Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته در همایش استانی « خیر کثیر» که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از سادات شیعه و سنی استان در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: مسأله سادات، موضوع کوچکی نیست و نباید تصور کرد که برگزاری این همایش‌ها تنها برای احترام گذاشتن به سادات صورت می‌گیرد، بلکه فراتر از آن بوده و هدف، نزدیک شدن به تشکیل امت واحد اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای اینکه امت واحده اسلامی شکل بگیرد، سنگ بنای آن را پیامبر اسلام (ص) بنا کردند و مرحله بعدی آن توسط علمای اسلام و سیره پیامبر(ص) عملی می‌شود و مرحله دوم اکنون پیش رو است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تفرقه بزرگترین تهدید جهان اسلام است، اظهار کرد: جامعه‌ای که از تفرقه، ستیز و اختلاف به دور باشد، مورد رحمت الهی قرار گرفته و از نابودی به دور خواهد بود.
وی افزود: آینده از آن اسلام است و عدالت اسلامی دیر یا زود سراسر جهان را می‌گیرد، اما برای آنکه عدالت فراگیر شود، باید زمینه‌سازی‌هایی صورت بگیرد.
آیت‌الله اراکی اظهار کرد: ماموریت ایجاد امت وسط در میان انبیای الهی تنها به خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) واگذار شده و این افتخار، ‏نصیب امت اسلامی شده است.‏
وی ادامه داد: نقش سادات به عنوان ذریه رسول خدا(ص) در شکل گیری جامعه عدل اسلامی، ‏یک سنت حتمی الهی است؛ اگر امر به معروف و نهی منکر ابتدا درون جامعه سادات شکل بگیرد، به ‌طور قطع این جامعه می‌تواند زمینه ساز ایجاد امت صالح محمدی(ص) باشد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: سادات، از نسل پیامبر خدا(ص) هستند و باید راه و رسم ایشان را که در حقیقت مهمترین میراث جد بزرگوار آنان است، در جامعه اسلامی احیا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا سادات سادات سیستان و بلوچستان آیت الله اراکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اطمینان داد که مقاومت هرگز در مذاکرات آتش‌بس از مواضع و خواسته‌های اصلی کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلفنی با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد که طی آن تصمیم مقاومت در خصوص موافقت با پیشنهاد توافق آتش بس و نیز جزئیات توافق پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزهموافقت حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بسبیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند

هنیه و النخاله در این تماس تلفنی، تدابیر مطلوب و لازم برای تضمین اجرای توافقنامه را بررسی کردند.

هنیه به النخاله تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های عقب نشینی فراگیر دشمن، مبادله اسیران، بازسازی و پایان محاصره نوار غزه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی از اتحاد میدانی و سیاسی گروههای مقاومت که وارد نبرد تاریخی در طوفان الاقصی با دشمن شدند، تمجید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: نگاه ما به زنان همان نگاه اسلام است
  • نجات یک نوزاد دیگر از مرگ حتمی در میرجاوه
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش