Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@22:29:24 GMT

دستگیری دو نظامی ترکیه از سوی ارتش یونان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۶۹۱۲

یک مقام نظامی یونانی از دستگیری دو نظامی ترکیه در مرزهای شمال شرقی کشورش با ترکیه خبر داد. آفتاب‌‌نیوز :  سخنگوی ارتش یونان یکشنبه شب (به وقت تهران) از دستگیری دو نظامی ترکیه که از مرزها عبور کرده و وارد خاک این کشور شده بودند، خبر داد.
به نوشته وبگاه «اکاتیمرینی» سخنگوی ارتش یونان در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت که دستگیری این نظامیان روز یکشنبه در مرزهای شمال شرقی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادعای برخی رسانه‌های یونانی مبنی بر تیراندازی بین طرفین در جریان این حادثه را تکذیب کرد. این مقام نظامی یونان گفت درجه این افراد و این‌که چگونه پرسنل ارتش ترکیه وارد خاک یونان شده‌اند، مشخص نیست.
به نوشته این وبگاه، ارتش یونان در حال تحقیق در این زمینه است. ترکیه نیز در مارس سال جاری (فروردین)  دو نظامی یونان را دستگیر کرد. مقام‌های یونانی در آن زمان و در توجیه این حادثه گفتند که این افراد حین گشت‌زنی مرزی مسیر را گم کردند. این نظامیان یونانی تا ماه گذشته در ترکیه در بازداشت بودند.
این در حالی است که وزیر امور خارجه ترکیه سه‌شنبه گذشته در سخنانی خواهان حل مسالمت‌آمیز مشکلات پیش آمده با یونان و همکاری با این کشور همسایه شد.
دبه گزارش خبرگزاری فارس،یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند.

کد خبر: ۵۴۴۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

 در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل