نوازنده همکاری کردند و نکته قابل‌ توجه این همکاری ضبط ساز سنتور در قطعه «برلین تهران» بود که پیش‌ از این مخاطبان این قطعه را برای نخستین بار و بدون هیچ ساز ایرانی در کنسرت آذرماه گروه شیلر در تهران شنیده بودند. همچنین یلدا عباسی نوازنده دوتار و خواننده مقامی علاوه بر نوازندگی، یکی از مقام‌های کردی را بر روی کاری با عنوان «love» برای این آلبوم خوانده است و نیلوفر پارسا، غزلی از حافظ را دکلمه کرد تا بر اساس خوانش وی، آهنگسازی این کار در آلمان توسط فون دیلن انجام شود و این نخستین حضور جدی پارسا در عرصه موسیقی محسوب می‌شود. 

ضبط آواز، دکلمه و سازهای ایرانی برای آلبوم گروه شیلر، با حضور کریستوفر فون دیلن انجام شد.

حجت اشرف زاده، پیروز ارجمند، پویا سرایی، یلدا عباسی و نیلوفر پارسا حضورشان در آلبوم جدید گروه بین‌المللی شیلر قطعی شده است و این آلبوم چند ماه آینده در سطح بین‌المللی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گروه موسیقی شیلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس 2024 با 47.9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1778 باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس 1.7 درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با 618 باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با 618 باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با 151 باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با 48 درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 5685 باب رسید.

طی ماه مارس به‌ ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها 411 باب خانه، ایرانی‌ها 182 باب خانه، اوکراینی‌ها 129 باب خانه و عراقی‌ها نیز 82 باب خانه خریدند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896860

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • ایران به حمله پاسخ می‌دهد، اسرائیل چه کار خواهد کرد؟/ تعداد موشک‌ها ترسناک به نظر رسید
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد