Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت با اشاره به اینکه در گذشته میزان تولید نخ ابریشم در کشور حدود هزار و100 تن بود   گفت : با کاهش تدریجی تعرفه واردات این محصول طی سال های گذشته از 200 درصد به 15 درصد تولید پیله و نخ ابریشم در کشور دستخوش ناملایمات شد و به 100 تن  کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرداد لاهوتی افزود : اگرچه در سال گذشته با تلاش بسیار تعرفه واردات نخ ابریشم به 26 درصد رسید اما عملا با کم اظهاری های که صورت می گیرد می توان گفت که تعرفه  واردات نخ ابریشم صفر است.
وی با اشاره به آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت : سطح باغ های توت استان های گیلان و خراسان رضوی، جنوبی و شمالی نیز با تغییر کاربری اراضی از 13 هزار هکتار به 4 هزار هکتار کاهش یافته است.
نماینده لنگرود در خانه ملت با تاکید براینکه دولت نباید  منافع عده ای صاحب منافع و نفوذ در دستگاه های دولتی را بر منافع ملی کشور ترجیح دهد افزود : وقتی دولت منافع یک عده صاحب منافع را لحاظ می کند و خیلی راحت اجازه واردات با تعرفه صفر به آنها می دهد باعث می شود تا تولید ابریشم  از 7 هزار تن به حدود 500 تن برسد و این جای بسی تاسف است و چیزی جز رانت و فساد آنهم به صورت آشکار نیست.
مهرداد لاهوتی گفت : برای رونق ابریشم در کشور نیازی به کمک بلاعوض دولت و تسهیلات نیست ، فقط باید جلوی کسانی که به اقتصاد این کشور لطمه وارد می کنند گرفته شود.
وی با اشاره به تعطیلی کارخانه های ابرشم کشی استان های گیلان و  منطقه خراسان افزود : در حال حاضر دو کارخانه این منطقه تعطیل  است و در گیلان هم تعداد کارخانه های ابریشم کشی از 3 واحد به یک واحد رسیده که آن هم با 3 درصد ظرفیت مشغول بکار است و تعداد کارگران آن هم از 300 نفر به کمتر از 30 کارگر کاهش یافته است.
نماینده لنگرود در خانه ملت در ادامه از تغییر مدیریت مرکز توسعه نوغانداری کشور در روزهای اخیر هم گله کرد و گفت : جای تاسف است در حالی که 90 درصد ابریشم کشور در گیلان و 10 درصد آن در در دیگر مناطق ایران تولید می شود رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از اردبیل انتخاب شود که هیچ آگاهی از صنعت ابریشم و صنعت نوغانداری ندارد.
وی درپایان از دولتمردان خواست با توجه به اینکه ابریشم ایران بنا به اظهارات کارشناسان بهترین ابریشم دنیاست از آن حمایت کنند تا نوغانداران با عشق و علاقه به تولید مشغول شوند و علاوه بر تامین نیاز کشور زمینه صادرات آن را فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انتقاد نماینده لنگرود تعرفه پایین واردات نخ ابریشم لاهوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایرنا از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم