Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق معاهده ۱۱ کشور اروپایی، تمام پژوهش‌های علمی از ژانویه سال ۲۰۲۰ بصورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۱ کشور اروپایی، معاهده‌ای برای دستیابی رایگان به دانش علمی امضا می‌کنند.
انگلستان، فرانسه، ایتالیا و هشت کشور دیگر، معاهده‌ای موسوم به " cOAlition S" امضا کرده‌اند که براساس آن، از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۲۰، همه پژوهش‌های علمی به صورت رایگان در اختیار افراد علاقمند قرار خواهند گرفت و قابل "دسترسی آزاد" (OA) خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"کارلوس موداس" (Carlos Moedas)، از اعضای بخش پژوهش، علم و نوآوری کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای گفت: دانش، یک قدرت محسوب می‌شود و من عمیقا باور دارم که دستیابی رایگان به علم، از حقوق اخلاقی شهروندان است. دستیابی رایگان به علم، یکی از مهم‌ترین تعهدات سیاسی به علم در زمان حاضر است و اروپا را به یک پیشگام در انتقال جهانی علم تبدیل می‌کند.

این معاهده که باسرمایه‌گذاری سازمان‌هایی از استرالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، لهستان، اسلوونی و سوئد صورت می‌گیرد، نخستین بار در ماه ژوئیه اعلام شد.

اگرچه اروپا پیش از این هم به معاهده اشاره کرده بود، اما به نظر می‌رسد این بار، کاملا جدی باشد.

این معاهده، گام مهم و تعیین‌کننده‌ای برای این هدف بزرگ محسوب می‌شود و هدف اصلی آن، از بین بردن موانعی است که بر سر راه دستیابی به علم قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دسترسی به منابع دسترسی به مقالات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

کد خبر 849003 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد