Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا چائیچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرورش شترمرغ در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶۰ قطعه گوشتی شترمرغ و ۱۰۵ مادر در استان گیلان پرورش داده می شود.

وی با بیان اینکه یک کارخانه جوجه کشی شترمرغ نیز با ظرفیت تولید هزار و ۳۵۰ عدد تخم شترمرغ در هر دوره در شهرستان رضوانشهر فعالیت می کند، افزود: ۱۰ بهره بردار در این زمینه در شهرهای مختلف استان گیلان فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﻣﺪﻳﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﻁﻴﻮﺭ، زنبور عسل و کرم ابریشم ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯی ﮔﻴﻼﻥ خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت بهره بردار دارای پروانه گوشتی و دو بهره بردار نیز پروانه پرورش مادر را دارا بوده و در شهرهای رشت، رضوانشهر، فومن، لاهیجان و رودبار اقدام به پرورش شترمرغ می کنند.

وی با بیان اینکه شترمرغ از پرندگان همه چیز خوار است، گفت: غذای این پرنده بین غذای گاو و مرغ بوده و هم از علوفه اعم از یونجه و شبدر و هم از کنستانتره شامل جو، ذرت، سویا، مکمل های معدنی و ویتامین تغذیه می کند.

چائیچی در ادامه به برخی از مزیت های پرورش این پرنده نیز اشاره و تصریح کرد: شترمرغ حیوانی مقاوم و سازگار با هر اقلیمی است، تعذیه آسان، ضریب تبدیل مناسب، عدم وابستگی به اقلام خوراک دام وارداتی، مصرف پایین آب و عدم نیاز به تجهیزات خاص از جمله مزیت های پرورش این پرنده است.

وی با بیان اینکه از پوست شترمرغ مرغوب ترین و با کیفیت ترین چرم و زیباترین پرهای دنیا تولید می شود، افزود: از چربی زیر شکم شترمرغ برای تهیه و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، از ژلاتین استخوان آن جداره کپسول دارو، از مغز شترمرغ برای درمان آلزایمر، از تاندون های آن نیز برای پیوند به انسان استفاده می شود.

ﻣﺪﻳﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﻁﻴﻮﺭ، زنبور عسل و کرم ابریشم ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯی ﮔﻴﻼﻥ همچنین یادآورشد: گوشت این پرنده بسیار لذیذ و فاقد کلسترول بوده و پرورش این پرنده بسیار اقتصادی است و برخلاف سایر طیور به دلیل مصرف کم آب و همچنین مدفوع کم کمترین آلودگی زیست محیطی و آب های سطحی را ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به عدم رغبت برای صدور پروانه پرورش برای متقاضیان این پرنده در استان گیلان، گفت: گیلان با داشتن مرغداری های فراوان قطب تولید مرغ در کشور محسوب می شود و با توجه به اینکه این پرنده ناقل ویروس انفلوآنزا بوده برای ممانعت از شیوع این ویروس در میان مرغداری های گیلان رغبت و برنامه ای برای افزایش تولید آن در این استان وجود ندارد.

کد خبر 4397716

منبع: مهر

کلیدواژه: پرورش شترمرغ جهاد کشاورزی گیلان رشت مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دولت گرگان مشهد شیراز ماه محرم شهرکرد یاسوج احتکار سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز

آفتاب‌‌نیوز :

اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

 مقرر شده بود که پذیرفته‌شدگان، ۳ روز پس از اعلام نتایج یعنی از چهارشنبه ۵ اردیبهشت به درگاه my.medu.ir مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند، اما بخش «جذب و استخدام _ کارا» فعال نبود و این موضوع داوطلبان را با چالش مواجه کرده بود.

پیگیری از مسؤولان آموزش و پرورش حاکی از این است که این سامانه از امروز فعال می‌شود. همچنین به داوطلبان برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک فرصت کافی داده خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود