Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@21:17:39 GMT

ذخیره ارزی چین کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۴۸۴۲۹

ذخیره ارزی چین کاهش یافت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ روزنامه گلوبال تایمز چین روز دوشنبه گزارش کرد: میزان ذخیره ارزی چین در ماه اوت(مرداد) امسال 8 میلیارد و 230 میلیون دلار کاهش داشته که از علت های اصلی آن تغییرات نرخ دلار بوده است.
در همین حال گزارش نشان می دهد که میزان افت ذخیره ارزی کشور در مقایسه با ماه های قبل در سال جاری میلادی کمی افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اداره تبادلات ارزی دولت چین در تارنمای خود، میزان ذخیره ارزی کشور را در زمان حاضر بالاتر از سه هزار و 100 میلیارد دلار اعلام کرده است که کمترین میزان از اکتبر سال 2017 تاکنون است.
آمارهای رسمی موجود بیانگر آن است که برای نخستین بار در ابتدای سال 2017 میلادی و برای دومین بار در شش سال گذشته، ذخیره ارزی چین به زیر سه هزار میلیارد دلار رسید و پس از آن دوره، دوباره روند فزاینده شروع شد ولی حالا با شروع جنگ تجاری چین و وضعیت پرنوسان نرخ دلار، ذخیره ارزی چین افت شدیدی نشان داده است.
بسیاری از اقتصاددانان چینی رسیدن ذخیره ارزی به کمتر از سه هزار میلیارد دلار را یک خطر برای رشد اقتصادی دانسته اند اما دولت چین بر رشد اقتصادی با ثبات 6.5 تا هفت درصدی تاکید می ورزد.
'جولیا ایوانز' تحلیلگر مسایل اقتصادی چین در مصاحبه ای که نشریه 'ساوت چاینا' از هنگ کنگ منتشر کرده است، می گوید پایین آمدن ذخیره ارزی و رسیدن به آن به زیر سه هزار میلیارد دلار در واقع یک مساله روانی است.
وی می افزاید که دولت چین بر گردش سرمایه بشدت نظارت می کند و نوسانات یوان پول ملی چین هم در این زمینه بی تاثیر نبوده است.
در سه ماهه چهارم سال قبل، ارزش دلار به ناگهان 7.1 درصد افزایش یافت و باعث نگرانی چین شد از آن زمان چین بتدریج سرمایه گذاری در خارج از کشور را محدود کرد و برای خرید ارز بانکی توسط چینی ها محدودیت هایی اعمال کرد.
البته اقداماتی که ترامپ در ماه های اخیر انجام داده است بخصوص خروج از پیمان ترانس پاسیفیک موجب شد ارزش دلار 2.7 درصد کاهش یابد.
اگر نرخ دلار به این شکل تضعیف شود چین می تواند نرخ تبادلات ارزی خود را بهتر از گذشته مدیریت کند و از لحاظ گردش سرمایه، این کشور در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.
در مجموع تعیین خط مرزی برای ذخیره ارزی چین معنای خاصی ندارد اما کاهش بی رویه آن می تواند سرمایه گذاران را به سمت استفاده از یوان سوق دهد که البته برای چین پدیده ای خرسند کننده خواهد بود که به دنبال بین المللی کردن ارز خود است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ذخیره ارزی چین دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • (ویدئو) صداوسیما: نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید