Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:44:30 GMT

سران عشایر عراق تعرض به کنسولگری ایران را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۰۵۱۷

سران عشایر عراق تعرض به کنسولگری ایران را محکوم کردند

بغداد – ایرنا – جمعی از سران و روسای عشایر عراق با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، سران عشایر عراق روز یکشنبه با حضور در محل سفارت و دیدار با 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین تاکید کردند که نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تکفیری های داعش را فراموش نخواند کرد و همواره قدردان مواضع ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها در این دیدار اعلام کردند که تعدی کنندگان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره از مردم بصره نبوده و توسط عربستان سعودی و آمریکا هدایت و پشتیبانی می شدند.
در پایان این دیدار، سران و روسای عشایر آمادگی خود را در دفاع همه جانبه از همراهی و همکاری دو کشور اعلام کردند.
دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.
براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.
متولیان این اعتراضات در بیانیه ای از خشونت های انجام شده برائت جستند و اعلام کردند: تعدادی از افراد نفوذی وابسته به بعث و داعش با انحراف تظاهرات به مراکز دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی در بصره حمله و آنجا را به آتش کشیدند.
این عناصر خرابکار و آتش افروز همچنین جمعه شب به سرکنسولگری ایران در بصره حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.
خاورم*2*380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق عشاير عراق بحران بصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود