Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@13:09:57 GMT

واکنش سفیر انگلیس به آتش‌زدن کنسولگری ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۵۶۷۲

شبکه الفرات گزارش داد: «جان ویلکس» سفیر انگلیس در بغداد گفت: من همانند همه دیپلمات‌ها طبیعی است که هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک را محکوم کنم، همانطور که شاهد بودیم آنچه را در بغداد و بصره طی روز‌های اخیر رخ داد (حمله به کنسولگری ایران در بصره)

وی افزود: دیپلماسی راه مهمی برای جلوگیری از نزاع و درگیری و اداره تنش‌هاست، ولی این مسئله مستلزم فضای امنی برای دیپلمات‌هاست تا کار و فعالیت کنند و مفاهیم مشترکی را مبتنی بر قوانین بین المللی پایه‌ریزی کنند، اعضای تیم من و خودم در حال ارتباط منظم با همکاران ایرانی و آمریکایی هستیم و امیدواریم از این ارتباط طی روز‌های آینده برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌هایمان درباره حقایق این روز‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلکس افزود: «عراقی‌ها باید مطمئن باشند که نظریه‌های توطئه درباره سیطره آمریکا یا ایران در عراق را نمی‌توان جدی گرفت به ویژه وقتی ما می‌بینیم که آقای مقتدی صدر رهبر جریان صدر و سائرون در انتخابات پیروز می‌شوند و نقش رهبری و محوری در تشکیل دولت ایفا می‌کنند.»

سفیر انگلیس در بغداد با اشاره به تاکید عراقی‌ها بر استقلال و حاکمیت خود گفت: من هم از این مسئله استقبال می‌کنم، زیرا بهترین راهی است که عراق به بهترین روابط با همسایگان و کشور‌های قدرتمند جهان می‌رسد، در حال حاضر معتقد نیستم که کشوری وجود داشته باشد که خواهان هرج و مرج در عراق باشد.

خاطرنشان می‌شود روز جمعه شانزدهم شهریور عناصر نفوذی و اغتشاشگر مورد حمایت آمریکا و عربستان با سوء استفاده از تظاهرات مردم بصره که در اعتراض به نابسامانی در خدمات‌رسانی و سوء‌مدیریت دولت برگزار شده بود، به مراکز و مقر‌های حشد شعبی و کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و این مراکز را به‌آتش کشیدند که برخی شخصیت‌های مطرح عراقی از جمله المهندس از فرماندهان ارشد حشد شعبی و اعضای ائتلاف الفتح تأکید کردند کنسولگری آمریکا در پس این حملات و حوادث قرار داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس ایران عراق مقتدی صدر انتخابات دولت استقلال جهان هرج و مرج عربستان ایران آتش زدن کنسولگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های ایران، اتهام‌های تکراری درباره نقش منطقه‌ای ایران را بر زبان آورد.

به گزارش ایسنا، «گرنت پایس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه و پس از قرار گرفتن نام خود در لیست تحریم‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به «بی‌ثبات‌کردن منطقه» متهم کرد.

 وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

انگلیس در حالی ایران را به دامن زدن به ثباتی در منطقه متهم کرده که خود حامی اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بوده و به همراه آمریکا چندین بار به خاک یمن حمله کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد