Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" امروز (یکشنبه) گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به مقامات این رژیم توصیه کرده‌اند تا یک جایگزین برای آنروا در نوار غزه ایجاد کنند تا از فروپاشی وضعیت انسانی جلوگیری شود چرا که نابسامانی اوضاع انسانی احتمالا به انفجار اجتناب‌ناپذیر وضعیت معیشتی این منطقه منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا در ۳۱ اوت گذشته از توقف کامل کمک‌های مالی واشنگتن به آنروا خبر داد.

طبق نوشته این روزنامه اسرائیلی، جلسه‌ای در شهر نیویورک در اواخر ماه جاری میلادی برای حامیان مالی نوار غزه و با حضور یک هیئت اسرائیلی به ریاست ژنرال کمیل ابو رکن، هماهنگ کننده فعالیت‌های دولت در کرانه باختری و نوار غزه و یک وزیر اسرائیلی برگزار خواهد شد.

نمایندگان اسرائیل در این نشست به دنبال این خواهند بود که از شرکت کنندگان در این کنفرانس بخواهند تا یک نهاد جایگزین برای آنروا را ایجاد کنند که ماموریت ارائه کمک‌های غذایی و مدیریت مدارس آنروا و پرداحت حقوق کارمندان تحت پوشش آن را بر عهده بگیرد.

دولت آمریکا که خواسته‌های اسرائیل را کاملا عملی می‌کنند به دنبال این است تا اختیارات آنروا را لغو کرده تا این امر مقدمه‌ای برای پایان کار این آژانس باشد.

در پی تصمیم‌های چند ماه قبل آمریکا مبنی بر کاهش کمک مالی به آنروا، این آژانس دچار بحران مالی بسیار شدیدی شده است.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل

منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند توافق امنیتی میان عربستان سعودی و آمریکا رو به نهایی شدن است در شرایطی که چشم‌اندازها برای عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو مبهم است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال نهایی‌سازی توافق امنیتی دوجانبه با عربستان سعودی برای ارائه ضمانت‌های امنیتی و همچنین کمک‌ به برنامه هسته‌ای است و این در حالی است که هنوز چشم‌اندازهای مبهی برای تحقق توافقی جهت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو وجود دارد.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن از چند ماه پیش به دنبال میانجی‌گری برای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل  در ازای موافقت با توافقی دیگر با عربستان سعودی برای ارائه کمک در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین ضمانت‌های امنیتی و دفاعی به این کشور خاورمیانه است.

دو منبع مطلع روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند در پیش‌نویس یک سند، اصول و طرح‌هایی برای احیای تلاش‌های ایالات متحده آمریکا جهت شکل‌دهی به «منطقه ناپایدار خاورمیانه» که بعد از عملیات 7 اکتبر موسوم به «طوفان‌الاقصی» از ریل خارج شدند مشخص شده است.

رویترز نوشته مذاکره‌کنندگان آمریکا و عربستان فعلاً توافق امنیتی دوجانبه میان دو طرف را در اولویت قرار داده‌اند و این توافق قرار است در مرحله بعد، بخشی از بسته گسترده‌تری باشد که به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل ارائه می‌شود. نتانیاهو آنگاه بایستی در خصوص دادن امتیاز برای برقراری رابطه با عربستان تصمیم بگیرد. 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: «به حصول توافق بسیار نزدیک شده‌ایم.» وی همچنین تصریح کرد که اختلاف‌ها در جزئیات مربوط به این توافق ممکن است «به زودی» حل و فصل شوند.

دیپلمات‌های مطلع در کشورهای حاشیه خلیج فارس و چند منبع در واشنگتن به رویترز گفته‌اند توافق امنیتی آمریکا-عربستان خواستار ارائه ضمانت‌های رسمی از سوی ایالات متحده برای دفاع از طرف سعودی است. به موجب این توافق همچنین ریاض در ازای توقف خرید سلاح از چین و محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های پکن در آن کشور از سلاح‌های پیشرفته آمریکایی برخوردار خواهد شد. 

منابع مطلع مضاف بر این می‌گویند توافق امنیتی دوجانبه میان دو طرف تبادل تکنولوژی‌های نوظهور از جمله در زمینه هوش مصنوعی را شامل خواهد شد. یک مقام آمریکایی به شرط عدم افشای نام گفت: «مفاد توافق طی چند هفته نهایی خواهند شد.»

از طرف اسرائیل، نتانیاهو برای پیوستن به این توافق بایستی با بازگرداندن آرامش به نوار غزه و مسیری جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین موافقت کند. این دو شرط مواردی هستند که بنیامین نتانیاهو و بخش‌هایی از کابینه جنگی او تاکنون سرسختانه در برابر آنها مقاومت نشان داده‌اند.

وزیر خارجه عربستان: قبل از توقف جنگ در غزه هیچ بحثی درباره عادی‌سازی با اسرائیل نمی‌کنیمرسانه سعودی: تبلیغات آمریکا و اسرائیل درباره عادی‌سازی با عربستان برای تحریف افکار عمومی استعربستان سعودی شروط «عادی‌سازی» با رژیم اسرائیل را اعلام کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا