Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@02:05:50 GMT

برترین های دومین لیگ ستارگان بورس معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۳۸۵۹

برگزاری لیگ ستارگان بورس، گامی در جهت کاهش شکاف بین نظام آموزشی و مدیران اقتصادی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم معرفی تیم های برتر دومین لیگ ستارگان بورس با حضور دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس ، دکتر شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار و معاون معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، برگزار شد و دومین نسل سفیران بازار سرمایه به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مسابقات، تیم دانشگاه تهران به عنوان تیم اول معرفی شد و  تیم دانشگاه خوارزمی و تیم تهران شرق به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

بر اساس اعلام دبیرخانه این لیگ به تیم اول علاوه بر سودی که از فعالیت خود در بازار بدست آورده است ۲۵ میلیون تومان اعتبار برای خرید سهام تعلق گرفت.

بر اساس این گزارش، در این مراسم تیم دانشگاه الزهرا به عنوان با اخلاق‌ترین تیم انتخاب شد و  تیم دانشگاه سیستان و بلوچستان و تیم دانشگاه چمران اهواز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. 
 در ابتدای این مراسم، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: لیگ ستارگان بورس،رقابتی است که دو سال است پای در محیط دانشگاه‌ها گذاشته، اینجا در گود علم اقتصاد و مالی، به درآمدزایی و اشتغال توجه شده است.

فلاح ادامه داد: این مسابقه‌ که می‌خواهد سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در جامعه را عمق دهد؛ زیرا سطح سواد مالی آنچنان که باید و شاید بالا در ایران بالا نیست و تدبیر اقتصادی و مالی در رفتار افراد و جامعه دیده نمی‌شود و در نتیجه رشد اقتصادی مداوم بوجود نمی‌آید.

به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس متوقف ماندن در مشکلات معیشتی روزانه، شاید مهم‌ترین تهدید پائین بودن سواد مالی در جامعه باشد، موضوعی که حرکتی دسته‌جمعی و تلاشی همه‌جانبه را می‌طلبد تا افراد جامعه حیات فراتر از روزمرگی را تجربه کنند.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار هم به نوبه خود و در حد توانش گام در این راه گذاشته تا اقشار مختلف را با موضوع سرمایه‌گذاری و بورس بیشتر آشنا کند که یکی از آنها متخصصین آینده و نخبگان دانشگاهی هستند، همان‌ها که در سال‌های بعد سمت‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف را در دست می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: نبود رویه یکسان و تدوین نشدن راهبرد سواد مالی در سطح نظام آموزشی کشور، باعث شده مدیران اقتصادی و اثرگذار کشور با کارکرد بورس، این رکن مهم اقتصاد چندان آشنا نباشند.

دبیر اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس تصریح کرد: لیگ ستارگان بورس، می‌خواهد این شکاف را کمی کمتر کند و درهای بورس را به روی دانشگاه‌ها بگشاید، تا شاید در سال‌های بعد مدیرانی در بخش‌های اقتصادی بر سر کار آیند که بورس را مأمن مطمئنی برای تأمین مالی بدانند و تلاش کنند اقتصاد را از خیابان بورس عبور دهند!!

فلاح ادامه داد: سال گذشته که اولین لیگ ستارگان بورس برگزار شد فقط 10 تیم از دانشگاه‌های پایتخت در آن حاضر بودند. امروز اما افتخار میزبانی از 34 تیم دانشگاهی که از سراسر کشور گرد هم آمدند، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: بنگاه‌های حاضر در بورس، نمایی از شرایط اقتصاد کشورند، اگر مردم عالمانه و با دانش و نه با هیجان، بورس را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، امید آن می‌رود که گام بلندی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد برداریم.

دبیر اجرایی دومین لیگ ستارگان بورس گفت: حرکتی ادامه‌دار و بلندمدت برای افزایش سواد مالی و رشد فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور لازم است ، حرکتی که از اقتصاد خانه، اقتصاد مصرف، امور مالی خانواده و مدیریت مالی خانوار بوسیله زنان شروع می‌شود. علیرضا دلیری معاون معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، در مراسم اختتامیه دومین لیگ ستارگان بورس گفت: می بایست بورس را در بستر فناوری های نوین پیش برد که در این راستا فایل های خوبی میان سازمان بورس و فرابورس با معاونت علمی رییس جمهور باز شده تا ایده‌ها را از مجموعه‌هایی که دانش پایه هستند، دریافت کرده و در راستای تعمیق و رونق بورس حرکت کنیم.
معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: جامعه بازار سرمایه کشور به این نتیجه رسیده که باید بر پایه فعالیت دانش بنیان حرکت کرده و نگاه های تک را غالب کنیم؛ بر این اساس مجوز صندوق‌های قابل معامله توسط سازمان بورس صادر شده تا تامین کننده صندوق های جسورانه باشد و این اقدام خوبی برای تقویت سرمایه گذاری جسورانه است.

وی افزود: بر این اساس باید شرایطی فراهم کنیم که دارندگان منابع خرد بتوانند در حوزه های ای تی بیس بورسی وارد عمل شوند؛ ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم شاهد این باشیم که تابلوی اختصاصی دانش بنیان ها در فرابورس فعال شود.

 دلیری با تاکید بر اینکه پایه های اقتصاد دانش بنیان می تواند در بازار سرمایه شکل گیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم فعالیت های فناورانه را شکل داده و درامد را در این راستا بالا بریم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لیگ ستارگان بورس بازار سرمایه سواد مالی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های لرستان و تهران دوم و سوم شدند

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان طلا رسید، در ۴۸ کیلوگرم سهند نجفی از آذربایجان غربی، در وزن ۵۰ کیلوگرم امیرعباس محمدنیایی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم محمدطا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی، در ۵۴ کیلوگرم سیدعلی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری، در ۵۷ کیلوگرم یاور سبزعلی از همدان، در ۶۰ کیلوگرم محمدصفر بیرالوند از لرستان، در ۶۳ کیلوگرم سپهر رحیمی از چهارمحال و بختیاری، ۶۶ کیلوگرم امیرمحمد رستم پور از گلستان، در ۷۰ کیلوگرم محمدصالح مصباحی از لرستان، در وزن ۷۵ کیلوگرم ماهان ساجدی از مازندران و در وزن‌های منهای ۸۰ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم نیما مختاری و عرشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد