Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری ستادعالی کانون های مساجد کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پایان چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری ستادعالی کانون های مساجد کشور صبح امروز یکشنبه(١٨ شهریور) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا، به امضاء حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر و دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه در راستای کمک به توسعه و تعالی فرهنگ و هنر با محوریت مسجد و تعمیق و نشر ارزش های انقلاب اسلامی بر پایه مکتب فکری و سیاسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت ترویج و اقامه احکام الهی، نشر و تقویت اخلاق اسلامی و فضائل انسانی بر پایه دین مداری و فرهنگ دینی، تبیین و تأکید بر مولفه های هویت اسلامی- ایرانی بر پایه میراث تاریخ تمدنی، مشاهیر و مفاخر ایرانی و اسلامی و تقویت روحیه عزت، افتخار ، خودباوری ملی، امیدواری، نشاط فردی و اجتماعی منعقد گردید.

تأکید وتوجه بر نقش بنیان خانواده و خانواده محوری با رویکرد اعتلای همزیستی مومنانه در حیات فرهنگی جامعه و ممانعت از گسست نسل ها و تبدیل این تجربیات فرهنگی با استفاده از ابزار های نوین تبلیغی فرهنگی به زبان نسل امروز و گسترش آنها در همه سطوح جامعه و نظر به نیاز توسعه ای فعالیت های رسانه ای، آموزشی، تولیدی و اجرایی در زمینه خدمات و محصولات فرهنگی و لزوم ایجاد هماهنگی و همکاری بین مراکز ذی ربط، تبادل تجارب و اطلاعات و بهره برداری از توانمندی های علمی، تخصصی، اجرایی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود طرفین، از مهم‌ترین بندهای این تفاهم‌نامه است.

تفاهم‌نامه همکاری ستادعالی کانون های مساجد کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در شش فصل مشتمل بر ٣٨ بند منعقد شده و از امروز(١٨شهریور) به اجرا در خواهد آمد.

مفاد این تفاهم‌نامه بر ایجاد ارتباط، تبادل اطلاعات فرهنگی، هنری، اشتراک، هم افزایی دانش و بهره گیری از ظرفیت ‌ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به منظور انجام طرح ها و برنامه های مشترک در راستای مأموریت کانون مساجد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و با هدف افزایش تأثیرگذاری وجریان سازی در جامعه هدف مخاطبان، استوار است.

تقویت و بازخوانی رویدادهای هنری در جهت تقویت کانون مساجد در محلات، تعامل فکری، تجربی، آموزشی،‌کارگاهی، کتابخانه ای، رسانه ای و ارتباطاتی، مشارکت در برگزاری برنامه های فرهنگی چهلمین سالگرد پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی، مشارکت در طراحی و برگزاری برنامه های متناسب برای تحقق شعار سال و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت در تولید محتوایی و خدمات فرهنگی و آموزشی، اجرای برنامه های مناسبتی و آیینی، ترویج فرهنگ مسجدی، غنی سازی طرح های اوقات فراغت برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان، بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اقدامات و برنامه و همکاری مشترک در برگزاری تورهای تهرانگردی انقلاب، مشاهیر و تهران قدیم از مهم‌ترین محورهای این توافقنامه است.

گفتنی است، فراهم نمودن زمینه تبادلات فرهنگی هنری مشترک کانون مساجد و سازمان فرهنگی شهرداری تهران با مساجد جهان اسلام و همکاری در پیشبرد برنامه های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین از دیگر بندهای مورد تأکید طرفین است.

کد خبر 4398520

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد کانون های مساجد مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی قرآن کریم عید غدیر خم فلسفه سازمان تبلیغات اسلامی علوم انسانی حجت الاسلام محمد قمی نشست هم اندیشی مسابقات قرآنی حفظ قرآن کریم واقعه غدیر علوم انسانی اسلامی انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگرافزود: این  بسته های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

وی تصریح کرد نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته ها در جامعه هدفی. اعضای کمیته امداد امام. بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر بیان کرد: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته های گوشت را آماده کرده  ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم استکه جمعا ۱ تن میباشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌باِشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین