Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@09:30:45 GMT

مردم از بهارستان نشینان آزرده خاطراند!

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۰۰۹۵

مردم از بهارستان نشینان آزرده خاطراند!

آنچه از همه بیشتر مردم را آزرده خاطر می‌کند بی تفاوتی بهارستان نشینان نسبت به امور جاری کشور و شرایط خاص اقتصادی است که در این بین به جای کار شبانه روزی به تعطیلات رفته اند آنهم برای دو هفته نه مدتی اندک.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- محسن دهنوی*؛ اولا جای تقدیر از رییس جمهور محترم دارد که در مجلس حاضر شدند و باسخ بهارستانی هارا دادند کرچه از ۴ سوال ایشان قانع نشدند، اما نمایش خوبی از مردم سالاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


و، اما خود مجلس
مجلس عصاره ملت است و کرسی نشینانش توسط مردم انتخاب می‌شوند، اما بعد از انتخاب آیا مرجعی برای نظارت بر رفتار و اعمالشان هست؟ آیا مردم می‌توانند بر شخصی که خودشان انتخاب کرده اند در طی دوره جهارساله نظارت کنند؟

جواب این سوالات با نهایت تاسف منفی است و برخی نمایندکان از این فرصت سوء استفاده کرده و از جایگاهی که امانت مردم است و همچنین از مصونیت قانونیشان استفاده منفی می‌کنند و برای رسیدن به مقاصد جناحی و یا حتی شخصی استفاده می‌کنند.

ریاست مجلس نیز گر چه رئیس قوه است، اما متاسفانه از همه بیشتر پایش را از گلیمش دراز می‌کند و حتی اجازه نطق به وکلای ملت نمیدهد و صد افسوس یا نمایندکان نمی‌دانند که لاریجانی فقط رییس جلسات مجلس است یا می‌دانند و دلیلی دارد که سکوت کرده اند.

اما آنچه از همه بیشتر مردم را آزرده خاطر می‌کند بی تفاوتی بهارستان نشینان نسبت به امور جاری کشور و شرایط خاص اقتصادی است که در این بین به جای کار شبانه روزی به تعطیلات رفته اند آنهم برای دو هفته نه مدتی اندک.

بیان مطالب خلاف واقع و مردم فریبانه و همجنین سوء استفاده از عواطف مردم در این ایام واقعا دارد منجر به بیزاری ملت از دست نشانده‌های خودشان می‌شود.

البته از همان ابتدا عیان بود که نشنیدن مشکلات اقتصادی ملت، بیکاری، تورم، ایجاد موج و موج سواری کردن و انتخاب لیستی و تکراری و بدون تحقیق نتیجه‌ای مطلوب‌تر از این نخواهد داشت.

این روز‌ها خبر‌هایی از مجلس می‌رسد که متاسفانه بیان شرمش می‌آید که بازگو کند، اما ناچار از گفتن آنیم
۱. عدم ارسال سوالات از رییس جمهور به قوه قضاییه
۲. مخالفت با طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دو تابعیتی
۳. از دستور کار خارج کردن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی
۴. مردود اعلام کردن دو فوریت طرح توزیع کالا‌های اساسی
۵. مخالفت با فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان
مورد آخر بیش از همه موجب رنجش فکریمان از انتخاب این افراد می‌شود چرا که اکثر نمایندگان حتی از تصمیماتی که برای ملت با تفکر نداشته شان اتخاذ می‌کنند نه تنها آگاهی ندارند بلکه از انتشار آن هم واهمه دارند.
اما من از آن روزی میترسم که واقعا مجلس عصاره ملت نباشد و در آخر یاد این بیت شعر از حافظ افتادم:
ما ز. یاران چشم یاری داشتیم/ خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم

*محسن دهنوی – فعال دانشجویی
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایندگان مجلس تعطیلی 2 هفته ای مجلس سوال از رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم