Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@11:23:44 GMT

اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در اسفندقه جیرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۱۹۰۱

اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در اسفندقه جیرفت

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نور علی چوگانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با  راه آرمان؛  اظهار کرد: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی- فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی ۷ قطعه شیء تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بین این اشیاء ۴ عدد ظرف سفالی، ۲ عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی به چشم می خورد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج این قبیل آثار از استان و حتی کشور شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است، تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیاء عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نمی باشد.

چوگانی با تاکید براینکه کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند، خاطرنشان کرد: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه جرم محسوب و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف در محدوده ۵ مایلی شهرستان قشم توقیف شد.

وی افزود: از این شناور‌ها ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز و ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه گفت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • برای حفظ میراث آینده باید به سازندگی بحران فکر کنیم