Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > تئاتر - ایسنا نوشت: حسین محب اهری با بیان اینکه همچنان مراحل درمان را سپری می‌کند، گفت: مشکلات برای هر کسی وجود دارد و من هم باید تحمل کنم.

این بازیگر که چند سالی است به بیماری سرطان مبتلا شده است، درباره روند درمانش گفت: چند آمپول دیگر باید تزریق کنم و پس از پایان این دوره درمانی، یک سری آزمایش‌ها انجام خواهم داد و پس از آن دکترم آنها را بررسی خواهد کرد تا برای ادامه درمانم برنامه‌ای جدید در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما راضی به رضای خداوند هستیم. من از کودکی بر این عقیده هستم که آن کسی که ما را خلق کرده است، می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد و پشت هر چیزی حکمتی هست. مشکلات برای هر کسی وجود دارد و من هم باید آنها را تحمل کنم. سلامتی مانند جوانی، گوهری است که وقتی آن را از دست می‌دهیم تازه قدرش را می‌دانیم.

محب اهری در ادامه درباره نمایش‌هایی که قرار است در آینده اجرا کند، گفت: چند پیشنهاد برای بازی در تئاتر دارم اما از دوستانم خواستم چند روزی به من فرصت دهند تا نتایج آزمایش‌هایم بیاید و با دکترم مشورت کنم و بعد با توجه به روند درمانم، برای همکاری با آنها اقدام کنم. من خیلی علاقه‌مند هستم که فرصتی پیش بیاید که دوباره کار کنم.

این بازیگر تئاتر که در تابستان امسال در نمایش "خسیس" ایفای نقش کرده بود، درباره این نمایش گفت: استقبال از "خسیس" خیلی خوب بود. با توجه به این که شرایط اقتصادی خیلی به هم ریخته است و مردم نگران وضعیت اقتصادیشان هستند اما ما تقریبا هر روز به طور متوسط ۲۵۰ نفر تماشاگر داشتیم.

او تاکید کرد: باید به مردم امیدواری داده شود تا آن قدر تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای که ریشه شکن هستند، نباشند. برنامه سازان رادیو- تلویزیون و رسانه‌ها باید در جهتی پیش‌روند که به مردم آرامش داده شود. نمایش‌ها باید به سمت شادی و نشاط حرکت کنند و به مردم امیدواری دهند. متاسفانه با هر کسی که صحبت می‌کنیم در شرایط نامساعدی است. سختی وجود دارد ولی نباید همراه آن ناامیدی باشد.

محب اهری در پایان سخنانش درباره «خانه سیمین و جلال» در تهران که به تازگی مرمت و بازی سازی شده است و اخیرا از آن بازدیدی داشته است، گفت: بد نیست در شلوغی و ازدحام این شهر تبلیغی شود تا مردم از این‌گونه خانه‌ها بازدیدی داشته باشند و با فضای آن خانه‌ها کمی خلوت کنند و از حساب و کتاب روزمره اندکی فارغ شوند. در حیاط آن خانه‌ها بنشینند و درباره هستی و مفهوم زندگی فکر کنند. متاسفانه همگی فکر و ذکرمان مسائل اقتصادی شده است، ما باید ساعتی را در روز به خود اختصاص دهیم. خاصیت این خانه‌های قدیمی این است که ریشه در هنر دارند و بد نیست مردم با خانواده‌شان ساعاتی را در این نوع مکان‌ها بگذراند و آرامش کسب کنند.

حسین محب‌اهری از سال ۵۳ وارد حرفه بازیگری شده و بیش از ۱۳۰ تئاتر و فیلم سینمایی و تلویزیونی داشته است و نزدیک به هفت سال است که دچار سرطان لنف دست است.

241241

کلید واژه‌ها : حسین محب اهری - بازیگران سینما و تلویزیون ایران - تئاتر - سرطان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین محب اهری بازیگران سینما و تلویزیون ایران تئاتر سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شب‌های پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیف‌ها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.

صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفت‌وگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را می‌خوانید:

لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .

کنسرت نغمه‌های کهن یا اشعاری نو از نغمه‌های کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمه‌های با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمه‌هایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیین‌های مناطق مختلف  هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمه‌های آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.

چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟

از سویی به جهت حمایت‌های فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم

درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟

اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق می‌افتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،‌عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبه‌ای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.

با توجه به مبالغ بالای کنسرت‌ها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟

در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینه‌های کنسرت‌ها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار می‌شود اگر بخشی از هزینه‌ها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر می‌شود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانه‌های دولتی با حمایت‌هایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.

ما امروز می‌بینیم که حتی خواننده‌های شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقی‌های الکترونیک و موسیقی‌های غیر ایرانی می‌آورند، حتی به نظر من آن موسیقی‌ها موسیقی‌های پاپ نیست همانطور که بهتر از من می‌دانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی می‌تواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقی‌هایی که توسط بعضی از خواننده‌ها اجرا می‌شود و به روی صحنه می‌رود موسیقی‌های پاپ نیستند.

البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آن‌ها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقی‌ها منجر به این می‌شود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما می‌شنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد،‌ این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم‌ تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.

متأسفانه به دلیل ذائقه‌ای که توسط عده‌ای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،‌عود، سازها کوبه‌ای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخه‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند. 

شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت می‌کند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.

به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشته‌ام می‌گویم، که اتفاقاً مردم در مناسبت‌های آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آواز‌ها هستند، اگر این آواز‌ها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.

ما انسان‌ها دارای حالت‌های مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالت‌ها موسیقی خاص خود را طلب می‌کنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگ‌ها که از دل فرهنگ خودمان بیرون می‌آید ادای دین می‌کنیم و به آن اصالت می‌دهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالت‌ها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.

بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد می‌شود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو می‌شویم، در حال حاضر کنسرت‌هایی که در سالن‌های مجلل برگزار می‌شوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازه‌ای که کارمان راه بیافتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان