Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@05:06:38 GMT

شهداي کارگر فاتحان جنگ تحميلي

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۷۹۴۲

شهداي کارگر فاتحان جنگ تحميلي

خبرگزاري آريا - کرمان- ايرنا - شهداي کارگر در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصيرت و غيرت به صحنه هاي جنگ رفتند و از اين مرز و بوم در سنگرهاي خود دفاع کردند.

به گزارش ايرنا، کارگران در دروان دفاع مقدس با وجود اينکه معيشت آن ها وابسته به کار روزشان بود اما با بصيريت، همت و پايبندي به دين؛ به نداي رهبر خود لبيک گفته و به جبهه هاي جنگ براي کيان اين مرز و بوم رفتند؛ بي شک تکريم و ياد و خاطره آن ها در جامعه بايد ارزشمندتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستاي تکريم شهداي کارگر دومين يادواره شهداي کارگر استان کرمان شامگاه يکشنبه با حضور جمعي از مسئولان و خيل عظيم مردم در پارک مادر شهر کرمان برگزار شد.
مسئول بسيج کارگري استان کرمان نيز در اين آيين گفت: هدف اين ستاد برگزاري مراسمات فرهنگي است که يادواره شهدا مهم ترين فصل برنامه هاي اين ستاد است.
حسين باقري با بيان اينکه وجه ممتاز اين يادواره سرکشي از همه خانواده هاي شهداي کارگر است تصريح کرد: تلاش در جهت بهره وري بالاتر براي شهداي کارگر شعار اين يادواره است.
** وجود 1400 شهيد کارگر در استان کرمان
رئيس ستاد يادواره شهداي کارگر استان کرمان به وجود 14 هزار شهيد کارگر در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: استان کرمان داراي يکهزار و 400 شهيد کارگر است.
علي اکبر مشرفي با اشاره به اينکه در شرايط امروز کارگران دفاع از انقلاب را در سنگر توليد دارند افزود: جنگ امروز فرهنگي و اقتصادي است و دشمن فعاليت هاي اقتصادي ما را مورد هدف قرار داده است.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم توليدکنندگان و کارگران در چند سال آينده کشور را در عرصه اقتصادي پايدار و استوارتر از گذشته نگه دارند.
** نقش کارگران در جنگ اقتصادي پررنگ است
مديرکل رفاه، تعاون و کار استان کرمان نيز در اين آيين به نقش کارگران از ابتداي انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: جامعه کارگري در روند پيروزي انقلاب اسلامي نقش پررنگ و کليدي داشتند.
رضا اسماعيلي افزود: دوران سازندگي در بعد از جنگ تحميلي بيش از 10 سال طول مي کشيد اما کارگران و مهندسي معکوس با همت خود به توليدات و صنايع سازندگي کشور کمک کردند.
وي از فعاليت 310 هزار کارگر در کارگاهها در استان کرمان خبرداد و گفت: در شرايط اقتصادي کشور کارگران با توليدات قابل رقابت خود پاي کار هستند تا در اين جنگ اقتصادي پيروز شويم.
عضو هيأت امناي موسسه روايت سيره شهدا نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهداي کارگر گفت : اين شهدا جزو اقشار فداکاري است که در تلخ ترين شرايط زندگي خود ارزش هاي متعادلي را حفظ کردند.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان با اشاره به اينکه در ميان اصحاب ائمه کارگراني از قبيل ميثم تمار که کارگر خرما فروش بود وجود داشت افزود: دشمنان نظام به دنبال اين هستند که نظام جمهوري اسلامي ايران جشن 40 سالگي خود را نگيرد اما آنان کور خوانده اند زيرا مردم ما هميشه پاي ارزش هاي اين نظام ايستاده اند .
حجت الاسلام جوشقانيان گفت: کارگران کساني بودند که خانواده آن ها به اندوخته مالي نياز داشتند اما به جبهه هاي جنگ براي دفاع از اين نظام رفتند.
وي خاطرنشان کرد: اگر امروز شکاف و زخم در عرصه اقتصادي وجود دارد به دليل اين است که دشمنان اين نظام ، جنگ اقتصادي را به راه انداخته اند.
**رونمايي از مستند جانباز شهيد حسين خالداري
جانباز شهيد حسين خالداري کارگر معدن زغالسنگ شهرستان کوهبنان بود که در دوران دفاع مقدس به جنگ تحميلي رفت و به درجه اي از جانبازي رسيد و بعد از گذران زندگي به درجه شهادت نائل شدکه رونمايي از مستند اين جانباز شهيد يکي از برنامه هاي اين مراسم بزرگداشت بود.
در خاتمه اين يادواره از 30 خانواده شهداي کارگري استان کرمان تجليلي شد.
کارگران در شرايط اقتصادي امروز به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادي وظيفه بسيار سنگيني بر عهده داشته و دارند ، همانگونه که در جنگ هشت سال دفاع مقدس نقش آفريني کردند و نگذاشتند چرخ توليد و اقتصاد کشور تعطيل شود امروز نيز بايد در راستاي مقابله با دشمن در نبرد اقتصادي هوشيار باشند.
گزارش: فهيمه عسکرپور
9895/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است