Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از سران و روسای عشایر بصره با امضای تومار، تعرض به اماکن دیپلماتیک، مراکز دولتی ، مدارس و پایگاه های الحشد الشعبی را خلاف شرع و قانون دانسته و آن را محکوم کردند.

روسای عشایر بصره روز شنبه در این تومار تاکید کرده اند: سران، روسا و شخصیت های عشایری شمال بصره با توجه به اوضاع بصره گردهم آمده ایم تا اقدامات تخریبی انجام شده ای که نه با دین و نه قانون سازگار است، محکوم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سران و روسای عشایر بصره اعلام کردند که این اعتراضات در ابتدا مسالمت آمیز و پاک برای مطالبه به حق از دولت برای اصلاح امور بوده است ولی در مرحله بعد به آتش زدن سازمان های دولتی، مدارس، پایگاه های الحشد الشعبی و اماکن دیپلماتیک کشیده شده است که بر خلاف قانون و دین است.
تومار از معترضین و نیروهای امنیتی خواستار خویشتن داری و آرامش در چارچوب قانون و تعالیم اسلام شده است.
از سوی دیگر جمع دیگری از سران و روسای عشایر عراق امروز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کردند.

مردم عراق قدردان مواضع ایران هستند

بسران عشایر عراق در دیدار با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین تاکید کردند که نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تکفیری های داعش را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان مواضع ایران هستند.
آنها در این دیدار اعلام کردند که تعدی کنندگان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره از مردم بصره نبوده و توسط عربستان سعودی و آمریکا هدایت و پشتیبانی می شدند.
مسجدی در این دیدار گفت: رابطه برادرانه دو کشور عده ای را نگران کرده و این اقدامات تلاش آنان برای به هم زدن این رابطه است.
شیوخ حاضر در این نشست نیز بر این نکته تاکید کردند که عاملان پشت پرده حمله به سرکنسولگری ایران در بصره از همکاری ایران و عراق در مبارزه با داعش و نیز بازسازی عراق ناخشنود هستند.

آمادگی عشایر بصره برای توسعه روابط دو کشور

در پایان این دیدار، سران و روسای عشایر آمادگی خود را در دفاع همه جانبه از همراهی و همکاری دو کشور اعلام کردند.
دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.
براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.
متولیان این اعتراضات در بیانیه ای از خشونت های انجام شده برائت جستند و اعلام کردند: تعدادی از افراد نفوذی وابسته به بعث و داعش با انحراف تظاهرات به مراکز دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی و نیز سرکنسولگری ایران در بصره حمله و آنجا را به آتش کشیدند./ایرنا

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!