Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@00:16:46 GMT

هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا مواجه است!

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۶۶۴۳

هنرستان تازه تاسیس با کمبود فضا مواجه است!

 این هنرستان سال گذشته با 50 دانش آموز پایه دهم در رشته‌های گیاهان دارویی و شیلات آغاز بکار کرد اما امسال با توجه به این‌که فضای آموزشی بیشتری نیاز دارد با مشکل مواجه شده و این در حالی است که 50 دانش آموز نیز برای امسال پذیرش و ثبت نام کرده است.

"عباس صلاحی اردکانی"، رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این هنرستان به خبرنگار ایسنا گفت: این هنرستان با تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد ایجاد و راه‌اندازی شده است که در دومین سال پس از تاسیس تعداد دانش آموزان این هنرستان به 100 نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به اضافه شدن 50 دانش آموز جدید طی سال جاری این هنرستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه شده و در صورت برطرف نشدن این مشکل، برای مهر ماه مشکل دارد.

صلاحی اردکانی، اظهارکرد: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی فضای فیزیکی لازم را برای این هنرستان داشت اما بخشی از فضای فیزیکی در نظر گرفته شده برای این هنرستان در اختیار سازمان نظام مهندسی کشاورزی که یک تشکل غیر دولتی(اعضای این تشکل 6 نفر است که 12 اتاق در اختیار دارند) است، قرار گرفت که سازمان جهاد کشاورزی باید این تشکل غیر دولتی را جا به جا کند و یا فضای فیزیکی در اختیار آنها را کاهش داده و به فضای هنرستان اضافه کند.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امیدواریم فکری و چاره‌ای اساسی برای رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج که به تربیت متخصص در زمینه گیاهان دارویی و شیلات می‌پردازد، اندیشیده شود تا این هنرستان به تعطیلی کشیده نشود.

صلاحی اردکانی اضافه کرد: انتظار داریم با توجه به این‌که ثبت نام از دانش آموزان در سال دوم برای پذیرش انجام شده مسئولان استان کمک و همکاری کنند تا این دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

ایوب رضایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: هنرستان کشاورزی یاسوج از جمله هنرستان های وابسته به جهادکشاورزی است که طبق توافق نامه باید فضا، نیرو، تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کند.

استان به دو رشته گیاهان دارویی و شیلات که در این هنرستان پذیرش دانش آموز شده، نیاز دارد و این هنرستان با همکاری آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی (مرکز تحقیقات کشاورزی) ایجاد و راه اندازی شده است.

امسال دانش‌آموزان پایه یازدهم هم در این مرکز حضور دارند و برای پذیرش دانش آموز طی سال تحصیلی جدید در پایه دهم به دو کلاس درس نیاز دارد که با کمبود فضای فیزیکی مواجه است و جهادکشاورزی با جابه جایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند این کمبود و مشکل را رفع کند.

امیدواریم با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته با جهاد کشاورزی استان بتوانیم مشکل کمبود فضای فیزیکی این هنرستان را رفع کنیم.

الیاس تاج الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: باید به فکر رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی یاسوج به صورت بنیادی و بلند مدت باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که این هنرستان می‌خواهد در سال‌های آینده به فعالیت خود ادامه دهد و پذیرش دانش آموز داشته باشد باید فکری اساسی برای این مشکل شود.

تاج‌الدینی بیان کرد: سعی بر حل مشکل این هنرستان طی امسال دارم اما با این وضعیت در سال آینده دوباره با مشکل فضای فیزیکی مواجه خواهند شد، این مشکل طوری نیست که با یک کلاس و یا دو کلاس درس رفع شود بلکه باید به صورت اساسی برای این مسئله فکر شود.




منبع: پارسینه

کلیدواژه: هنرستان کمبود فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر هنرستان دخترانه فنی حرفه‌ای و کارو دانش کیش، گفت: دانش آموزان در دوازده رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

اکبری افزود: دویست و چهل دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صدو هفتاد دانش آموز نیز در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف ارائه توانمندی‌ها و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با بازار کار و کار آفرینی و اشتغالزایی برپا شده است.

اکبری گفت: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گرافیک، حسابداری، معماری داخلی، شبکه، نرم افزار، طراحی و دوخت و دانش آموزان کار و دانش نیز در رشته‌های هتل داری، گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، خیاطی، مدیریت برنامه ریزی و امور خانواده در نمایشگاه هفته مشاغل شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • چهار محور در استان مسدود است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم