Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@16:05:19 GMT

600 تعاونی ویژه بانوان در مازندران فعال است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۹۴۵۶

600 تعاونی ویژه بانوان در مازندران فعال است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ کامران اصغری روز یکشنبه در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود: 83 تعاونی از این تعداد در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است که برای 600 نفر ایجاد شغل کرد.
وی رشد حدود 14 درصدی تعداد تعاونی بانوان مازندران در دولت تدبیر و امید را ناشی از توجه بیشتر این دولت به زنان و تلاش برای بروز توانمندی های آنان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغری همچنین گفت که تعاونی های ویژه بانوان در مازندران در رشته های مختلف پوشاک ، فرش دستباف ، صنایع دستی و غذایی، خدمات آموزشگاهی و دیگر زمینه ها فعالیت دارند.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی هفت هزار و 237 تعاونی فعال با سرمایه بیش از 530 میلیارد ریال دارد که از این تعداد یکهزار و 193 تعاونی معادل حدود 10 درصد در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت گرفتند.
اصغری آمار اعضای تعاونی های ایجاد شده در دولت تدبری و امید را 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد.
** خیز تعاونی ها برای صادرات
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از تلاش تعاونی های استان برای صادرات محور کردن تولیداتشان خبر داد و گفت که از سال 92 تاکنون با تقویت و سیاست حمایتی، تعاونی های استان بیش از 93 میلیون دلار صادرات داشته اند.
وی با اعلام این که این میزان صادرات قابل مقایسه با گذشته نیست، افزود: تنها در 6 ماهه سال جاری تعاونی های استان حدود هفت میلیون دلار صادرات داشته اند.
اصغری مقصد صادراتی تعاونی ها مازندران را کشورهای عراق ، چین، امارات متحده عربی و ترکیه معرفی کرد.
بر اساس آمارهای رسمی 13 هزار و 500 تعاونی در مازندران مجوز فعالیت دارند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعاونی مازندران صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ مجوز گردشگری در دولت سیزدهم در این استان اعطا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در همایش شوراهای استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است تقویت شوراها تقویت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم مردمی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نقش‌آفرینی شوراها در شکل‌گیری حماسه‌های مهم سال گذشته به خصوص انتخابات تشکر می‌کنم، گفت: تلاش‌ها و جلسات قبل از انتخابات به خصوص تبیین چهره به چهره که توسط شما عزیزان انجام شد قابل تقدیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام پروژه های حیاتی استان فعال شدند، ادامه داد: 80 مجوز گردشگری در این دولت در سطح استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه لازم است شوراها برای پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی تلاش کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مردم در گردشگری و کشاورزی و دامپروری، تحول ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم حوزه آب در استان فعال شدند و بعضا به بهره‌برداری رسیدند، بیان کرد: مهمترین پروژه‌ آبی استان یعنی پروژه آب شرب بن-بروجن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این پروژه آب شرب پایدار برای نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر، سد آقبلاغ، سد بیدکان، جهاد آبرسانی در مناطق استان از جمله خانمیرزا و لردگان از جمله پروژه‌هایی هستند که در دولت سیزدهم فعال شدند، درصد بالایی از تامین آب پایدار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد