Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛سعید حسینی‌پور با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، اظهار کرد: ایمن‌سازی محدوده ترافیکی مدارس از سال 94 آغاز شده که با توجه به اهمیت موضوع، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، در اولویت برنامه‌های سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح در چهار فاز اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: پس از اتمام ایمن‌سازی محدوده ترافیکی مدارس سطح شهر، شناسنامه ایمنی آنها نیز تهیه می‌شود که تعداد 220 مدرسه‌ای که در معابر سطح شهر بندرعباس قرار دارند را پوشش می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اجرای این طرح را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت ترافیکی،کاهش سرعت وسایط نقلیه و آرام سازی ترافیک در محدوده مدارس و گذرگاه‌های عبور دانش‌آموزان، در دست اقدام است.

حسینی‌پور بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان را از اهداف این طرح دانست و گفت: این طرح موجب افزایش ایمنی و ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان می‌شود که قطعاً از بروز حوادث احتمالی و وقوع تصادفات در آینده جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اصلاح و بهسازی گذرگاه‌های عابر پیاده، جمع‌آوری تابلوهای فرسوده و نصب تابلوهای جدید و تعویض باطری چراغ چشمک‌زن‌های سولار تک خانه و دوخانه تابلو‌های راهنمایی، ادامه داد: شستشوی خط‌کشی عابر پیاده روبروی مدارس، تعویض سرعت‌گیرهای فرسوده و نصب سرعت‌گیرهای جدید روبروی مدارس و نصب پکیج جان‌پناه عابر پیاده روبه رویی مدارس فاقد رفیوژ میانی، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده در این پروژه هستند.

این مقام مسئول تعداد مدارس پیش‌بینی شده جهت اصلاح و بهسازی گذرگاه عابر پیاده را 20 مدرسه و تعداد مدارس پیش‌بینی شده جهت تعویض تابلوهای فرسوده را 100 مدرسه اعلام کرد و ادامه داد: تعداد 100 مدرسه جهت شستشوی خط کشی عابر پیاده، 50 مدرسه جهت تعویض باطری چراغ چشمک‌زن، 50 مدرسه جهت تعویض سرعت گیرهای فرسوده و 5 مدرسه جهت نصب پکیج جان پناه عابر پیاده پیش بینی شده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با ابراز امیدواری از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس، اضافه کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش تصادفات و ارتقای نظم و امنیت اجتماعی بیشتری نیز در شهر خواهیم بود.

حسینی‌پور اضافه کرد: اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از آثار منفی ناشی از تخلفات جانی و خسارات مالی که گریبانگیر مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور خواهد شد، توجه به فرهنگ ترافیک است که باید به صورت گسترده‌تری آموزش داده شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش حمل و نقل شهرداری مدرسه برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران