Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@12:38:03 GMT

مجوز حرفه‌ای گری فوتبال آسیا زیرتیغ بدهی

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۰۰۷۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ممیزان مالی‌ ای اف سی (AFC) (کنفدراسیون فوتبال آسیا) مهلتی برای همه باشگاه‌های بدهکار ایرانی تعیین کردند تا در این مدت وضعیت بدهی‌های خود را روشن و با طلبکاران شان صلح کرده و یا بدهی‌های شان را بپردازند. در این میان اعتراض چند بازیکن و مربی باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس مشکلاتی زیادی برای آن‌ها به وجود آورد به طوریکه انباشت بدهی‌های کلان این ۲ باشگاه حتی در مجامع بین المللی هم دردسرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باشگاه‌های حرفه‌ای باید استاندارد‌هایی را رعایت کنند. بحث حقوقی و زیرساخت‌ها و در راس آن شفافیت و سلامت ورود و خروج مالی آن‌ها مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و، چون این ۲ باشگاه پرطرفدار ایرانی بدهی زیادی از سال‌های قبل داشتند و اگر نتوانند آن را پرداخت کنند و یا با طلبکارانشان به صلح برسند، به ضررشان خواهد بود و ممکن است مجوز حرفه‌ای و حضورشان در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا به خطر بیافتد.
محسن خلیلی، پیام صادقیان و رضا نوروزی هفته گذشته با توافق بخش عمده طلب خود از باشگاه پرسپولیس را بخشیدند و محمدامین آرام طبع هم دیروز ۲۰۰ میلیون تومان طلبش را دریافت کرد تا تنها دغدغه سرخپوشان طلب ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان علی دایی و مسعود همامی حدود ۷۰۰ میلیون تومان باشد. استقلالی‌ها هم به بازیکنان زیادی بدهی دارند که از جمله آن‌ها آرش برهانی، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، جپاروف و بدهی ۳۶۴ هزار دلار پروپیچ است.
تا پیش از این مجموع بدهی‌های باشگاه استقلال که شامل بدهی مالیاتی، دارایی و بدهی به اشخاص است، ۱۱۸ میلیارد عنوان شده بود و پرسپولیسی‌ها هم تقریبا ۲ برابر بدهی استقلال را داشتند. بدهی به اشخاص خارجی، بدهی به مربیان و بازیکنان داخلی از جمله آن‌ها است، اما سنگین‌ترین بدهی باشگاه پرسپولیس مربوط به بیمه، دارایی و اداره مالیات است و نیز بدهی‌های متفرقه است که مجموع این بدهی‌ها ۲۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شده بود.
گفته می‌شود، سال گذشته ۶ باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای و ۲ باشگاه هم پروانه ملی را دریافت کرده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد امسال به ۹ باشگاه برسد. البته صادر نشدن مجوز حرفه‌ای ممکن است از جرایم سنگین مالی تا محرومیت و توبیخ برای باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند، در پی داشته باشد.
با این حال طبق اعلام مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ، همه باشگاه‌های ایرانی در مهلت تعیین شده مدارک مربوطه را ارسال کرده اند و دپارتمان صدور مجوز حرفه ای، با دسته بندی و تکفیک مدارک نسبت به ممیزی اسناد و مستندات دریافتی از تمامی باشگاه‌های لیگ برتری شروع به راستی آزمایی و ممیزی کرده است. پس از اتمام این کار هم گزارشات ذیربط در قالب مستندات مربوطه و به تفکیک هر یک از باشگاه‌ها در اختیار کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای قرار خواهد گرفت تا آرای کمیته مذکور به کنفدراسیون فوتبال آسیا منعکس شود و اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فوتبال استقلال پرسپولیس فوتبال آسیا مجوز حرفه ای فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!

تیم ملی فوتبال دختران ایران به سومین پیروزی خود در تورنمنت کافا دست یافت.

طرفداری | تیم ملی فوتبال دختران ایران در رده سنی زیر ۱۸ سال، سومین دیدار خود در رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) را مقابل تاجیکستان برگزار کرد و در ادامه روند پیروزی‌های پر گل خود، توانست این تیم را نیز با نتیجه ۵-۰ از پیش رو بردارد.

تیم ملی دختران ایران پیش از این ازبکستان را با حساب ۴-۲ و ترکمنستان را با حساب ۷-۰ شکست داده بود تا با احتساب دیدار امروز، به آمار سه برد در رقابت‌های کافا دست یابد.

رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا با شرکت تیم‌های ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان در حال برگزاری است.

علاوه بر تیم زیر ۱۸ سال دختران ایران، تیم داوری کشورمان نیز متشکل از مهناز ذکایی و آتنا لشنی در این رقابت‌ها حضور دارد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • سرمربی سرشناس و پرتغالی سپاهان زن ایرانی گرفت و مسلمان شد | من الان یکی از خانواده های ایرانی هستم + جزئیات
  • مورایس: استقلال ملاثانی باعث افتخار جام حذفی بود
  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد