Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری "اسپیس"، منتخبی از تصاویر فضایی روزهای اخیر را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پایگاه اسپیس منتخبی از تصاویر فضایی برتر روزهای اخیر را منتشر کرده است.

"رویای کالیفرنیا"

در تاریخ ۵ سپتامبر  "الکساندر گرست"(Alexander Gerst)  یکی از فضانوردان "آژانس فضایی اروپا "(ESA) تصویری شگفت‌انگیز از زمین به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصویر که از پنجره "ایستگاه فضایی بین‌المللی" گرفته شده است، بیابان "باخا" کالیفرنیا و آب‌های فیروزه‌ای رنگ خلیج کالیفرنیا را نشان می‌دهد. در سمت راست این تصویر فضاپیمای "سیگنوس"(Cygnus) قابل مشاهده است.

فضاپیمای "سیگنوس" با استفاده از موشک "آنتاریس"(Antares) به فضا پرتاب شد.

در تصویر بالا همچنین بازوی مکانیکی "کانادارم۲ "(Canadarm2) نیز قابل رؤیت است.

"الکساندر گرست" این عکس را در صفحه مجازی خود در توئیتر به اشتراک گذاشته است و در توضیح تصویر نوشته است: یکی از گردش‌های مورد علاقه من دور زمین در امتداد ساحل غربی کالیفرنیا از آلاسکا تا آند است که ما این سفر را روزی یک بار انجام می‌دهیم.

ستاره دنباله‌دار "۲۱P/Giacobini–Zinner"

در تاریخ ۳ سپتامبر یکی از ستاره‌شناسان به نام "جان شوماخ" با استفاده از یک لنز "تله‌فوتو"(telephoto) ۳۰۰ میلی‌متری ستاره دنباله‌دار "۲۱P/Giacobini–Zinner" را رصد کرده است که در حال عبور ستاره "سروش" است

لنز تله فوتو نوع خاصی لنز با قابلیت فوکوس در فاصله‌های دور است.

سروش درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی "ارابه‌ران" و ششمین ستاره درخشان در آسمان است و حدود ۴۳ سال نوری با زمین فاصله دارد. 

این واقعه در عمق فضا به وقوع پیوسته است.

سیارک "ریوگو"( Ryugu)

در ماموریت "هایابوسا ۲ "( Hayabusa۲) که ماموریت بازگرداندن نمونه سیارک "ریوگو"(Ryugu) به زمین است، "ریوگو" مورد بررسی قرار گرفته است.

این ماموریت توسط "آژانس فضایی ژاپن"(جاکسا) انجام شده است.

"هایابوسا ۲ " ادامه برنامه "هایابوسا" است و با توجه به نقاط ضعف و موفقیت‌های آن فضاپیما و استفاده از درس‌های آموخته شده از آن ماموریت است. این فضاپیما در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ به ریوگو ۱۶۲۱۷۳ رسید.

فضاپیمای "هایابوسا"(Hayabusa) تصویر جدیدی از این سیارک به ثبت رسانده است.

فضاپیمای مذکور بدون سرنشین است و توسط "جاکسا" ساخته شده است.

"توفان فلورانس"

یکی از فضانوردان ناسا به نام  "ریکی آرلوند" (Ricky Arnold) که هم‌اکنون در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" به سر می‌برد، تصویری از توفان شهر "فلورانس" به ثبت رساند که زمین را مانند یک توپ پنبه‌ای غول‌پیکر نشان می‌دهد.

"جریان ۶ گوشه زحل"

محققان در مطالعه جدید خود دریافتند که یک "جریان جتی" ۶ ‌گوشه عجیب که در اطراف قطب شمالی "زحل" در حال چرخش است، بسیار بلندتر از چیزی است که دانشمندان تاکنون تصور می‌کردند.

"جریان جتی" یا به اختصار جت، بادهای نسبتاً قوی متمرکز در یک جریان باریک در جو هستند.

این جریان ۶ گوشه ۳۲ هزار کیلومتر وسعت دارد و بادهای آن با سرعتی حدود ۳۲۰ کیلومتر برساعت در حال گردش به دور زحل هستند.

"رصد هر ۸ سیاره منظومه شمسی در یک شب"

یکی از ستاره‌شناسان ایتالیایی به نام " Gianluca Masi" موفق به ثبت تصویر هر ۸ سیاره منظومه شمسی در یک شب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فضا ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان می‌گویند، گزارش‌های مربوط به نشانه‌های حیات که در جو سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» شناسایی شده‌اند، ممکن است درست نباشد و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

نتیجه تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید شرح می‌دهد، گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است. 

پژوهشگران می‌گویند، رد کردن یافته‌های اخیر جیمزوب اگرچه همه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، اما به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نمی‌کند.

دانشمندان ناسا حدود شش ماه پیش از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» (K۲-۱۸ b) خبر دادند و گفتند، سیاره مذکور، سیاره فراخورشیدی «هایسین» است که احتمالا جوی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس را دارد؛ درواقع هیجان اخیر درباره کشف بالقوه علائم حیات در این سیاره فراخورشیدی از این قسمت کلید خورد.

به گفته آنها، اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات در آنها دیده شود، اما کشف و بررسی سیاره «کی‌۲-۱۸بی» از آنجایی که تقریباً شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیز شد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که به منظور بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. داده‌های این تلسکوپ مورد بررسی و تحلیل دقیق دانشمندان و محققان قرار گرفته و در حالی که تلسکوپ جیمز وب نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به دست آورده است، اما هنوز شواهد قاطع برای وجود حیات فرازمینی ارائه نشده است. محققان و دانشمندان بر این باورند که برای تایید وجود حیات خارج از زمین نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارند.

از این رو، می‌توان گفت که تلسکوپ ناسا هنوز نتوانسته است اطلاعات کافی و قطعی در مورد وجود حیات فرازمینی به دست آورد. این تحلیل‌ها و ادعا‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تر و داده‌های بیشتر از سوی دانشمندان و متخصصان است تا در تصمیمات قطعی و دقیق‌تر در این زمینه نقش موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود