Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@18:19:36 GMT

افزایش قیمت کارتن معضل تازه فروش تخم‌مرغ

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۹۸۸۶

افزایش قیمت کارتن معضل تازه فروش تخم‌مرغ

رییس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت کارتن برای تخم‌مرغ، ما را 100 درصد دچار مشکل کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، موسوی‌نژاد در خصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ، اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت زیادی در تخم‌مرغ نبوده‌ایم، اما قیمت نهاده‌ها، مکمل‌ها و پروتئین‌ها که اجناس وارداتی هستند به شدت افزایش یافته و دو تا سه برابر شده است، همچنین علاوه بر آن در این مدت قیمت کارتن و شانه تخم‌مرغ نیز نسبت به دو ماه قبل دو برابر شده و چیزی حدود ۲۸۰ درصد افزایش قیمت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حاضر قیمت و هزینه‌های تولید به شدت افزایش یافته و قیمت اعلام شده تخم مرغ سود چندانی برای مرغ‌دار ندارد، یکی از آیتم‌های دیگر افزایش تولید، رعایت مسائل بهداشتی در خصوص بیماری آنفلانزا است، همانطور که می‌دانید در سال گذشته حدود ۲۴ میلیون مرغ  تخم‌گذار کشور معدوم شد و سازمان دامپزشکی کشور هم شرایط فوق‌العاده‌ای را برای امنیت زیستی و بهداشتی برای واحدها پیش‌بینی کرده که هزینه‌های زیادی را برای مرغ‌داری‌ها تحمیل کرده است.

رییس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی افزود: بسیاری از مرغ‌ داری‌های موجود در استان برای رعایت این دستورالعمل‌ها و اینکه بتوانند مجوز جوجه‌گیری اخذ کنند، باید هزینه‌های سرسام‌آوری در واحدها انجام بگیرد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: استان خراسان در سال گذشته نسبت به باقی استان‌ها به دلیل همکاری‌هایی که توسط مرغ‌داران و سازمان دامپزشکی صورت گرفته کمتر به بیماری آنفولانزا درگیر شده‌ایم، اما هزینه‌های مرغ‌ داری‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و نیاز به بازنگری در بحث قیمت تخم مرغ بشود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مساله روانی که برای مردم ایجاد می‌شود این بوده که تخم‌مرغ را به صورت شانه‌ای حساب می‌کنند و سایر اجناس کیلویی حساب می‌شود و درحقیقت تخم‌مرغ نیز باید دانه‌ای ارزش‌گذاری شود که این ذهنیت کمتر صورت گیرد.

رییس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر همه مواد غذایی در یکی دو ماه گذشته افزایش قیمت داشته و ما نیز از این امر مستثنی نبوده‌ایم، همچنین افزایش قیمت فوق‌العاده زیادی در نهاده‌ها، دان‌های مصرفی، مکمل غذایی، دارو و واکسن‌ها داشته‌ایم اما در بخش قیمت تخم‌مرغ افزایش زیادی را شاهد نبوده‌ایم.

موسوی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به افزایش قیمت کارتن و شانه تخم مرغ مشکلی در عرضه تخم مرغ وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: در این بخش نیز ما ۱۰۰ درصد دچار مشکل‌ شده‌ایم، با توجه به افزایش نرخ دلار برای تامین ورق و کارتن با مشکل شده‌ایم زیرا برای صادرکنندگان سود دارد که ضایعات کاغذ و کارتن را صادر کنند و ما در این خصوص درخواست خود را جهت پیگیری این امر به استانداری و وزرات صنعت ابلاغ کردیم و در این راستا با ما همکاری لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا نیز صادرات ضایعات کاغذ را به نحوی ممنوع و مجوز واردات کاغذ را صادر شد. اما متاسفانه همین ضایعات کاغذ را تحت عناوین دیگر همچون خمیر صادر می‌کنند اما در این بخش به صورت چندانی واردات کاغذ انجام نمی‌گیرد.

رییس اتحادیه مرغ تخم گذار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانه‌های کارتون‌سازی تعطیل شده و مرغ‌داران برای تامین کارتن و شانه تخم‌مرغ دچار مشکل شده‌اند و ما ناچار هستیم هر قیمتی که توسط تولید کننده ارائه می‌شود را خریداری کنیم و در این امر نیز ما هیچگونه حق انتخابی نداریم و تاثیرگذار نیستیم.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: کشور ما که در طی ۴۰ سال گذشته صادرکننده تخم مرغ بوده، همچنین بعد از صنعت نفت و پتروشیمی بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در صنعت طیور انجام گرفته است اما همه مرغ‌داران مجبورند که کار خود را تعطیل کنند زیرا که برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

وی عنوان کرد: جالب است خیلی از کالاها اگر گران شود مردم و رسانه‌ها اعتراضی ندارند، اما اگر تخم‌مرغ هر کیلو ۱۰۰ تومان گران شود همه اعتراض دارند. در این راستا دولت و مردم باید از تولیدکننده حمایت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قيمت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند

حجت الاسلام حمیدی گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری ودرمان معتادان متجاهر (ماده ۱۶) بازدید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه، مزایده فروش خودرو‌های توقیفی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در هر فصل باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۶۷ خودرو در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود داشت که از این تعداد یک هزار و ۸۴۵ خودرو از طریق مزایده به فروش رفت.

وی اظهار داشت: بایستی تمامی خودرو‌های موجود در این پارکینگ تعیین و تکلیف شوند و اتومبیل‌هایی که قابلیت پلاک گذاری ندارند اوراق شوند.

او گفت: بایستی مزایده‌ها به صورت هر سه ماه یکبار برگزار و خودرو‌هایی که از سال ۱۴۰۱ به بعد به پارکینگ آورده شده اند، تعیین و تکلیف قضایی شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو آماده فروش از طریق مزایده می‌باشند که امیدواریم در خرداد ماه مزایده برگزار گردد و کلیه مراحل فروش و مزایده به صورت هوشمند و در بستر سامانه انجام می‌شود و حتی خریداران نیاز به بازدید حضوری ندارند.
 
او سپس از مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر (کمپ ماده ۱۶) بازدید بعمل آورد و گفت: بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. 


*لزوم عمل به آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

وی افزود: هم اکنون قریب به ۳۸۰ رهجو در کمپ ماده ۱۶ شهر کرمان نگهداری می‌شوند و این مرکز نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری جهت درمان رهجویان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که برای ۲۴ دستگاه در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان وظایفی تعریف شده است و آنان مکلف به انجام مسئولیت‌های خود در قبال این بیماران می‌باشند، بیان داشت: متاسفانه تاکنون دستگا‌های متولی به خوبی به وظیفه خود در زمینه اجرای چرخه کامل درمان و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر عمل نکرده اند و شاهد بازگشت مجدد این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم.

او افزود: دستگاه قضائی با سهل انگاری و ترک فعل‌های صورت گرفته در این ارتباط برخورد جدی خواهد کرد.
 
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بایستی دستگاه‌های متولی در استان با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امکانات و تسهیلات بیشتری را در جهت نگهداری و مراقبت و درمان معتادان حاضر در کمپ‌های ماده ۱۶ شهر کرمان اختصاص دهند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: بایستی در کنار درمان و نگهداری از معتادان، شان انسانی و حقوق شهروندی آنان نیز مورد توجه قرار گیرد و مراقبت‌های قبل، حین و بعد از خروج به گونه‌ای باشد که فرد دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشود.

وی سهم بعضی از نهاد‌ها مانند شهرداری و بهزیستی را در این راستا بیشتر دانست و گفت: متاسفانه وجود کارتن خواب‌ها و معتادان در شهر موجب شده است تا بعضی از نقاط شهر جلوه نازیبایی به خود گیرد و مشکلاتی برای مردم و مدیریت شهری ایجاد شود.

 او بیان داشت: بایستی با توجه به ناکافی بودن فضا و امکانات موجود و همچنین تکمیل چرخه بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر، ساخت و تکمیل دهکده سلامت در دستور کار جدی شورای هماهنگی قرار گیرد و فضا‌های مورد نیاز زودتر به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول