Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار با فرمانداران و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های چادگان و بویین میاندشت، حضور در شورای فرهنگ عمومی چادگان، تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی ثقلین چادگان و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری بویین میاندشت دستاورد سفر حجت الاسلام انصاری به غرب اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دیدار و گفتگو با فرمانداران و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های چادگان و بویین میاندشت، حضور در شورای فرهنگ عمومی چادگان، تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره قرآنی ثقلین چادگان، بازدید از مجتمع فرهنگی هنری بویین میاندشت و دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رزوه شهرستان چادگان دستاورد سفر یک روزه حجت الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به غرب استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در زیر مشروح برنامه های این سفر یک روزه را می خوانید.

 

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با فرماندار چادگان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با فرماندار چادگان با بیان اینکه استان اصفهان یکی از استان های پرافتخار کشور در مسائل فرهنگی، هنری، دینی و... است، گفت: چادگان در حوزه فرهنگی یکی از شهرستان‌های متحد و منسجم بوده و فرصت و ظرفیت اجرای کار فرهنگی در آن بسیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی در شهرستان افزود: این اداره کل هر یاری و کمکی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بتواند انجام دهد را دریغ نکرده و تمام تلاش خود را برای ارتقای فرهنگ جامعه انجام می‌دهد.

علی استوار سرپرست فرمانداری چادگان نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی از شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی این شهرستان پرداخت و اظهار امیدواری نمود با استفاده از ظرفیت های موجود، بین فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعاملات بیشتری صورت پذیرد.

 

شورای فرهنگ عمومی نقطه وصل بین مجریان و تصمیم گیران فرهنگی است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی چادگان با گرامیداشت سالگرد قیام ۱۷ شهریور گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را با عزت و بزرگی به پیش می‌رود و با وجود مسائل مختلفی که وجود داشته توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و... موفقیت‌های بسیاری به دست آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکی از زیرساخت‌های اصلی پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای فرهنگ آن جامعه دانست و تصریح کرد: فرهنگ مهم تر و مقدم بر اقتصاد است و اگر فرهنگ جامعه‌ای صحیح باشد به تبع آن اقتصاد نیز درست می‌شود و اگر این نکته به باور جمعی تبدیل شود به موفقیت دست پیدا می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت صحیح و دقیق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی هنری جامعه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بوده و پایه این نظام بر مبنای اصول فرهنگی بنا شده است که لازم است با استفاده از این ظرفیت و با توجه به اینکه از نظر فعالان و علاقه مندان به فعالیت در عرصه فرهنگ در استان کمبودی نداریم، می‌توانیم بسیاری از مسائل را برطرف نماییم.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر ضرورت وحدت رویه و انسجام در تصمیم گیری خاطرنشان کرد: با همدلی، اتحاد و انسجام تحت یک مدیریت واحد می‌توان برنامه‌های فرهنگی هنری اثرگذاری را اجرا نمود و جلساتی مانند شورای فرهنگ عمومی نقطه وصل بین مجریان و تصمیم گیران فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان وجود مردم دین باور و قرآن دوست را یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان چادگان برشمرد و گفت: ۴۴ کانون فرهنگی هنری مسجد در چادگان فعال هستند و نویسندگان و شعرای خوبی در این شهرستان فعالیت ادبی دارند همچنین موسسات فرهنگی هنری و نیز مطبوعات چادگان به شکل اثرگذاری به انجام برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای رشد، توسعه و ارتقای فرهنگی شهرستان بهره برد.

علی استوار فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی چادگان نیز در این جلسه با خیر مقدم به حاضران گفت: کارکرد فرهنگی تنها توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی انجام نمی‌شود و بخش بسیاری از فرهنگ توسط جامعه و در بستر زمان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط فرهنگی هنری شهرستان و با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی چادگان به صورت منظم برگزار می‌شود، بر ضرورت برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر و منظم تر مراسم های محرم و صفر تاکید کرد.

 

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اصحاب فرهنگ و هنر چادگان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر چادگان با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه گفت: بالاترین سرمایه حوزه فرهنگ، اهالی فرهنگ و هنر هستند و مردم به عنوان مخاطبان اصلی فعالیت‌های فرهنگی هنری از نتایج تصمیم گیری‌های مجموعه‌های فرهنگی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم تقویت موسسات، مراکز و مجموعه‌های فرهنگی هنری چادگان اظهار کرد: دولت تسهیل گر و پشتیبان بخش خصوصی است و اهالی فرهنگ و هنر مبتنی بر تکالیف و مسئولیت‌های خود لازم است بر اساس ظرفیت‌های شهرستان به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازد.

وی همراهی و تعامل اصحاب فرهنگ و هنر را بهترین وسیله برای تحقق اهداف بلند مدت فرهنگی دانست و افزود: چادگان به دلیل اینکه یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر است، ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد که لازم است اصحاب فرهنگ و هنر این فرصت را مغتنم شمرده و از آن حداکثر استفاده را ببرند.

در این جلسه همچنین اصحاب فرهنگ و هنر چادگان به بیان دغدغه ها و دیدگاه های حوزه فعالیت خود پرداختند.

 

تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره قرآنی ثقلین چادگان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در اختتامیه اولین جشنواره قرآنی ثقلین چادگان گفت: خداوند قرآن را وسیله هدایت معرفی کرده است و دستورات دین نیز که از جانب پیامبر و ائمه معصومین(علیهم السلام) به ما رسیده نیز دیگر ابزار هدایت بشر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از دستورات قرآن اظهار کرد: پناه بردن به قرآن و استفاده از هدایت آن یگانه راه دورشدن از مصائب و سختی‌ها است و لازم است این نکته را هم مردم و هم مسئولان مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به اثر شفابخشی قرآن خاطرنشان کرد: قرآن کریم با اثر شفابخشی خود مشکلات و بیماری‌های مادی و معنوی انسان و جامعه را برطرف می‌کند و این کتاب بهترین نسخه برای برون رفت از تهاجم فرهنگی است. در این راستا تعلیم قرآن و مفاهیم والای آن در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل استان‌ها و ادارات شهرستان قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان اولین جشنواره قرآنی ثقلین چادگان تجلیل شد.

 

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رزوه شهرستان چادگان

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رزوه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رابط و واسط بین دولت و مردم در امور فرهنگی هنری مساجد هستند، گفت: اهالی فرهنگ دغدغه‌های حوزه کاری خود را دلسوزانه پیگیری می‌کنند که این مسئله گام بسیار مهمی برای برطرف شدن مسائل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در شهر رزوه اظهار کرد: فصل الخطاب ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قانون بوده و هر فعالیتی که قرار است انجام شود اگر در راستای قوانین و مقررات باشد ما در کنار اهالی فرهنگ پیگیر اجرای آن خواهیم بود.

در ابتدای این دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رزوه به بیان توضیحاتی پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی انجام شده در این شهر پرداختند.

 

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از مجتمع فرهنگی هنری بویین میاندشت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن بازدید از روند تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری بویین میاندشت پیرامون ساخت این مجموعه دستوراتی را بیان و اظهار امیدواری نمود هرچه زودتر این پروژه به نتیجه برسد.

حسن کیخایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین میاندشت نیز در این بازدید به بیان توضیحاتی پیرامون روند ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بویین میاندشت یکی از شهرستان‌های جدید می‌باشد لازم دیدیم نسبت به تهیه زیرساخت‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در شهرستان اقدام شود بنابراین روند ساخت این مجتمع را آغاز کردیم.

وی افزود: فاز نخست ساخت مجتمع فرهنگی هنری شهرستان تکمیل شده و این مجتمع در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع با زیربنای ۲۶۰۰ متر در حال ساخت است.

 

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با فرماندار بویین میاندشت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با سرپرست فرمانداری بویین میاندشت با تاکید بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی در شهرستان گفت: با تعامل و همدلی می‌توانیم شاهد رشد و ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان باشیم و ما نیز از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نمی‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: تمام تلاش‌ها برای این است که اهالی فرهنگ و هنر بتوانند بهتر و با رغبت بیشتری به فعالیت بپردازند و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اهالی فرهنگ و هنر بویین میاندشت وجود دارد می‌توان با تهیه زیرساخت‌های مناسب به نتایج مطلوب رسید.

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به شرایط فرهنگی شهرستان گفت: ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، دینی بسیار خوبی در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت وجود دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود به اهداف بلند مدت فرهنگی رسید.

محمدرضا توسلی سرپرست فرمانداری بویین میاندشت نیز در این دیدار با خیر مقدم به بیان توضیحاتی از شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی این شهرستان پرداخت و اظهار امیدواری نمود هرچه سریع تر نسبت به تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری بویین میاندشت اقدام و این مجتمع به بهره برداری برسد تا زمینه فعالیت بهتری برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان فراهم شود.

 

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بویین میاندشت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بویین میاندشت با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسات در بهبود شرایط کار فرهنگی هنری در شهرستان موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ گفت: بخش مهمی از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی از فرهنگ نشات می‌گیرد و اگر به فرهنگ توجه جدی شده و در این حوزه بر مبنای بر اساس دستورات و معارف دین فعالیت‌ها انجام شود بدون شک مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه روحیه کار جهادی سبب پیروزی ملت ما در دوران دفاع مقدس شد، اظهار کرد: فرهنگ بر اقتصاد مقدم است و هم اکنون نیز اگر روحیه کار جهادی همچون گذشته وجود داشته باشد بدون شک می‌توانیم بر سختی‌ها فائق آییم.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه استعدادهای خوبی در شهرستان بویین میاندشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تهیه زیرساخت‌های فرهنگی هنری مناسب می‌توان زمینه بروز و ظهور این استعدادهای فعال به منظور اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی هنری فراهم می‌شود.

در این جلسه همچنین اصحاب فرهنگ و هنر بویین میاندشت به بیان دغدغه ها و دیدگاه های حوزه فعالیت خود پرداختند.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس اردبیل خانه های نور هرمزگان احتکار مقام معظم رهبری جنگ رسانه ای نماز جمعه پیرغلامان حسینی حجت الاسلام محمدعلی انصاری بوئین میاندشت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شورای فرهنگ فرماندار چادگان شهرستان چادگان شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان گفت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است، بنابراین باید کارکرد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مساجد پررنگ‌تر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خیاط ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر سرایان به نقش مسجد به عنوان اولین پایگاه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی اسلام که با درایت پیامبر اکرم(ص) معین شد اشاره کرد و اظهار داشت: نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است و باید با برنامه‌ریزی رویکرد این پایگاه نسبت به سایر مباحث پررنگ‌تر شده و حکومت اسلامی را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان، نماز جمعه را تبیین‌کننده سیاست‌های نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نگاه فرهنگی داشته باشیم، حجم زیادی از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد اما متاسفانه حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده و حجم بیشتر اعتبارات به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود.

امام جمعه سرایان نیز در این دیدار، به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از مفتضح‌ترین شکست‌های استکبار یاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مرتضایی‌نیا، وضعیت برگزاری نماز جمعه در سه بخش شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و از وضعیت اعتباری ستاد نماز جمعه ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی ضمن تقدیر از ستاد نماز جمعه سرایان بیان کرد: جلسه ستاد در حوزه برادران و خواهران به صورت مستمر و هفتگی برگزار و برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرایان همچنین در جمع دستگاه‌های فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به نامگذاری دهم خرداد ماه به عنوان روز "فرهنگ شهرستان سرایان" گفت: این مناسبت فرصتی مناسب برای بیان ظرفیت و پتانسیل فرهنگ غنی شهرستان در حوزه‌های متخلف از جمله فرهنگی، هنری، گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و هنری است.

خیاط، خواستار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با هدف بزرگداشت هر چه بهتر این مناسبت شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان نیز در این جلسه گفت: آیین بزرگداشت روز فرهنگ شهرستان سرایان در دهم خرداد ماه برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وحید فنودی، از برپایی نمایشگاه متشکل از غرفه‌های فرهنگی، هنری، کتاب، صنایع دستی، کشاورزی، مفاخر و مشاهیر، بازی‌های بومی و موسیقی محلی، شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل از خدام مساجد به عنوان بخشی از برنامه‌های بزرگداشت روز فرهنگی در این شهرستان نام برد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت