Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ارتش روسیه اعلام کرد که دو فروند جت جنگنده «اِف ۱۵» آمریکا روز شنبه شهر «هجین» در استان دیرالزور سوریه را با مهمات فسفری آتش زا- حاوی فسفر سفید- که طبق کنوانسیون ژنو ممنوع است، بمباران کردند.

سپهبد «ولادیمیر ساوچنکو» رئیس مرکز آشتی میان طرف های درگیر در سوریه روز یکشنبه گفت که «در پی این حملات، آتش سوزیهای بزرگی در این منطقه مشاهده می شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز اطلاعاتی از میزان تلفات این بمباران در دست نیست.

گفتنی است که طبق پروتکل سوم کنوانسیون سلاحهای متعارف خاص در سال ۱۹۸۰ استفاده از هرگونه مهمات آتش زا در مناطق مسکونی غیرنظامی ممنوع است. آمریکا این پروتکل را در سال ۲۰۰۹ امضاء کرد.

با این حال، استفاده از فسفر سفید که برای ایجاد استتار و علامت دادن استفاده می شود، در کنوانسیون مذکور ممنوع نشده است. در واقع، این مسأله به مثابه یک راه گریز قانونی به برخی کشورها از جمله آمریکا اجازه داده است که همچنان تسلیحاتی مبتنی بر فسفر سفید را در زرادخانه های خود نگهداری کنند.

شایان ذکر است که برخورد فسفر سوزان با بدن انسان، سبب سوختگی های عمیق و گاهی غیرقابل درمان می شود و گازی که از آن متصاعد می شود نیز بسیار سمی است.

این اتهامات در حالی از سوی روسیه مطرح می شود که تنش در روابط مسکو- واشنگتن در منطقه خاورمیانه رو به افزایش است.

کد خبر 4398808

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بمب فسفری روسیه سوریه مردم علیه احتکار ایالات متحده آمریکا سوریه عراق روسیه ایران فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ افغانستان ترکیه بصره ادلب عربستان سعودی جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم