Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@18:20:08 GMT

لااقل تحریم‌های داخلی را کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۶۸۲۲

چند ماه پس از پایان یافتن اعتراضات رانندگان کامیون و فعالان عرصه حمل‌ونقل کشور، این‌بار انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از او خواسته‌اند در شرایطی که تحریم‌ها رفت‌وآمد را دشوار کرده، لااقل برخی مشکلات داخلی موجود در این عرصه را برطرف کند.

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات مندرج در این نامه رسمی این انجمن از وزیر راه و شهرسازی خواسته با توجه به شرایط فعلی کشور که قطعا فشارهای خارجی شرایط را در اقتصاد ایران دشوار می‌کند با مدیریت شرایط و از بین بردن محدودیت‌های داخلی که این انجمن از آن به عنوان تحریم‌های داخلی یاد کرده است، شرایط به وجود آمده را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه در هفت بند اولویت‌های مدنظر این انجمن‌ها را ارائه کرده که پیگیری حذف مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کشور، کاهش مالیات بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای و آغاز فوری فروش سوخت به قیمت جایگاه در حد یک باک استاندارد برای کامیون‌های ایرانی حامل محموله‌های صادراتی در مرز بازرگان بخشی از خواسته‌های اصلی این انجمن از وزیر راه و شهرسازی است.

تعیین تکلیف سیستم حواله کرایه حمل، تعیین تکلیف فوری با سازمان امور مالیاتی در خصوص نوسانات ارزی و دلاری و همچنین تعلیق موقت تبصره ۲ قانون مقررات تردد وسائل نقلیه خارجی که در سال ۱۳۷۳ تصویب شده، بخش دیگری از خواسته‌های این فعالان عرصه حمل‌ونقل است.

محمدجواد عطرچیان – دبیر این انجمن – از وزیر راه و شهرسازی خواسته که پیگیری این هفت مورد را که ارتباطی قوی با بحث تحریم و فشارهای آمریکا ندارد در دستور کار قرار دهد تا شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل بتوانند به نیازهای موجود در اقتصاد ایران به طور کامل پاسخ دهند.

این انجمن اعلام کرده که با وجود اعلام رسمی پایبندی اروپا به برجام تعداد صدور ویزای رانندگان و تحویل پروانه‌های تردد کامیون‌های ایرانی در اروپا از جانب چند کشور اروپایی طولانی شده، به سختی انجام می‌شود و به خود روندی کاهشی گرفته است، از این رو این امید وجود دارد که با پیگیری مسائل و مشکلات داخلی لااقل شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانند محدودیت‌هایی که در داخل کشور با آن روبه‌رو هستند را کنار بزنند.

به گزارش ایسنا، دشواری های به وجود آمده در اقتصاد ایران باعث شد رانندگان کامیون در ماه های ابتدایی امسال اعتراضاتی را نسبت به شرایط سخت خود ارائه کنند. مسئله ای که در جریان برگزاری جلسات میان نمایندگان رانندگان و وزیر راه و شهرسازی به راه حل هایی رسید که به اعتراضات را پایان داد. بهبود شرایط بیمه، افزایش نرخ کرایه و تغییر مبنای محاسباتی نرخ کرایه بخشی از برنامه هایی بود که با تایید سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی به منظور بهبود شرایط رانندگان به مرحله اجرا در آمد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟

تین نیوز

تولیدکنندگان لوکوموتیو داخلی می گویند قادر به تامین لوکوموتیو مورد نیاز کشور هستند و نیازی به واردات لوکوموتیو نیست.

به گزارش تین نیوز، در مناظره ای تلویزیونی که بین مهدی اسلامی مدیرعامل مپنا لکوموتیو و رضا  رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران و دبیر  کانون شرکت های حمل و نقل کالای کشور صورت گرفت، موضوع واردات لوکوموتیو بررسی شد.

مهدی اسلامی در این گفت و گو عنوان کرد که در حال حاضر نیاز کشور به لوکوموتیو از طریق تولیدکنندگان داخلی برطرف می شود.

وی گفت: ما در دو سال گذشته حدود ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به ناوگان ریلی کشور اضافه کردیم و این اقدام ادامه دار نیز است.

اسلامی نیاز فعلی کشور را به لوکوموتیو جدید در بخش حمل و نقل ریلی در صورت تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای موجود ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دانست که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی برای تولید این تعداد لوکوموتیو کفایت می کند. 

به گفته وی در بخش مسافری نیز فعلا لوکوموتیوهای موجود در صورتی که همه لوکوموتیوها به ناوگان وارد شود، کافی است.

اسلامی در مورد اظهارات دولتمردان به نیاز کشور به واردات ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه لوکوموتیو گفت: در حال حاضر تعداد کل لوکوموتیوهای بخش خصوصی و دولتی ۵۰۶ دستگاه است که با همین تعداد طبق گفته مدیرعامل راه آهن رکورد ترانزیت بار ریلی شکسته شده است.

او افزود: اکنون ما می خواهیم این تعداد را دو برابر کنیم که این سوال مطرح است آیا برا این تعداد لوکوموتیو بار موجود است.

اسلامی تاکید کرد: برای این تعداد لوکوموتیو حتی لوکوموتیوران هم موجود نیست. برای هر لوکوموتیو چندین نیروی انسانی نیاز هست که هریک از آنها هم باید حداقل پنج سال آموزش ببینند.

برای دیدن فیلم کامل مناظره اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه