Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:00:34 GMT

سد تنگ ارم در انتظار آبگیری

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۵۶۸۶

سد تنگ ارم در انتظار آبگیری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی افزود: احداث این سد که هم اکنون در مراحل پایانی ساخت قرار دارد به منظور تامین آب شرب مورد نیاز ۲۱ هزار نفر از جمعیت این بخش با میزان تخصیص ۲ میلیون متر مکعب در سال برای افق سال ۱۴۱۰ است.

وی اضافه کرد: همچنین احداث این سد نقشی مهم در کنترل سیلاب‌های فصلی که باعث تخریب زمین‌های کشاورزی و راه‌های ارتباطی در پایین دست می‌شود، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: تامین آب آشامیدنی مورد نیاز منطقه و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی محدوده پایین دست سد، از اهداف ساخت این سد است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: سد تنگ ارم با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال، در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

وی افزود: این سد از نوع سنگ و سیمانی با پوشش بتنی است که حجم مخزن آن چهار میلیون مترمکعب، ارتفاع ۳۱ متر، طول تاج ۱۹۹ مترو عرض آن چهار متر است.

انتهای پیام/م

با آبگیری سد تنگ ارم مشکل کمبود آب این بخش برطرف می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • آبگیری بندهای سنگی و ملاتی و گوراب ها در سیرجان
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • آبگیری بند سنگی ملاتی لاسرداب اردستان
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه