Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ هیات وزیران در ۱۶ مرداد ماه سال جاری مصوبه‌ای تصویب کرد که واردکنندگانی که ارز دولتی از سیستم بانکی دریافت کرده بودند از این تاریخ به بعد باید جهت ترخیص کالا از گمرک از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاییدیه بگیرند؛ البته در همان زمان از سوی هیات وزیران فهرست برخی کالا‌ها تعیین و اعلام شد که این کالا‌ها از پرداخت مابه التفاوت ارز معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مصوبه با انتقاد واردکنندگان و به ویژه تولید کنندگان همراه بود و شرایط ترخیص کالا را از گمرکات با مشکل مواجه کرد، همزمان با این انتقادات این مصوبه نهایتا در هیات وزیران اصلاح شد و هم فهرست کالا‌های مشمول معافیت افزایش پیدا کرد و هم اینکه واردکنندگان می‌توانستند با ارائه تعهد به بانک، بدون نیاز به اخذ تائیدیه از سازمان حمایت، کالای خود را ترخیص کنند.

با ابلاغ مصوبه جدید، ترخیص کالا با روش‌های زیر از گمرکات انجام می‌شود:

الف) در حال حاضر ۳ هزار و ۴۷۹ قلم کالا مشمول معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارز شده اند، بنابراین در زمان ترخیص این کالا‌ها که به تفکیک کد تعرفه هر کالا به گمرکات ابلاغ و اطلاع رسانی شده است نیازی به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و یا تعهد بانکی نیست.

ب) اگر کالایی مشمول فهرست معافیت‌ها نباشد، وارد کننده کالا می‌تواند به بانک مراجعه و با ارائه تعهد و اخذ کد رهگیری بانک، نسبت به ترخیص صد در درصد کالای خود از گمرکات اقدام کند.

ج) در صورتی که کالایی مشمول فهرست معافیت‌ها نیست و واردکننده نمی‌تواند به بانک خود تعهد بدهد و کد رهگیری بانک را ندارد و امکان اخذ تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان فراهم نیست می‌تواند موضوع را به گمرک اجرایی اعلام کند. با توجه به دستور رئیس کل گمرک ایران در صورت درخواست واردکننده و تحت شرایطی، گمرکات ملزم هستند نسبت به ترخیص ۷۰ درصد کالا اقدام کنند تا صاحب کالا در فرصت مناسب نسبت به پیگیری موضوع مابه التفاوت ارز از طریق ارائه تعهد به بانک خود و یا اخذ تاییدیه از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام کند.

گمرک ایران همچنین از واحد‌های تولیدی درخواست کرده است تا از تسهیلات ترخیص نسیه، ترخیص کالا با نگهداشتن بخشی از کالا به ازای حقوق و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، ترخیص درصدی کالا و تسهیلات جدید ورود موقت و استرداد حقوق ورودی نهایت استفاده را کنند.

گمرک از واحد‌های تولیدی و اتحادیه‌ها درخواست کرده است در صورت بروز هر مشکل گمرکی در حوزه واردات کالا، مشکلات خود را با مدیران گمرکات اجرایی مطرح کنند و در صورت حل نشدن، دفتر واردات گمرک ایران آماده رفع این مشکلات است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تولید کنندگان هیات وزیران ترخیص کالا ها گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۹۸ درصدی ارزش کالاهای اظهاری گمرک خسروی در نخستین ماه از سالجاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزراش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی گمرک کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری 61 میلیون و 504 هزار دلار کالای صادراتی به وزن 85 هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاهترین زمان به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد 98 درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و غیره عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را 12 میلیون و 410 هزار دلار کالا به وزن 26 هزار و 448 تن عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در نخستین ماه از امسال از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 36 درصد و از حیث وزن 40 درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ ،کیک و بیسکویت، شیشه جام و غیره عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در فروردین امسال را 73 میلیون و 914 هزار دلار به وزن 111 هزار و 642 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد 47 درصدی و از لحاظ وزن کاهش 22 درصدی داشته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارزی
  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • ورود دادستانی برای تعیین تکلیف ۳۳۰۰ خودرو خارجی معطل در گمرک شهید باهنر
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری