Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@10:26:37 GMT

ترفندهای تهیه پای میوه خوشمزه و بی نقص

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۵۸۰۳

ترفندهای تهیه پای میوه خوشمزه و بی نقص

به کمک ترفندهای تهیه پای میوه از این به بعد می توانید یک پای میوه کامل و بی نقص درست کنید.


۱ . درجه حرارت فر را روی دمایی که در دستور تهیه خودتان آمده است بگذارید. اغلب پای های میوه با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد و ۲۳۰ درجه سانتی گراد طبخ می شود. برخی دستور های تهیه پای در ابتدای پخت دما را روی ۲۳۰ درجه می گذارند و پس از مدتی دما را روی ۱۷۵ درجه می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش کمک می کند خمیر پای با وجود چربی زیادی که دارد خودش را خوب گرفته و از هم نپاشد.

۲ . قبل از پخت یک عدد زرده تخم مرغ را با کمی شیر مخلوط کرده و با قلم مو روی خمیر پای بکشید تا روی پای

موقع پخت طلایی و براق شود.

۳ . برای پیشگیری از سرریز مواد داخل پای هنگام پخت همیشه قالب پای را در یک سینی فر بگذارید.

۴ . پای میوه های تازه معمولا ۱ ساعت به پخت نیاز دارد. پای بری، سیب و گلابی به ۴۵ دقیقه زممان برای پخت نیاز دارد. در صورتی که مواد پای را از قبل پخته باشید، پای میوه به دمای بالاترو زمان کمتری و فقط برای پخت خمیر نیاز دارد.

۵ . برای چک کردن پختن مواد داخل پای یک چاقو وسط پای فرو کنید اگر بدون هیچ مقاومتی وارد میوه ها شد یعنی پخت میوه ها کامل شده. اگر هنوز خت کامل نشده بود ولی لبه های پای شروع به تیره شدن کردند می توانید روی پای را با یک ورق آلومینیم بپوشانید تا از رسیدن حرایت به روی آن جلوگیری نماید.
ترفندهای تهیه پای میوه یک پای میوه کامل و بی نقص

۶ . برای اطمینان از پخت لایه زیرین پای بهتر است از ظرف های پیرکس یا سنگ پیتزا برای پخت پای استفاده کنید.

۷ . برای این که ظاهر پای میوه شما براق شده و جلوه داشته باشد یک چهارم فنجان سیروپ را با کمی آب رقیق کنید و پس از اتمام پخت با قلم مو روی پای بکشید. می تواند مقدار ی شکر تزئینی هم روی پای بپاشید و پای را حدود ۲ تا ۳ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا شربت رویش خودش را بگیرد.

۸ . بعد از اتمام پخت، پای را در دمای اتاق بگذارید تا کاملا سرد شده و مواد داخلش خودشان را بگیرند.

راهکاری برای غلیظ شدن مواد داخل پای میوه

اگر میوه های داخل پای بافتی غلیظ و ضخیم نداشته باشند مطمئن باشید که پای میوه شما موقع برش از هم می پاشد. در اینجا چند ترفند برای غلیظ شدن مواد داخل پای به شما آموزش می دهیم که حتی پای میوه ای که قطر کمی داشته باشد را به راحتی برش بزنید و نگران از هم پاشیدن پای نباشید.

مقدار غلیظ کننده ای که در مواد داخل پای استفاده می کنید بسته به میوه انتخابی شما است. مثلا سیب و بلوبری که پکتین بالایی دارند ( غلظت دهنده طبیعی ) مقدار کمی غلیظ کننده نیاز دارند. میوه های یخ زده به خصوص انواع آبدار به مقدار بیشتری نشاسته نیاز دارند. پای هایی که رویشان پوشیده نیست هم مقدار متری نشاسته لازم دارند چون بیشتر آب میوه ها موقع پخت بخار می شود.

۱ . اضافه کردن کمی نشاسته ذرت خیلی بهتر است آرد است و برخلاف آرد که باعث مات شدن مواد داخل پای می شود باعث می شود مواد داخل پای غلیظ و درخشان شوند. فقط کمی نشاسته به مواد اضافه کنید چون دو بابر ژلاتین و آرد باعث ایجاد غلظت می شود.

۲ . اضافه کردن نشاسته تاپیوکا مخصوص اشپزی، نشاسته تاپیوکا هم بافتی غلیظ و شفاف و گاهی کمی لکه دار به شما می دهد.

۳ . نشاسته سیب زمینی هم مانند نشاسته ذرت است و می توانید از آن برای غلظت پای استفاده کنید.

۵ . ژل شفاف فوری که از نشاسته ذرت مشتق شده و معمولا در پای های آماده بازاری مورد استفاده قرار می گیرد، این پودر نگهدارنده ای قوی است و برخلاف سایر غلیظ کننده ها حتی اگر پای را در فریزر بگذارید و یخ بزند، بافتش از هم نمی پاشد.

منبع: نیک صالحی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی شیرینی پای میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم) طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)