Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نودو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان و دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان امروز ۱۷ شهریور در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نودو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عممی استان زنجان با دستور جلسه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان و تصمیم گیری نسبت به مشارکت اعضای محترم و ارائه گزارش از سفر جناب دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ٩ تا ١٤ مهر و با ٣٠ درصد تخفیف در نمایشگاه بین المللی کاسپین برپا می شود.

فاطمه  کرباسی از رایزنی ها برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان همزمان با نهمین نمایشگاه کتاب زنجان و اعلام نتیجه این مذاکرات در آینده نزدیک خبر داد گفت: به منظور اطلاع رسانی و نصب بنر نمایشگاه در ورودی دستگاه های عضو شورای اداری استان مکاتباتی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب ناشران سراسر کشور در سال ٩٥ گفت: این نمایشگاه از ٢ تا ٨ شهریور با حضور ٣٤٧ ناشر و نمایندگی در مصلای نماز جمعه برپا شد.

کرباسی با تشریح نحوه همکاری دستگاه های اجرایی در برگزاری نمایشگاه ناشران کتاب در زنجان خاطرنشان کرد: در ورودی دستگاه ها، نصب بنر نمایشگاه در ورودی دستگاه های عضو شورای اداری نصب کنند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل جلسات همکاری با استانداری و حمایت مالی برای تأمین مکان برگزاری نمایشگاه، کمک به تأمین هزینه های نمایشگاه از سوی مدیریت برنامه و بودجه، پیش بینی تمهیدات لازم برای سهولت ترافیک محل برگزاری نمایشگاه و تأمین امنیت نمایشگاه در طول زمان برگزاری از سوی نیروی انتظامی، اختصاص استندهای شهرداری زنجان جهت نصب بنرهای تبلیغاتی و هماهنگی با شرکت اتوبوسرانی جهت اختصاص ایستگاه ویژه نمایشگاه در سطح شهر و همکاری جهت ایاب و ذهاب شهروندان، ناشران و تامین بخشی از اعتبارات نمایشگاه و هماهنگی جهت استقرار دو دستگاه ماشین آتشنشانی در محل نمایشگاه از سوی شهرداری متقبل شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، استقرار پرسنل مرکز فوریت های پزشکی در غرفه نمایشگاه،آماده باش ایستگاه های همجوار در صورت نیاز و ایجاد غرفه مشاوره سلامت در حاشیه این نمایشگاه را متقبل شده است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان، اطلاع رسانی به جامعه ورزش و جوانان و تبلیغات محیطی و جهاد دانشگاهی همکاری در اسکان غرفه داران و ناشران و سازمان صنعت، معدن و تجارت، جذب اسپانسر از بخش خصوصی و اداره کل تبلیغات اسلامی دعوت از روحانیون و هیأت های مذهبی و ایجاد غرفه پاسخ به سؤالات شرعی و دینی را متقبل شدند.

کرباسی افزود: پوشش خبری به صورت (رادیو و تلویزیون) از نمایشگاه، تهیه گزارش های خبری، میزگردهای تخصصی در حوزه کتاب، پخش تیزر نمایشگاه و زیر نویس و برگزاری برنامه زنده گجه لر در محل نمایشگاه از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان انجام می شود.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اطلاع رسانی از طریق کتابخانه ها و در اختیار قراردادن وسیله نقلیه، اداره کل آموزش و پرورش استان ، اطلاع رسانی به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان و مدارس درخصوص برگزاری نمایشگاه، ایجاد تسهیلات ایاب و ذهاب جهت بازدید دانش آموزان، درج پوستر در سایت آموزش و پرورش و همکاری در اسکان غرفه داران و ناشران و سپاه انصار المهدی(عج) زنجان، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و در اختیار گذاشتن استندهای تبلیغاتی را برعهده گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، در اختیار گذاشتن استندهای تبلیغاتی، معرفی جاذبه های استان در نمایشگاه با دایر کردن غرفه ، دانشگاه زنجان، تبلیغات محیطی، اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه به دانشجویان و اساتید را متقبل شدند.

کرباسی ادامه داد: در زمینه تقبل هزینه حمل کتاب از تهران به زنجان، تقبل سهم استان زنجان از یارانه کتاب از سوی وزارتخانه متبوع و درخواست از حضور ٣٠ ناشر برجسته کشور در این نمایشگاه مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از چاپخانه داران استان زنجان در محل اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سی و سومین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در زنجان آغاز شده است که فردا مراسم اختتامیه در دانشگاه زنجان برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درسفر کاری و برنامه ای خود به همراه مدیران کل امور استانها و روابط عمومی وزارت در روزهای ٢٥و٢٦ مرداد امسال در استان زنجان حضور یافتند که طی این سفر شرکت در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان های تابعه و انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری زنجان از مهمترین برنامه های مقام عالی وزارت بود.

وی ادامه داد: نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین و مسابقه ای به همین منظور از سوی این اداره به عنوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین برگزار خواهد شد.

سهم کتاب در سبد خانوارهای ایرانی اندک است/ نمایشگاه کتاب فرصتی برای ترویج آگاهی و دانایی در جامعه است

آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه عنوان کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی است و فضای جامعه را به مباحث کتاب و کتابخوانی، فرهنگ و آگاهی معطوف می کند.

نماینده ولی فقیه در استان به آثار و برکات نمایشگاه کتاب در تمامی جوامع اشاره کدر و گفت: از این فرصت باید به منظور آشنایی مردم با کتاب، ارتقای فرهنگ و ایجاد یک فضای فرهنگی و توجه مردم به مابحث فرهنگی استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه داشتن برداشت تجاری و نگاه اقتصادی در نمایشگاه های کتاب نتایج کاملا عکس خواهد داشت، گفت: فلسفه برگزاری نمایشگاه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که متاسفانه سهم کتاب در سبد خانوار ایرانی اندک است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ملتی که ریشه نداشته باشد خیلی زود خرد می شود و تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: ریشه مدنیت در ایران به ٨ هزار سال قبل باز می گردد، پس چرا غرب این اندازه هزینه می کند تا این فرهنگ را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر از یک جوان ٣٠ ساله در مورد فرهنگ ایرانی سوال شود، در پاسخ می گوید مگر ایران افتخاراتی دارد، گفت: از این پاسخ ها می توان فهمید که ما هم به فرهنگ تهاجمی غرب دامن می زنیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ٩٥ درصد علوم انسانی مطرح شده در مجامع علمی و دانشگاهی ما ترجمه است، گفت: ای کاش به اندازه فرانسه نسبت به فرهنگ ملی خود تعصب داشتیم، نسبت به فرهنگ خود در نسل جوان توجهی نمی بینیم.

وی ادامه داد: برخی از بزرگان هم کل فرهنگ ٨ هزار ساله ایران را در موسیقی و قصه ها می بینند در حالی که ما در فرهنگ معماری مهمترین حرف ها را در دنیا داریم.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان در چهل سالگی انقلاب، ٤٠ رویداد بزرگ از خدمات جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب زنجان برجسته شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه وجود نمایشگاه کتاب به عنوان زمینه ای برای تروج فرهنگ آگاهی در استان لازم است، گفت: برخی از غرفه داران با ظاهری نامناسب در نمایشگاه کتاب حاضر می شوند، از اینرو در ماه محرم و در پایتخت شور و شعور حسینی شان و منزلت این ماه در نمایشگاه کتاب رعایت شود.

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه مصلای نماز زنجان ظرفیت بسیاری دارد که لازم است مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: اگر از این ظرفیت استفاده نشود، خلاء و شائبه هایی در این زمینه ایجاد می شود.

کریم الله شعبانی بر ضرورت استفاده از این فضا از سوی متولیان فرهنگی گفت: برای رسیدن به هدفی که از دایر کردن نمایشگاه کتاب داریم، برنامه ریزی کنیم و نظارت ها و پیگیری ها را با توجه به این اهداف دنبال نمائیم.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه در نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران بن های تخفیف به متقاضیان از طریق سایت انجام می شود، گفت: این بن ها در نمایشگاه های استانی از طریق بانک شهر و با ارائه کارت دانشجویی به دانشجویان ارائه می شود.

ابراهیم قاسمی به اجرای برنامه های جشن امضای کتاب و رونمایی از کتاب نویسندگان و مولفان استان را از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواند و گفت: در طول نمایشگاه هر روز به یک شهرستان اختصاص پیدا می کند و این شهرستان ها با اجرای برنامه های فرهنگی؛ حاضران در نمایشگاه کتاب را با فرهنگ شهرستان های خود آشنا می کنند.

وی با اشاره به اینکه لیستی از کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه در سایت نمایشگاه های کتاب ایران به نمایش درآمده است، گفت: افراد می توانند قبل از خرید با مشاهده این سایت از کتاب های ارائه شده در نهمین نمایشگاه کتاب زنجان مطلع شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است