Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خواست گزارش دقیق از کالا‌های توقیفی ناشی از قاچاق برای تصمیم گیری به این ستاد ارائه کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، یکصد و بیست و یکمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر روز شنبه ۱۷ شهریور ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحمانی‌فضلی در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه استان‌ها باید بر اساس اولویت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال باشند خواستار ارائه گزارش کاملی از عملکرد دستگاه‌ها در ایجاد سامانه‌ها و بارگذاری اطلاعات در سامانه‌های نظارتی جهت ارائه به رئیس جمهور شد.

وی استقرار ۵ دستگاه جدید ایکس ری در مبادی رسمی گمرکات از ابتدای سال جاری تاکنون را اقدامی مناسب در جهت کشف و مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: مجاری نفوذ و ورود قاچاق کالا در مناطق آزاد باید شناسایی و نسبت به رفع این مجاری فساد اقدام قاطع شود.

وزیر کشور با اشاره به گزارشی مبنی بر افزایش قاچاق سوخت از داخل به خارج از کشور به دلیل بصرفه بودن اقتصادی گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور باید تصمیمات مناسب اتخاذ کنیم بر همین اساس کارگروه ویژه‌ای برای تصمیم گیری بدین منظور در اسرع وقت تشکیل شود.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه نقش اتحادیه‌ها و اصناف و اتاق‌های بازرگانی در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت بسیار مهم می‌باشد داشت: در تصمیم‌گیری‌ها از ظرفیت این نهاد‌های مردمی استفاده کنید همچنین اجرای کار را در میدان به اتاق‌های بازرگانی واگذار کنید و دولت و نهاد‌ها صرفا بر اجرا نظارت داشته باشند چرا که اولین مسئولیت باید با اصناف و اتحادیه اتاق‌های بازرگانی باشد.

رحمانی فضلی خواست دستورالعمل مشخصی به منظور جلوگیری از قاچاق کالا‌های اساسی و کالا‌های شود ده و همچنین کنترل واردات ارز ناشی از صادرات تهیه کنند و با استفاده از شاخص‌های استاندارد جهانی در خصوص تعیین میزان قاچاق کالا میزان قاچاق بر اساس یک استاندارد مشخصی برآورد شود.

در ادامه این جلسه نیز گزارش ۵ ماهه از عملکرد دستگاه‌های مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد که بر این اساس میزان کشفیات کالای قاچاق در ۵ ماهه نخست سال جاری به مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رئیس جمهور نماینده رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل