Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی الحکیم کارشناس مسائل عراق و مدیرعامل خبرگزاری النخیل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به حوادث اخیر در عراق و حمله به کنسولگری ایران در بصره اظهار داشت: هیچ شکی وجود ندارد که کشورهای استکبار در مدیریت حوادث اخیر عراق نقش قابل توجهی را دارند؛ برخی منابع خبری نیز معتقدند کنسولگری آمریکا در بصره در تمامی اتفاقات اخیر این شهر نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به این که در آستانه تشکیل پارلمان جدید عراق قرار داریم، استکبار جهانی سعی می کند تا با برهم زدن نظم داخلی عراق روند تشکیل این پارلمان را با اختلال مواجه کند.

این کارشناس با بیان این که در قانون اساسی عراق برای انجام تظاهرات مردمی ممنوعیت وجود ندارد ادامه داد: در قانون اساسی عراق هیچ مانعی برای انجام تظاهرات مسالمت آمیز وجود ندارد اما اگر این تظاهرات همراه با خشونت و آتش زدن به اموال عمومی باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و اکثرا احزاب عراقی موافق آن نیستند.

مدیرعامل خبرگزاری النخیل عراق تاکید کرد: تنها گروهی که در حال حاضر می تواند از این شرایط عراق استفاده بهینه را ببرد داعش است. این گروه به دنبال این است که نیروهای امنیتی را در بصره مشغول کند تا به اهداف خود در دیگر نقاط عراق برسد.

حکیم با تاکید بر این موضوع که اکثرا شهدایی که در راه مبارزه با داعش جان خودشان را ازدست داده اند از شهر بصره هستند تصریح کرد: بیشتر نیروهای حشدالشعبی عراق نیز از بصره به این گروه پیوسته اند؛ اما متاسفانه شاهد بودیم که نیروهای نفوذی و مخرب وارد مردم بصره شدند و تا بدین لحظه توانسته اند به برخی اهداف خودشان دست پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وظایف دو ملت ایران و عراق برای عدم دامن زدن به اختلافات میان دو کشور چیست اذعان داشت: ملت عراق اعم از شیعه و سنی هیچ مشکل و اختلافی با ایران ندارند اما افرادی تندرو در میان مردم وجود دارند که با تغذیه دلارهای سعودی به آتش اختلافات دامن می زنند.

این کارشناس فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را در اختلاف افکنی میان ایران و عراق موثر دانست و خاطرنشان کرد: با تمامی این اتفاقات، اربعین حسینی و راه پیمایی در این روز مقدس نقشه های دشمنان را پایمال خواهد کرد.

مدیرعامل خبرگزاری النخیل گفت: سال گذشته میلیون ها ایرانی برای زیارت و سیاحت به عراق سفر داشته اند لذا به این نتیجه خواهیم رسید که دو ملت ایران و عراق هیچ مشکلی با یک دیگر ندارند اما بعضی از عوامل استکبار جهانی سعی می کنند به وسیله دلارهایی که دارند میان دو کشور اختلاف افکنی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: هرچقدر اختلافات میان ایران و عراق افزایش پیدا کند، به نفع آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای متحجر عربی خواهد بود.

108 / 156 عراق ایران محمد علی حکیم بصره آمریکا اغتشاشات استکبار داعش النخیل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق ایران بصره آمریکا اغتشاشات استکبار داعش النخیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود