Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- اداره ملي آمار چين در بيانيه‌اي اعلام کرد، تازه‌ترين آمارها نشان مي‌دهد به‌رغم افزايش تعرفه‌هاي کاخ سفيد بر روي کالاهاي وارداتي از اين کشور، تراز تجاري چين در برابر آمريکا مثبت است.
در بيانيه اداره ملي آمار چين آمده است مازاد تجاري اين کشور در ماه اوت امسال در برابر آمريکا به 31 ميليارد دلار رسيد و اين رقم در مقايسه با ماه قبل از آن بيانگر افزايش 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدي است.
دولت چين در ماه گذشته 44 ميليارد و 400 ميليون دلار کالا به آمريکا صادر کرد که در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته 13.2 درصد افزايش داشته است.
همزمان با آن دونالد ترامپ رييس جمهور آمريکا گفته واشنگتن تصميم گرفته است روي 200 ميليارد دلار کالاي چيني تعرفه 25 درصدي اعمال کند.
رويارويي تجاري آمريکا و چين درپي تصميم «دونالد ترامپ» مبني بر اعمال افزايش تعرفه گمرگي از جمله بر فولاد و آلومينيوم وارداتي از چين از هشتم ماه مارس 2018 آغاز شد.
دراطلاعيه اداره ملي آمارچين درباره تراز مثبت تجاري اين کشور درقبال آمريکا به آمار ماه‌هاي ژوئيه و اوت 2018 توجه شده است. تراز تجاري چين در برابر آمريکا در ماه اوت 31 ميليارد دلار مثبت بوده و اين رقم در مقايسه با ماه قبل آن، حدود 19 درصد رشد را نشان مي‌دهد.
از گزارش اعلام شده توسط اداره ملي آمار چين درباره تراز مثبت تجاري در برابر آمريکا برداشت‌هاي متفاوتي ارائه مي‌شود، به خصوص آنکه به‌رغم تصميم رئيس جمهور اين کشور براي اعمال تعرفه‌هاي جديد بر روي کالاهاي چيني در ماه مارس، اما اجراي اين مقررات تازه از ششم ژوئيه 2018 بوده است.
در گزارش اداره ملي آمار چين درباره تراز مثبت تجاري در برابر آمريکا به نتايج مقايسه آمار صادرات کالا به اين کشور در ماه ژوئيه با ماه اوت استناد شده است که براي تعيين اثرات واقعي تعرفه‌هاي جديد کاخ سفيد بر کاهش يا افزايش ميزان صادرات که بر تراز تجاري تاثير مستقيم دارد، بايد در ماه‌هاي آتي آنرا مورد ارزيابي فني و کارشناسي قرار داد.
اگر چه دراين مدت يک ماهه ژوئيه تا اوت هم طبق آمار ارائه شده توسط اداره ملي آمارچين رشد 19 درصدي صادرات کالا از اين کشور به آمريکا را نشان مي‌دهد، اما بايد توجه داشت که بخشي از توان رقابت تجاري چين دربازارهاي بين‌المللي به سياست کاهش قيمت تمام شده، عرضه کالا پايين‌تر از قيمت تمام شده (دامپينگ) به بازارهاي هدف صادراتي و همچنين حمايت‌هاي مالي مستقيم وغير مستقيم دولت پکن از شرکت‌هاي چيني در عرصه صادرات متکي است که استفاده انفرادي يا ترکيبي از هر يک از اين عوامل در افزايش توان رقابت شرکت‌هاي چيني با رقبا بسيار مهم است.
اين ديدگاه وجود دارد که دولت چين به منظور حفظ حداقل مازاد مثبت تجاري در برابر آمريکا که به تلفيقي از جنگ تجاري و سياسي بين دو کشور تبديل شده است، ازابزارهايي استفاده کرده که با کاهش سود شرکت‌هاي چيني و پذيرش هزينه‌هاي مالي به دولت اين کشور، برنده اين جنگ تجاري شود که نتايج حاصله از اين رويارويي، بر پرستيژ يا جايگاه سياسي آنان هم تاثير مستقيمي خواهد داشت.
دولت چين به دليل تسهيل کردن دسترسي شرکت‌هاي اين کشور به مواد اوليه ارزان قيمت و همچنين دستمزد پايين کارگران، زمينه توليد کالا با حداقل قيمت تمام شده را دارد که مزيتي براي پکن درتجارت بين‌الملل محسوب مي‌شود.
135/120
نويسنده : محمدرضا عسگري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟